printlogo


کد خبر: 287973تاریخ: 1403/5/15 00:00
اخبار

قالیباف: درسی تاریخی به اسرائیل و آمریکا خواهیم داد
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ترور شهید هنیه نتیجه شکست قطعی اسرائیل در میدان و از سر ضعف و استیصال است، گفت: نیروهای مقتدر نظامی درسی تاریخی به این دشمن تروریست خواهند داد.
محمدباقر قالیباف در نشست علنی صبح دیروز یکشنبه (14 مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: طعم شیرین جشن مردمسالاری دینی که در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور شریف ما متبلور شد، با شهادت فرماندهان عملیاتی و سیاسی محور مقاومت به تلخی گرایید، مخصوصاً که یکی از این شهیدان یعنی شهید اسماعیل هنیه میهمان عزیز ما بود و در خانه ما به شهادت رسید اما تردید نداریم با پاسخ کوبنده و هوشمندانه جمهوری اسلامی، کام مردم ایران و نیروهای مقاومت و آزادی‌خواهان جهان، بار دیگر چنان شیرین می‌شود که این رژیم و مخصوصاً کشور حامی او یعنی آمریکا از کرده خود پشیمان و مجبور خواهند شد نظام محاسباتی‌شان را اصلاح کنند تا بار دیگر دچار اشتباهی زیانبار برای امنیت خود و صلح منطقه نشوند. وی افزود: هرگز نباید فراموش کنیم که بعد از عملیات توفان الاقصی عناصر اصلی امنیت رژیم صهیونیستی از هم فروپاشید و آغازی بر پایان موجودیتش کلید خورد و با توجه به شکست کامل در رسیدن به اهدافی که این رژیم برای جلوگیری از فروپاشی امنیتی و سیاسی اعلام کرده است، بحران بقای این غده سرطانی عمق بیشتری یافت، بنابراین هرقدر هم تلاش کند با عملیات روانی اقدامات تروریستی منفعلانه خود را پیروزی جلوه دهد، باید به ‌یاد داشته باشیم این عملیات‌ها نتیجه شکست قطعی در میدان و از سر ضعف و استیصال است.
قالیباف تأکید کرد: نیروهای مقتدر نظامی ما با توکل به قدرت لایزال الهی و با تکیه بر پشتوانه مردمی، درسی تاریخی به این دشمن تروریست و حامی فریبکارش یعنی آمریکا خواهند داد.
***
خطر رژیم صهیونیستی برای جهان فراگیر است
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه خطر رژیم صهیونیستی برای جهان فراگیر است، گفت: باید اقدامی کنیم که دشمنان اجازه تکرار اشتباه به خود ندهند. حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا در مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی با حضور مقامات عالی قضایی، کشوری و لشکری که صبح دیروز در تهران برگزار شد، بیان کرد: یاد شهید گرانقدر و شناخته‌شده جبهه مقاومت فلسطین و حماس اسماعیل هنیه، همچنین شهید فواد شکر از حزب‌الله لبنان، سردار سرافراز اسلام سپهبد عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید زاهدی و امیرعبداللهیان و همه شهدای این جبهه را گرامی می‌دارم. محسنی‌اژه‌ای افزود: همچنین باید یادی از بنیان‌گذار این نظام، امام خمینی کنم که بیش از ۶٠ سال پیش خطر رژیم صهیونیستی را به مردم هشدار داد. این رژیم غاصب صرفاً برای مردم فلسطین خطر نیست، بلکه خطری فراگیر است. طول عمر باعزت رهبری را از خداوند متعال خواستارم که همیشه به طور ویژه از جریان مقاومت لحظه‌ای غافل نشدند و کوتاهی نکردند و توانستند بسیاری از جریان‌های پراکنده را به وحدت برسانند. امروز جریانی از همه طوایف در مقابل ظلم و ظالم و جنایت‌های رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و این رژیم را محکوم می‌کنند.
***
پژمانفر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شد
با رأی نمایندگان در جلسه علنی دیروز، نصرالله پژمانفر برای یک سال رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی شد. انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی دیروز قرار داشت. در این جلسه نصرالله پژمانفر و سیدمحمد موحد از سوی هیات رئیسه به عنوان 2 کاندیدای ریاست این کمیسیون معرفی شدند که در نهایت پژمانفر با 156 رأی به عنوان رئیس این کمیسیون برای یک سال انتخاب شد. طبق آیین‌نامه داخلی، رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی با پیشنهاد حداقل 2 نفر توسط هیأت رئیسه مجلس از بین اعضای ثابت کمیسیون و با رای مجلس برای مدت یک سال انتخاب می‌شود.
کمیسیون اصل نود 8 عضو ثابت دارد که در شروع به کار مجلس توسط رؤسای شعب و هیات رئیسه انتخاب می‌شوند و از هر کمیسیون تخصصی نیز یک نفر به عضویت این کمیسیون درمی‌آید. نصرالله پژمانفر، فرهاد بشیری، محمد امیر، محمد معتمدی‌زاده، علی کشوری،‌ سیدمحمد موحد، حسینعلی حاجی‌دلیگانی و مصطفی معینی‌آرانی، 8 عضو ثابت کمیسیون اصل 90 مجلس دوازدهم هستند.
***
وزرای پیشنهادی دولت تا پایان هفته به مجلس معرفی می‌شوند
سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره جزئیات جلسه غیرعلنی دیروز مجلس گفت: در این جلسه بیان شد که احتمالا فهرست وزرای پیشنهادی دولت تا پایان هفته به مجلس ارسال می‌شود. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگویی با اشاره به جلسه غیرعلنی دیروز مجلس اظهار داشت: در این جلسه مباحثی درباره معرفی اعضای دولت چهاردهم برای رای اعتماد به مجلس مطرح شد. سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه احتمالا اعضای کابینه پیشنهادی تا پایان هفته به مجلس معرفی خواهند شد، بیان کرد: در جلسه امروز مباحثی هم درباره ترور شهید هنیه مطرح شد و جمع‌بندی جلسه این بود که این کار جنبه نظامی نداشته، بلکه جنبه تروریستی داشته و بر پاسخ قاطع و محکم به این اقدام تروریستی تاکید و عنوان شد این اقدام خللی در اراده جبهه مقاومت ایجاد نخواهد کرد. اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در جلسه غیرعلنی امروز تصمیم بر این شد تا گزارشی از مقامات امنیتی درباره ترور شهید هنیه به صحن مجلس ارائه شود.

Page Generated in 0/0074 sec