printlogo


کد خبر: 287955تاریخ: 1403/5/15 00:00
حماس عملیات استشهادی دیروز در تل‌آویو را پاسخ طبیعی ملت فلسطین به جنایات اسرائیل دانست
بن گویر: در خیابان‌های تل‌آویو می‌جنگیم
وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو از توزیع هزاران سلاح بین صهیونیست‌ها برای دفاع از خودشان خبر داد

گروه بین‌الملل: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، عملیات استشهادی دیروز در تل‌آویو را قهرمانانه توصیف کرد و آن را پاسخ طبیعی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین دانست. در این عملیات استشهادی که صبح یکشنبه  در منطقه حولون واقع در شهر تل‌آویو انجام شد، یک مجاهد فلسطینی با سلاح سرد 5 صهیونیست را مجروح کرد که بر اساس آخرین گزارش‌ها 2 تن از آنان به هلاکت رسیده‌اند. رسانه‌های عبری مدعی‌اند مجری عملیات در بیش از یک نقطه دست به عملیات‌ زده و سپس هدف تیراندازی نظامیان اشغالگر قرار گرفته و به شهادت رسیده است. این رسانه‌ها با انتشار تصویر مجری عملیات،  او را  «عمار عوده» از اهالی شهر سلفیت در کرانه باختری معرفی کردند. این دومین عملیات استشهادی در قلب تل‌آویو طی 2 هفته اخیر است. در عملیات پیشین نیز چند نظامی صهیونیست زخمی شده بودند. کمیته‌های مقاومت فلسطین متعاقب این عملیات، ضمن تبریک گفتن به همه فلسطینیان، آن را ضربه کاری بر سیستم امنیتی و نظامی اشغالگران و دلیلی قاطع بر شکنندگی رژیم صهیونیستی در برابر قهرمانان مقاومت فلسطین عنوان کرد. در بیانیه این کمیته‌ آمده است: «عملیات استشهادی حولون پاسخی عملی به جنایات دشمن صهیونیست، نسل‌کشی و کشتار روزانه مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه است».
این کمیته از جوانان مقاومت خواست با ضربات بیشتر و تشدید مقاومت در همه اشکال و در همه میدان‌ها به مقابله با دشمن جنایتکار صهیونیست بپردازند. حماس نیز در بیانیه‌ای، این عملیات استشهادی را پاسخ طبیعی مقاومت به اشغالگران فاشیست دانست که در حق مردم فلسطین در نوار غزه مرتکب جنایت‌ها و کشتار وحشیانه شده و در کرانه باختری، مرتب حقوق آنها را به صورت مستمر و خطرناک نقض و رهبران و شخصیت‌های مهم آنها از جمله شهید اسماعیل هنیه را ترور می‌کنند. 
در این بیانیه شهادت «عمار عوده» مجری عملیات، تسلیت و تعزیت گفته شده و از مردم فلسطین و جوانان انقلابی در کرانه باختری و قدس اشغالی خواسته شده به تشدید مبارزه و انتفاضه علیه ارتش اشغالگر و شهرک‌نشینان فاشیست در هر جایی فلسطین ادامه دهند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین تأکید کرد: «جنایت‌های مداوم و نقض آشکار قوانین بین‌المللی که رژیم اسرائیل در برابر جهانیان انجام می‌دهد، بدون مجازات نخواهد ماند و مردم فلسطین، به راه مقاومت و مقابله با اشغالگران ادامه خواهند داد و این دشمن گستاخ را مجبور خواهند کرد هزینه جنایت‌هایش در حق مردم و اراضی و مقدسات فلسطین را بدهد». 
* عملیات در  کرانه باختری
در ادامه عملیات‌های ضدصهیونیستی در کرانه باختری، 3 نظامی ارتش اشغالگر در پی تیراندازی مجاهدان فلسطینی در جاده حدفاصل نابلس - قلقیلیه مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند. متعاقب این عملیات ارتش کودک‌کش، ورودی شهر قلقیلیه را بست. علاوه بر این نظامیان اشغالگر از ورود فلسطینیان به منطقه جنوب طولکرم در شمال کرانه باختری نیز جلوگیری کردند. 
* بن‌گویر: در خیابان‌های تل‌آویو می‌جنگیم!
جالب‌ترین واکنش به عملیات دیروز اما مربوط به شخص ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب بشدت افراطی «اوتزما یهودیت» بود که تحت حمایت  تندروترین کاهنان یهودی قرار داشته و مواضع آشکار نژادپرستانه ضد اعراب و بقیه قومیت‌های غیر بنی‌اسرائیلی دارد. وزیر افراطی کابینه نتانیاهو که با چهره‌ای درهم در محله حولون تل‌آویو، محل عملیات شهید عمار عوده حاضر شده بود، در مقابل دوربین‌های خبری دست به اعترافی عجیب زد که نه فقط خود صهیونیست‌ها بلکه حامیان غربی آنها را شوکه کرد. وی گفت: «جنگ ما فقط با ایران نیست، بلکه در اینجا (اشاره به خیابان‌های تل‌آویو) نیز می‌جنگیم!» وی همچنین اعلام کرد: «هزاران سلاح در بین اسرائیلی‌ها توزیع کردیم، از آنها می‌خواهم کنار خود سلاح داشته باشند»؛ اظهارنظری که معنای دیگری جز آغاز جنگ داخلی خیابان به خیابان در فلسطین اشغالی ندارد. 
