printlogo


کد خبر: 287942تاریخ: 1403/5/14 00:00
سایه سنگین انتقام مقاومت، صهیونیست‌ها را در وضعیت انتظار و وحشت نگه داشته است
دارند دیوانه می‌شوند
* بر اثر حمله سایبری گسترده، شمار زیادی از پروازها در سرزمین‌های اشغالی لغو شد

صهیونیست‌ها که تحت بی‌سابقه‌ترین وضعیت آماده‌باش عمومی در انتظاری دیوانه‌کننده برای انتقام مرگبار جبهه مقاومت قرار دارند، حالا راه فرار هوایی از مهلکه را هم بسته می‌بینند.
رسانه‌های عبری دیروز پس از حمله سایبری سنگین به پایگاه اینترنتی فرودگاه‌های اسرائیل که باعث فلج شدن ترابری هوایی‌شان شد، اعتراف کردند ایران با تحمیل ترس و زجر تدریجی به صهیونیست‌ها در حال دیوانه کردن آنهاست.
این رسانه‌ها همچنین با ابراز نگرانی درباره پاسخ  سختی که ایران و حزب‌الله قصد دارند به خونخواهی ترور شهید اسماعیل هنیه، رهبر حماس و شهید فواد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله به اسرائیل بدهند، اعلام کردند مقاومت آنها را در وضعیت انتظار و وحشت نگه داشته است و همه صهیونیست‌ها می‌دانند که باید تهدیدهای اخیر سیدحسن نصرالله را جدی بگیرند.
۳ محور اصلی پیام دبیرکل حزب‌الله به دشمن صهیونیست را می‌توان چنین جمع‌بندی کرد؛ اول اینکه تاکید کرد «امور از مساله جبهه‌های پشتیبانی فراتر رفته و ما امروز در برابر یک نبرد تمام‌عیار در تمام جبهه‌ها ضد دشمن هستیم که این نبرد وارد مرحله جدیدی شده است». ثانیا، او با به‌کار بردن یک ضرب‌المثل عربی، آن جمله مشهور را خطاب به صهیونیست‌ها به زبان آورد که «کمی خندیدید ولی بسیار خواهید گریست... چون نمی‌دانید از چه خطوط قرمزی تجاوز کردید و نمی‌دانید [از سوی ایران] چه انتقامی انتظارتان را می‌کشد». 
در نهایت او تاکید کرد این ترورها موجب تقویت و اقتدار مقاومت خواهد شد، چرا که فقدان هر فرمانده شهید را نسلی منحصربه‌فرد از فرماندهان پر می‌کند. بازتاب گسترده سخنرانی روز پنجشنبه نصرالله  در مراسم تشییع پیکر شهید فؤاد شکر، فرمانده نظامی ارشد حزب‌الله لبنان در رسانه‌ها و محافل عبری باعث نوعی وحشت عمومی در فلسطین اشغالی نسبت به پاسخ مقاومت شده است. 
