printlogo


کد خبر: 287956تاریخ: 1403/5/15 00:00
«وطن امروز» گزارش می‌دهد
خونخواهی ایران و 4 پرده از حاکمیت وحشت در اراضی اشغالی

مدت زمان زیادی از عملیات تروریستی رژیم اشغالگر قدس در تهران و ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در کشورمان نمی‌گذرد؛ رویدادی که با بازتاب‌های گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی همراه شده و تحلیل و تفسیرهای مختلفی با محوریت آن ارائه می‌شود. در این راستا، طیف‌های متنوعی از دولت‌ها و نهادهای مهم بین‌المللی، جنایت اخیر صهیونیست‌ها در خاک کشورمان را محکوم کرده‌اند. مقام‌های ارشد کشورمان نظیر مقام معظم رهبری نیز در موضع‌گیری‌های‌شان تاکید کرده‌اند ایران خونخواهی «میهمان عزیز» خود را با جدیت دنبال خواهد کرد و پاسخی قاطع و سخت به اشغالگران صهیونیست خواهد داد. دیگر مقام‌های کشورمان نیز همسو با موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر قطعی بودن انتقامجویی ایران از اقدام مذبوحانه و تروریستی اخیر صهیونیست‌ها تاکید کرده‌اند. در این چارچوب، اراضی اشغالی در بحبوحه موضع‌گیری‌های قاطع مسؤولان ارشد کشورمان، در موجی از وحشت و ابهام فرو رفته است؛ موضوعی که مورد اشاره شمار قابل توجهی از رسانه‌های صهیونیست و غربی بوده و بسیاری از آنها اعتراف کرده‌اند ایران هم در صحنه مدیریت جنگ روانی و هم عملیات‌های میدانی، از اهرم‌های موثر و قابل توجهی برخوردار است. اساسا به همین دلیل بوده که اخیرا شاهد بوده‌ایم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس به صراحت اعتراف کرد اسرائیل روزها و لحظات سختی را پیش رو دارد. وحشت و نگرانی در اراضی اشغالی به قدری جدی است که حتی رژیم اسرائیل حاضر نشده به صراحت مسؤولیت حمله تروریستی اخیرش در تهران را بر عهده بگیرد و یسرائیل کاتس، وزیر خارجه صهیونیست‌ها نیز با فرافکنی، مدعی شده اسرائیل هیچ اقدامی را در تهران انجام نداده است! از این رو، به طور خاص می‌توان به 4 پرده از حاکمیت وحشت در اراضی اشغالی همزمان با طرح گمانه‌زنی‌های مختلف درباره انتقامجویی قریب‌الوقوع ایران از اشغالگران صهیونیست اشاره داشت. 
1- کلید پناهگاه‌های اسرائیل در دستان ایران است
در روزهای اخیر، شمار قابل ملاحظه‌ای از رسانه‌های صهیونیست و حتی غربی، با اشاره به مدیریت موثر صحنه جنگ روانی از سوی ایران علیه صهیونیست‌ها، به این نکته اشاره داشته‌اند که ایران عملا کلیددار اصلی پناهگاه‌های مختلف تعبیه شده در اراضی اشغالی است و این کشور است که تعیین می‌کند ساکنان فلسطین اشغالی چه زمان باید به پناهگاه‌ها بروند. البته کارشناسان و رسانه‌های عرب‌زبان نیز به این موضوع اشاره داشته‌اند. در این راستا، وبگاه شبکه خبری الجزیره بتازگی در گزارشی از حاکمیت وحشت در اراضی اشغالی در سایه عملیات انتقامجویانه ایران خبر داده و به ویدئوهایی اشاره داشته که از خیابان‌های تل‌آویو و مصاحبه با ساکنان فلسطین اشغالی ضبط شده‌ و در غالب آنها، این افراد به صراحت گفته‌اند از عملیات ایران و حزب‌الله لبنان می‌ترسند. در همین راستا، نشریه صهیونیستی هاآرتص نیز در گزارشی ویژه با انتقاد از نتانیاهو به این مساله اشاره داشته که بهای ترورهای نتانیاهو را ساکنان فلسطین اشغالی می‌پردازند. هاآرتص در گزارش خود تاکید کرده نتانیاهو صرفا به دنبال حفظ و بقای سیاسی خود است و هیچ اهمیتی به جان ساکنان فلسطین اشغالی نمی‌دهد. 
2- وحشت صهیونیست‌ها از پروازهای مرموز به ایران
بر کسی پوشیده نیست ایران از ظرفیت‌های نظامی و امنیتی گسترده‌ای برای وارد کردن ضربه به رژیم اشغالگر قدس برخوردار است و البته پیش‌تر نیز در قالب عملیات «وعده صادق»، گوشه کوچکی از این موضوع را پیش چشم جهانیان قرار داد. با این حال، یکی از نکاتی که بتازگی موجی از وحشت را چه در محافل نظامی و امنیتی و چه افکار عمومی ساکن در فلسطین اشغالی ایجاد کرده، پرواز مکرر هواپیماهای غول‌پیکر از مقصد روسیه به سمت ایران است؛ هواپیماهایی که گفته می‌شود تسلیحات و تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ای را در اختیار کشورمان برای مقابله با صهیونیست‌ها قرار