printlogo


کد خبر: 287936تاریخ: 1403/5/14 00:00
اخبار

ترور شهید «اسماعیل هنیه» با شلیک پرتابه کوتاه‌برد انجام شده است
سپاه: قطعا می‌زنیم
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ترور شهید هنیه با شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سرجنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان انجام شده است.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۳ خود درباره جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه»، تاکید کرد: با توجه به تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده، این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سرجنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان انجام شده است.
متن اطلاعیه به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
به دنبال اقدام تروریستی رژیم جنایتکار صهیونیستی که منجر به شهادت مجاهد والامقام دکتر اسماعیل هنیه، رئیس شجاع دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و همراه ایشان شد، به اطلاع عموم ملت ایران می‌رساند.
۱- این اقدام با طراحی و اجرای رژیم صهیونیستی و حمایت دولت جنایتکار آمریکا انجام شده است.
۲- با توجه به تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده، این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سرجنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان انجام شده است.
در پایان تاکید می‌شود خونخواهی شهید«‌اسماعیل هنیه» قطعی و رژیم ماجراجو و تروریست صهیونی پاسخ این جنایت را که «مجازات سخت» است در زمان، مکان و کیفیت مقتضی، قاطعانه دریافت خواهد کرد.
***
پزشکیان: 
دستگاه‌ها به تعهدات خود درخدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی عمل کنند، گفت: ما نیز به آنچه ستاد اربعین تعهد کرده است، متعهد هستیم. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان دیروز ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ در نخستین حضور خود در جلسه ستاد اربعین حسینی، گفت: باید این نگاه را در بین مردم ایجاد کنیم که ما به عنوان مسلمان، شیعه و کسی که راه امام حسین(ع) را می‌رود به دنبال حق‌طلبی هستیم و اربعین می‌تواند آن فرهنگ حق‌طلبی و عدالت‌خواهی را که وظیفه ما است گسترش دهد. وی با تاکید بر اینکه باید شرایطی را مهیا کنیم تا مردم با عشق و علاقه و بدون مشکل به زیارت اربعین بروند، بیان کرد: آن چیزی که ما به آن اعتقاد داریم این است که با هماهنگی بتوانیم کاری کنیم تا برای مردم عزیزی که در این مسیر با عشق و علاقه می‌خواهند به زیارت بروند مشکلی پیش نیاید. هیچ چیز به اندازه فرایضی که نسبت به آن تعهد داریم مورد ارزش و احترام نیست، بنابراین از تمام وزارتخانه‌ها و مدیران درخواست می‌کنم به تعهد خودشان عمل کنند. یا نباید تعهد کنیم یا وقتی تعهد کردیم باید با تمام وجود تعهدات را عملی کنیم. رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی عمل کنند، گفت: ما نیز به آنچه ستاد اربعین تعهد کرده است، متعهد هستیم. پزشکیان با تاکید بر اجرای تعهدات از سوی هر وزارتخانه‌ای، اظهار کرد: این روند برای تمام وزارتخانه‌ها و مسؤولانی که در رابطه با اربعین متعهد شدند وجود دارد و هیچ عذری را برای عدم اجرا نمی‌پذیریم. یا بگویید نمی‌توانیم یا وقتی متعهد می‌شوید باید عملیاتی شود. هر کاری هم از دست ما بربیاید حتما انجام می‌دهیم و ما هم باید به تعهد خودمان درست عمل کنیم و این اصل قضیه است.
***
معاون سپاه قدس:
ایران انتقام خون شهدای مقاومت را خواهد گرفت
معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه پاسداران در حاشیه مراسم تشییع شهید مدافع حرم میلاد بیدی گفت: قطع به یقین خون پاک شهدای مقاومت جاویدان خواهد ماند و جمهوری اسلامی تقاص این خون‌ها را از دشمن صهیونیست خواهد گرفت. پیکر پاسدار رشید اسلام شهید میلاد بیدی، مدافع حرم، مستشار نظامی کشورمان و از رشدیافتگان مکتب حاج‌قاسم سلیمانی در عرصه جهاد و شهادت صبح دیروز در تهران تشییع و سپس در بهشت زهرا به خاک سپرده شد. سردار ایرج مسجدی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: شهید عزیز میلاد بیدی به دست استکبار جهانی به شهادت رسید و ان‌شاءالله در این ماه محرم با سیدالشهدا امام حسین(ع) محشور باشد.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: خون پاک این شهدا جاوید خواهد ماند و جمهوری اسلامی تقاص این خون‌ها را از دشمن صهیونیست خواهد گرفت.
***
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ هفته جاری در صحن مجلس تعیین می‌شود
انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود و موارد زیر در دستور کار جلسات علنی این هفته قرار گرفت:
- گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس درباره طرح اصلاح ماده ۳۸ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و انتخاب اعضای کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بررسی می‌شود.
- انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی با پیشنهاد هیات‌رئیسه و انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها از دیگر برنامه‌های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

Page Generated in 0/0056 sec