بویژه تاکید سید مقاومت بر ۲ نکته یعنی قطعی و بی‌سابقه بودن پاسخ، این وحشت را بیشتر می‌کند. آلون بن دیوید، تحلیلگر امور نظامی در شبکه 13 اسرائیل در واکنش به این سخنان گفت: «ما شنیدیم که نصرالله تهدید به پاسخی تند و بزرگ کرد و همه اسرائیلی‌ها باید سخنان او را جدی بگیرند، زیرا می‌بینیم حزب‌الله در حال آماده‌سازی برای جنگ است. حزب‌الله جنگ را نمی‌خواهد اما می‌داند که پاسخ تند آن احتمالا منجر به جنگ خواهد شد و از این‌ رو برای هر سناریویی آماده می‌شود. ارزیابی ما این است که اسرائیل پاسخ بزرگی از حزب‌الله دریافت خواهد کرد و ممکن است بعد از آن جنگ گسترش یابد». حزی سمنتوف، تحلیلگر مسائل دنیای عرب در این  شبکه نیز اعلام کرد: «باید این را بدانیم که تهدیدهای نصرالله در سخنرانی اخیر او نشان‌دهنده تمایل شدید برای انتقام از 2 عملیات تروریستی اسرائیل در ضاحیه بیروت و تهران است. ممکن است حزب‌الله با تشدید عملیات‌ها در جبهه شمالی به ‌شیوه استثنایی و بیش از آنچه ما به آن عادت داشتیم، پاسخ اسرائیل را بدهد و شاید این پاسخ از طریق یک حمله بزرگ ترکیبی پهپادی و موشکی به اعماق اسرائیل (فلسطین اشغالی) داده شود». او همچنین درباره واکنش ایران گفت: «روشن است که ایران هرگز ساکت نخواهد ماند و احتمالا این کشور در حال برنامه‌ریزی برای حمله موشکی و پهپادی است که اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است با مشارکت یمنی‌ها و همچنین عراق و سوریه باشد و این یک تهدید بسیار بزرگ علیه اسرائیل است». روعی شارون، تحلیلگر امور نظامی در شبکه کان (ارگان خبرگزاری‌های عبری)  هم در این مورد گفت:« نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل در همه عرصه‌ها، در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. ما تهدیدات نصرالله، همچنین رهبری ایران را شنیدیم که مشخص است آنها پاسخ اسرائیل را خواهند داد».
* بن گوریون در محاق
شبکه 12 اسرائیل دیروز با تایید حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های فرودگاهی فلسطین اشغالی اعلام کرد شمار زیادی از پروازها در این منطقه لغو شده است. این حمله ابتدا منجر به از کار افتادن تارنمای رسمی اداره فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی و پس از آن پایگاه اینترنتی فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو، مهم‌ترین فرودگاه بین‌المللی کل فلسطین اشغالی شد. در نتیجه اختلال این پایگاه و سپس فشار زیادی که در نتیجه هجوم مسافران به آن صورت گرفت، این فرودگاه عملا پرتال ارتباطی خود را از دست داد و تعداد زیادی پرواز به خاطر نبود امکان ثبت و چک آنلاین بلیت‌ها توسط مسافران لغو شد. این در حالی است که ده‌ها هزار صهیونیست از ترس پاسخ ایران و حزب‌الله قصد داشتند از طریق هوایی فرار کنند.
* شاباک به نتانیاهو: به سوراخ موش برو!
سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک، دستورات فوق‌العاده‌ای به اعضا و وزیران کابینه جنگ داده، از جمله از آنها خواسته است در مکان‌هایی که امنیت ندارد حضور نیابند. به نوشته رسانه‌های عبری این دستور‌العمل بویژه شخص نخست‌وزیر رژیم یعنی بنیامین نتانیاهو را در بر می‌گیرد که علاقه شدیدی به دیده شدن در مناطق بحرانی برای بهره‌برداری‌های رسانه‌ای دارد. به عبارت دیگر شاباک به نتانیاهو نهیب ‌زده که در چنین شرایط خطیری به فکر خودنمایی نباشد و فعلا در سوراخ موش قایم شود. پیش‌تر هم روزنامه یدیعوت آحارانوت فاش کرده بود که اعضا و وزرای کابینه، از ترس قطع شدن شبکه مخابراتی بر اثر حمله انتقام‌جویانه ملزم به دریافت گوشی‌های همراه ماهواره‌ای شده‌اند.
* وحشت اسرائیلی‌ها از قطع برق و ارتباطات
روزنامه معاریو روز شنبه در گزارشی اعلام کرد رژیم صهیونیستی وارد حالت آماده‌باش حداکثری شده و ارتش به دلیل ترس از پاسخ گسترده ایران به ترور اسماعیل هنیه، مرخصی همه یگان‌های رزمی خود را به حالت تعلیق درآورده است. این رسانه عبری افزود: برای دومین بار در چهار ماه گذشته اسرائیل به دلیل ترس از تهدید مربوط به حمله گسترده ایران، در حالت آماده باش قرار گرفته است. 