می‌دهد. به طور خاص نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت به این نکته اشاره داشته که ایران سامانه‌های فوق مدرن جنگ الکترونیک «مورمانسک» را که قادر هستند تا شعاع 3 تا 5 هزار کیلومتری تمام رادارها را کور کنند در اختیار گرفته و آنها را در چندین نقطه از خاک خود مستقر کرده است. در عین حال، برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز از تحویل موشک‌های اسکندر به ایران خبر می‌دهند. با این حال، نکته قابل توجه این است که رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آن هم از دریافت تجهیزات و تسلیحات نظامی پیشرفته از سوی ایران هراس دارند و هم روند قابل توجه همکاری‌های نظامی و امنیتی میان 2 کشور ایران و روسیه به یک بحران بزرگ برای آنها تبدیل شده است. 
3- هراس صهیونیست‌ها از عدم تأمین نیازهای ابتدایی خود
نشریه صهیونیستی معاریو بتازگی در گزارشی افشاگرانه به این نکته اشاره کرده که اسرائیل به نحوی گسترده در حال تامین سوخت و برق برای بیمارستان‌های بزرگ در اراضی اشغالی است. این نشریه صهیونیستی افشا کرده برخی پارکینگ‌ها برای استفاده به عنوان بیمارستان در حال تخلیه هستند. معاریو در ادامه به افزایش قابل توجه خرید آب و غذا از سوی ساکنان فلسطین اشغالی از فروشگاه‌ها اشاره کرده و آن را یک دردسر بزرگ برای اسرائیل ارزیابی کرده است. در این رابطه، نشریه آمریکایی فایننشال نیز در گزارشی تاکید کرده در صورت وقوع درگیری میان ایران و اسرائیل، تل‌آویو صرفا توانایی محافظت محدود از برخی سایت‌های حساس خود را دارد و باید خودش را برای سناریو‌های خطرناکی آماده کند. نوغا ترنوبولسکی، خبرنگار اسرائیلی نیز در پیامی در شبکه اجتماعی‌اش می‌نویسد: «همه کسانی را که می‌شناسم از واکنش ایران ترسیده‌اند. همسایه‌های من به نحو گسترده‌ای آب و کنسرو غذایی ذخیره می‌کنند». در این میان برخی رسانه‌های صهیونیست در گزارش‌هایی افشا کرده‌اند برخی جت‌های شخصی از اراضی اشغالی خارج می‌شوند و رادار خود را نیز برای پنهان ماندن مقصدشان خاموش می‌کنند. اشاره این رسانه‌ها در کنار گزارش تحلیلی اخیر خبرگزاری تی‌آرتی مبنی بر اینکه بیش از 550 هزار نفر از اراضی اشغالی برای همیشه فرار کرده‌اند، پالس‌ها و پیام‌های معناداری را از اوج‌گیری وحشت در اراضی اشغالی مخابره می‌کند. 
4- صهیونیست‌ها و معمای«زمان» در معادله خونخواهی ایران
در مدت اخیر، یکی از محورهای اصلی و محوری که هم رسانه‌های صهیونیست و هم غربی درباره آن مانور گسترده‌ای را انجام داده‌اند و آن را ایجاد‌کننده وحشت در اراضی اشغالی دانسته‌اند، این مساله است که آنها هیچ درکی از زمان انتقامجویی ایران ندارند و البته کیفیت خونخواهی ایران نیز متفاوت به نظر می‌رسد. به طور خاص نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی مبسوط به این نکته اشاره می‌کند: «این مرتبه دشوار است که زمان حمله ایران را بدانیم. دفعه قبل که زمان حمله را می‌دانستیم، ناشی از این مساله بود که ایران می‌خواست بدانیم، با این حال، این مرتبه متفاوت است». در عین حال، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز اخیرا در موضع‌گیری معناداری به این مساله اشاره کرده که ایران به درخواست‌های میانجیان بین‌المللی پاسخ نمی‌دهد و این نخستین‌بار است که وی ایران را چنین خشمگین می‌بیند. در این راستا، وزیر خارجه اردن «ایمن الصفدی» نیز دیروز به تهران سفر کرد. گفته شده در قالب این سفر، وی به دنبال منتقل کردن تهدیدات آمریکا و اسرائیل علیه ایران بوده با این حال، بر اساس آنچه منابع آگاه اعلام کرده‌اند، ایران هم به اردن، هم آمریکا و هم اشغالگران صهیونیست، پیام‌های جدی مخابره و تاکید کرده انتقامجویی‌اش دردناک خواهد بود. در حقیقت، ایران هم مدیریت زمان را در معادله خونخواهی خود در کنترل گرفته و هم با جدیتش و نهراسیدن از تهدیدات مختلف، وحشت گسترده‌ای را بر جبهه مقابل خود تحمیل کرده است. اساسا به همین دلیل است که شبکه ‌آی‌24 اسرائیل در موضع‌گیری‌ای تاکید کرده «ایران برتری خود را در حوزه راهبردی بر اسرائیل تحمیل می‌کند».

Page Generated in 0/0055 sec