* حمله تند لاپید به بن گویر
این عملیات خصوصا از آن جهت مورد توجه رسانه‌‌های عبری قرار گرفته که نشان‌دهنده افزایش نگران‌کننده سطح تنش میان فلسطینیان و اشغالگران متعاقب ترور هفته گذشته شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران است. عملیات استشهادی دیروز تل‌آویو باعث شکاف و اختلاف در بین مقامات صهیونیست درباره تبعات رویکرد تروریستی آشکار رژیم شده به طوری که رئیس اپوزیسیون کنست از عملکرد بن‌گویر انتقاد کرده است. یائیر لاپید، در واکنش به پست اخیر بن گویر در شبکه ایکس نوشت: «از زمانی که بن گویر روی کار آمده ، خیابان‌های ما پر از قتل و حمله شده است. هیچ وزیری شکست‌خورده‌تر و بدبخت‌تر از او نیست. امنیت شخصی اسرائیلی‌ها در حال فروپاشی است و پلیس در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد».
لاپید پیش‌تر درباره بن گویر گفته بود: «تاکنون هیچ وزیری به این اندازه به امنیت اسرائیل و وجهه و جایگاه بین‌المللی آن آسیب وارد نکرده است. بن‌گویر در یک پیام نابخشودنی یک کلمه‌ای موفق شد اسرائیل را از تهران تا واشنگتن مسخره و شرمنده کند. هرکس بجز نتانیاهو نخست‌وزیر ‌بود، امروز صبح او را از کابینه اخراج می‌کرد. حتی وزرایی که در کنار نتانیاهو نشسته و مثل گوسفند سکوت می‌کنند هم در برابر اقدامات او مسؤولند. آنها بخشی از شکست نابخشودنی امنیت و ارزش اسرائیل هستند».
* آوارگی  100 هزار صهیونیست
رسانه‌های عبری گزارش دادند بیش از 100 هزار اسرائیلی به سبب لغو پروازها به مقصد تل‌آویو در کشورهای دیگر گرفتار شده‌اند و هیچ پروازی برای بازگرداندن آنها وجود ندارد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی از وحشت پاسخ متقابل ایران و حزب‌الله لبنان، آسمان خود را بسته است. 
***
موشکباران شهرهای مجاور غزه
منابع عبری اعتراف کردند برخلاف ادعای ارتش صهیونیستی مبنی بر ضعیف شدن مقاومت در نوار غزه، حماس و جهاد اسلامی بعد از 10 ماه  قرار گرفتن در زیر بی‌رحمانه و یک‌طرفه‌ترین تجاوزات هوایی و زمینی و محاصره مطلق اسرائیل، باز هم توانسته‌اند به اراضی اشغالی موشک و راکت شلیک کنند. نیروهای مقاومت غزه دیروز موفق شدند یک بار دیگر بندر عسقلان  و دیگر شهرک‌های اطراف نوار غزه را موشکباران کنند. به گزارش رسانه‌های عبری،  ظهر یکشنبه، آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه فعال شد. دقایقی بعد، ده‌ها راکت از داخل باریکه به سمت شهرک اشغالی اشدود در شمال غزه شلیک شد. منابع اسرائیلی خبر دادند دست‌کم یک راکت به منطقه گان یونی در اشدود اصابت کرده است. کانال 13 تلویزیون اسرائیل نیز خبر داد دست‌کم 5 راکت به اطراف اشدود برخورد کرده است. کانال 12 نیز همزمان گزارش داد درهای پناهگاه‌ها به دنبال این حمله در شهرک‌های مجاور نوار غزه گشوده شده است. 
***
پاسخ ایران این بار بسیار شدیدتر و دقیق‌تر  است
روزنامه یدیعوت آحارانوت دیروز به نقل از یک مسؤول بلندپایه صهیونیست درباره ابعاد بی‌سابقه حمله انتقامجویانه ایران هشدار داد. بر اساس این گزارش، اگر حمله مزبور از چند جبهه و به شیوه‌ای گسترده انجام گیرد، مقابله با آن برای رژیم صهیونیستی و آمریکا دشوار خواهد بود و باید برای تلفات زیاد آمادگی داشت اما در چنین شرایطی، اسرائیل می‌تواند با قدرت بیشتری پاسخ داده و حمایت جهان را هم به دست آورد. وی گفت: «ایران و حزب‌الله طی دهه‌ها یک نیروی نظامی قدرتمند را ایجاد کرده‌اند تا روزی از آن استفاده کنند... پاسخ ایران این بار بسیار شدیدتر، دقیق‌تر و ویرانگرتر خواهد بود». این روزنامه خطاب به اهالی فلسطین اشغالی  آورد: «فریب سواحل و رستوران‌های مملو از جمعیت را نخورید، چرا که ما در روزهای مرگباری قرار داریم که هر لحظه ممکن است جنگ در آن اتفاق بیفتد».

 


Page Generated in 0/0062 sec