در این میان آمریکایی‌ها هم نگرانند که تهران این بار بدون هشدار قبلی عملیات خود را انجام دهد و ائتلاف آمریکا زمان کافی برای سازماندهی خود در برابر پاسخ ایران نداشته باشد. به نوشته معاریو، یکی از سناریوهای وحشتناک برای اسرائیلی‌ها این است که خطوط برق و ارتباطات آن هدف قرار بگیرد. اکنون مقامات در حال آماده‌سازی برای ایجاد پناهگاه در تل‌آویو هستند. در زمینه آماده‌سازی سیستم بهداشتی هم وزارت بهداشت اسرائیل دستورالعملی برای تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه‌های تولید سوخت و برق و تخلیه گاراژ خودروها جهت استفاده از آنها به عنوان بیمارستان‌ صادر کرده است.
* فرسایش نظامیان اسرائیل به خاطر رویکرد تروریستی
از طرف دیگر کوبی میروم، سرهنگ ذخیره ارتش کودک‌کش به انتقاد از اقدامات تروریستی مستمر رژیم صهیونیستی پرداخته و تاکید کرده است: «ترورها واقعیت راهبردی را تغییر نداده و نفعی برای اسرائیل نخواهد داشت». دان هرئیل، معاون سابق رئیس ستاد ارتش و ژنرال ذخیره این رژیم  نیز به انتقاد صریح از رویکرد تروریستی کابینه فعلی پرداخته و در این مورد هشدار داده است: «دولت نتانیاهو، اسرائیل را به راهبردی می‌کشاند که باید در 7 جبهه بجنگیم. این دولت، ما را وارد جنگ فرسایشی بی‌نهایت می‌کند».
* مزدوران چندملیتی در ارتش کودک‌کش
تصاویری از مزدورانی از ملیت‌های مختلف در ارتش عبری منتشر و پرچم کشورهای‌شان روی یونیفورم نظامی اسرائیلی حک شده است. این مزدوران در کنار نظامیان صهیونیست به کشتار مردم مظلوم غزه می‌پردازند. از جمله ملیت‌های این مزدوران می‌توان به آمریکایی، هندی، فرانسوی، انگلیسی، اوکراینی و روسی اشاره کرد.
***
شهادت ۲ فرمانده حماس و جهاد اسلامی
صبح دیروز شبکه خبری قدس گزارش داد رژیم تروریست اسرائیل با هدف قرار دادن خودرویی در نزدیکی شهرک زیتا در شمال طولکرم در کرانه باختری فلسطین، 5 رزمنده مقاومت را ترور کرد. در این حمله هوایی یک فرمانده شاخه نظامی حماس و یک فرمانده سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی به همراه 3 رزمنده دیگر به شهادت رسیدند. متعاقب این ترور در شهر طولکرم اعتصاب سراسری اعلام شد. شهید هیثم بلیدی از فرماندهان گردان‌های القسام در طولکرم و شهید عبدالجبار صباغ الدحروکی از فرماندهان سرایا القدس (گردان طولکرم) بودند. در عین حال شهادت 2 فرمانده حماس و جهاد اسلامی در یک خودرو و در کنار یکدیگر، نشان‌دهنده همبستگی رزمندگان فلسطینی و نمونه‌ای کامل از راهبرد وحدت ساحات در جهاد علیه اشغالگران است.
***
سی‌ان‌ان: انتقام ایران بزرگ‌تر از «وعده صادق»
شبکه سی‌ان‌ان به نقل از برخی سیاستمداران آمریکایی، پیش‌بینی کرده که  حمله انتقام‌جویانه ایران قطعا طی روزهای آینده انجام می‌شود. طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی برآورد کرده‌اند که احتمالا حمله ایران مشابه حملات موشک‌های بالستیک و پهپادی در ماه آوریل - عملیات «وعده صادق» - خواهد بود که در پاسخ به حمله به ساختمان کنسولی ایران در دمشق انجام شد اما احتمالا از آن بزرگ‌تر و پیچیده‌تر باشد و در هماهنگی با نیروهای مقاومت منطقه 
انجام شود.

 


Page Generated in 0/0059 sec