printlogo


کد خبر: 287976تاریخ: 1403/5/15 00:00
گزارش معاون اطلاعات نیروی قدس درباره ترور شهید هنیه
نفوذ منتفی است

گروه سیاسی: دومین جلسه بررسی ترور شهید اسماعیل هنیه دیروز در کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور معاون اطلاعات نیروی قدس، معاون امنیت وزیر اطلاعات، معاون امور مجلس سپاه پاسداران و معاون حقوقی وزارت اطلاعات برگزار شد. اغلب خبرگزاری‌ها خروجی این جلسه را با تیتر «ترور شهید هنیه ناشی از نفوذ نیست» مخابره کردند. این خبر را ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از قول معاون اطلاعات نیروی قدس سپاه بیان کرده است. پس از شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران که با ترور رژیم صهیونیستی انجام شد، گمانه‌زنی‌های بسیاری در این باره انجام شد. در همین راستا اخباری ناشی از شرارت عوامل نفوذی منتشر شده بود که توسط مسؤولان امر رد شد. حالا معاون اطلاعات نیروی قدس به صراحت گفته است موضوع نفوذ در این حادثه مطرح نبوده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برگزاری دومین جلسه بررسی ابعاد ترور شهید هنیه گفت: معاون اطلاعات نیروی قدس در این جلسه گفت ترور شهید هنیه ناشی از نفوذ نبوده و موضوع نفوذ مطرح نیست.
ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با فارس، پیرامون جزئیات دومین جلسه بررسی ترور شهید اسماعیل هنیه گفت: این جلسه با حضور معاون اطلاعات نیروی قدس، معاون امنیت وزیر اطلاعات، معاون امور مجلس سپاه پاسداران و معاون حقوقی وزارت اطلاعات برگزار شد.
وی افزود: معاون اطلاعات نیروی قدس سپاه در این جلسه تحلیلی از موقعیت منطقه از بعد عملیات توفان الاقصی تا به امروز ارائه کرد. همچنین جزئیاتی از حادثه تروریستی که منجر به شهادت اسماعیل هنیه شد به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه شد.
وی ادامه داد: معاون اطلاعات سپاه قدس همچنین گفت عملیات توفان الاقصی جهش راهبردی در مبارزات جبهه مقاومت بود  و این عملیات سرعت نابودی رژیم صهیونیستی را تسریع کرده است.
* ترور شهید هنیه حاصل نفوذ نیست
رضایی در ادامه بیان کرد: معاون اطلاعات نیروی قدس همچنین گفت برای اولین ‌بار در تاریخ رژیم صهیونیستی موجودیت و هویت این رژیم تهدید شد. ایشان اشاره‌ای به عملیات توفان الاقصی کرد که عملیاتی بسیار بزرگ و پیچیده بوده است. رژیم صهیونیستی به فروپاشی نزدیک شده است و صهیونیست‌ها چاره‌ای جز پذیرش شکست ندارند، چرا که به هیچ یک از اهداف خود طی ماه‌های اخیر نرسیدند. ۱۰ ماه جنگ ارتش رژیم صهیونیستی را دچار فرسایش کرده است.
رضایی اظهار کرد: معاون اطلاعات سپاه قدس همچنین گفت رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به دنبال بازگشت اسرا، انهدام حماس و بازگشت نوار غزه به کرانه باختری بود که به هیچ یک از اهداف خود نرسید. 
وی افزود: معاون اطلاعات نیروی قدس ادامه داد در نتیجه عملیات توفان الاقصی ۲۰۰ هزار صهیونیست آواره شده‌اند و رژیم صهیونیستی بعد از شکست در غزه به دنبال تغییر صحنه است، لذا به ترور دست می‌زند. 
رضایی تاکید کرد: معاون اطلاعات نیروی قدس در این جلسه تاکید کرد آقای هنیه میهمان رسمی جمهوری اسلامی بوده و به ‌صورت رسمی به تهران سفر کرده بود. وی همچنین گفت ترور شهید هنیه حاصل نفوذ نبوده است و در این حادثه موضوع نفوذ مطرح نیست. اقدامات لازم جهت بررسی موضوع ترور و تکمیل اطلاعات آن در حال انجام است.
* اقدامات آفندی بزرگ علیه رژیم صهیونیستی
رضایی گفت: معاون امنیت وزارت اطلاعات هم گزارشی از ابعاد حادثه ترور اخیر ارائه داد. از جمله مطالبی که ایشان گفت اینکه اشراف اطلاعاتی مناسبی داریم، از همه امکانات برای بررسی موضوع ترور شهید هنیه استفاده کرده‌ایم و اقدامات میدانی وسیعی انجام‌ شده است و اقدامات بزرگی نیز در حوزه آفندی علیه رژیم صهیونیستی در حال انجام است. رژیم صهیونیستی در شرایط سختی به سر می‌برد. شبکه جاسوسان موساد را در داخل و خارج درگذشته تا به امروز شناسایی و منهدم کرده‌ایم.  
رضایی ادامه داد: معاون امنیت وزارت اطلاعات همچنین گفت روحیه ارتش و سردمداران رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است. 
رضایی تصریح کرد: در بخش دیگری از این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و تعداد دیگری از نمایندگان مجلس که در جلسه حضور داشتند نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

Page Generated in 0/0060 sec