printlogo


کد خبر: 287963تاریخ: 1403/5/15 00:00
اخبار

آموزش و پرورش میدان گسترده نوآوری است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به پیشرفت‌های دنیا در بخش نوآوری هر فردی در این مسابقه فعال‌تر باشد موفق و برتر خواهد بود. غلامعلی حدادعادل در مراسم افتتاحیه جشنواره آفرینو اظهار کرد: نوآوری در آموزش‌و‌پرورش بیش از جاهای دیگر، میدان دارد نوآوری فرآیند مشترک بین معلم و دانش‌آموز و یک کار انسانی متقابل است.  وی بیان کرد: آموزش‌و‌پرورش میدان گسترده نوآوری است اما مدارس غیردولتی نیز امکان نوآوری بیشتر دارند. نوآوری مستلزم ۳ شرط است؛ فردی می‌تواند نوآوری کند که فکر کند، اعتماد به نفس داشته باشد و داشتن آزادی نیز از دیگر شروط نوآوری است. در مدارس غیردولتی سومین شرط بیشتر از مدارس دولتی وجود دارد.  مدرسه‌دارها می‌توانند برای مدارس دولتی پیشران تحول باشند؛ وقتی مدارس غیردولتی نوآوری کنند سطح مدارس دولتی نیز بالا می‌رود و رقابت سازنده‌ای بین مدارس دولتی و غیردولتی در کشور مدیریت می‌شود. در ادامه، روح‌الله لطفی دبیر جشنواره آفرینو اظهار کرد: جشنواره آفرینو از جنس خلاقیت و نواوری است که به عنوان نخستین جشنواره نوآوری در حوزه مدارس غیردولتی برگزار می‌شود و اهدافی مانند شناسایی ابتکارات و ترویج و تسری این ابتکارات در مدارس سراسر کشور را دنبال می‌کند. وی اظهار کرد: کارگروه تسری ابتکارات در آموزش‌و‌پرورش بعد از جشنواره شکل می‌گیرد و محتواهایی تهیه می‌شود تا به کل کشور ارسال شود.
***
افتتاح ارتقای کیفی پیاده‌رو محور میدان تجریش
ارتقای کیفی پیاده‌رو میدان تجریش در یکصدوسی‌وپنجمین پویش امید و افتخار افتتاح شد. ارتقای کیفی پیاده‌رو شمالی و جنوبی خیابان شهرداری حد فاصل میدان قدس - تجریش دیروز با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری تهران، مهدی مذهبی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، سیدمهدی صباغ شهردار منطقه یک تهران و علی صارمی معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی افتتاح شد. گفتنی است پیاده‌رو جنوبی این پروژه که شامل ۴ فاز: میدان قدس (اطراف متروی تجریش)، خیابان شهرداری (منتهی‌الیه غربی مترو تا میدان تجریش)، میدان تجریش (پیاده‌رو مغازه‌های خیابان گوگل) و خیابان گوگل و اطراف مسجد فاطمیه بوده، از اسفند ۱۴۰۱ به مدت ۱۵ ماه به طول انجامیده‌ است. عملیات ارتقای کیفی پیاده‌رو شمالی این پروژه نیز که شامل ۳ فاز: ابتدای شرق خیابان شهرداری (از ابتدای خیابان دربند)، خیابان انتهای فاز یک تا بیمارستان شهدای تجریش و از بیمارستان شهدای تجریش لغایت میدان تجریش بوده، از خرداد ۱۴۰۲ به مدت ۱۱ ماه توسط سازمان زیباسازی شهر تهران انجام شده‌ است.
***
نحوه دریافت اینترنت خبرنگاری به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود
همزمان با فرارسیدن روز خبرنگار، اپراتور اول تلفن همراه اعلام کرده است بسته اینترنت ۲۰۰ گیگابایتی به خبرنگاران ارائه می‌دهد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک بسته اینترنتی رایگان را برای خبرنگاران در نظر گرفته است که در این راستا اپراتور اول تلفن همراه قرار است یک بسته اینترنت 200 گیگابایتی را به خبرنگاران کل کشور هدیه دهد. بر اساس اعلام همراه اول، فعال شدن این بسته 200 گیگابایتی یک‌ساله با ارسال پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود و بسته خبرنگارانی که هنوز بسته سال گذشته خود را کامل مصرف نکرده‌اند، پس از پایان مهلت زمانی یا اتمام حجم بسته فعال خواهد شد.

Page Generated in 0/0060 sec