printlogo


کد خبر: 287991تاریخ: 1403/5/16 00:00
وحشت رژیم صهیونیستی از خونخواهی ایران و مواجهه با وخیم‌ترین وضعیت
نتانیاهو در زیرزمین
روزنامه عبری معاریو: اسرائیلی‌ها وحشت‌زده‌اند!

گروه بین‌الملل: عملیات استشهادی موفقیت‌آمیز یکشنبه گذشته در محله حولون تل‌آویو بار دیگر بحران ناامنی موجود در سرزمین‌های اشغالی را به نمایش گذاشت و نشان داد ناکارآمدی کابینه نتانیاهو تا چه حد جدی است. «عمار عوده» مجاهد جوان اهل شهر سلفیت  در کرانه باختری فلسطین صبح روز یکشنبه در اقدامی محیرالعقول در 3 نقطه مختلف تل‌آویو به فاصله بیش از 500 متر اهداف خود را انتخاب و با سلاح سرد به آنها حمله کرد. او در این عملیات که به گفته حماس، حق طبیعی ملت فلسطین برای پاسخگویی به جنایات صهیونیست‌ها بود، ۲ اسرائیلی را به هلاکت رساند و 4 نفر دیگر را زخمی کرد و در نهایت نیز به ضرب گلوله یک افسر پلیس اسرائیل به شهادت رسید. شهید عوده ابتدا در ورودی پارک در خیابان موشه دایان به ۲ فرد نخست حمله کرد. وی سپس به سوی ایستگاه اتوبوسی در مجاورت پمپ بنزین رفت و در آنجا عملیات دیگری را انجام داد. در ادامه این عملیات سپس به پارکینگ اتوبوس‌ها حمله کرد، یک صهیونیست 28 ساله نیز در جریان این قسمت از عملیات زخمی شد. پلیس اسرائیل اعلام کرده ممکن است افراد مظنون دیگری نیز به عامل این عملیات کمک کرده باشند. این عملیات استشهادی حامل این پیام بود که مقاومت فلسطین به رغم ادامه جنایات ارتش اسرائیل در نوار غزه و ترور رهبر سیاسی حماس زنده‌تر از هر زمان دیگری است. تا امروز چندین عملیات  شهادت‌طلبانه توسط فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری انجام شده که طی آن 25 اسرائیلی از جمله نیروهای امنیتی این رژیم کشته شده‌اند. گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس در واکنش به این عملیات، شهید عوده را یک قهرمان دانسته و شهادت او را جشن گرفت. کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز عملیات قهرمانانه شهر حولون را تبریک گفته و آن را ضربه کاری به سیستم امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر و دلیلی قاطع بر شکنندگی آن در برابر مقاومت فلسطین عنوان کرد. جنبش جهاد اسلامی هم عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو را تبریک گفت و اعلام کرد این عملیات قهرمانانه پاسخی طبیعی و قانونی به جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی است. این در حالی است که این عملیات گرفتاری جدیدی را برای کابینه امنیتی رژیم به وجود آورده و باعث رعب و وحشت مضاعف صهیونیست‌ها در داخل شد. ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی بسیار افراطی که ساعتی بعد در محله حولون حاضر شده بود، مجبور شد اعتراف کند «جنگ ما فقط با ایران نیست، بلکه در اینجا (خیابان‌های تل‌آویو) نیز می‌جنگیم». بن‌گویر همچنین گفت: «دقیقا به همین دلیل است که ما در ۸ ماه گذشته شهروندان صهیونیست  را به 150 هزار مجوز اسلحه تجهیز کردیم. ما صدها جوخه امنیتی غیرنظامی را ایجاد کردیم و نیروهای پلیس را تقویت کردیم». یائیر لاپید، رهبر رسمی اپوزیسیون در کنست نیز در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه تل‌آویو گفت: «از زمانی که بن‌گویر روی کار آمده، خیابان‌های ما پر از قتل و حمله شده است». همزمان نظرسنجی‌های مختلف نیز نشان می‌دهد میزان نارضایتی از بن‌گویر و عملکرد پلیس اسرائیل در حال افزایش است. آنها از یک سو از حفظ امنیت شهرهای فلسطین اشغالی ناتوان بوده‌اند به طوری که نواحی شمالی و اطراف غزه در حال خالی شدن از جمعیت است و  از سوی دیگر در پی افزایش مجدد اعتراضات داخلی علیه نتانیاهو، خواستار سرکوب معترضان هستند.
* نتانیاهو به دنبال سوراخ موش!
هفته گذشته خبری مبنی بر هشدار شاباک (سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) به نتانیاهو و دیگر سران رژیم درباره در خطر بودن جان‌شان منتشر شد. حالا تارنمای واللا، وابسته به نهادهای امنیتی اسرائیل فاش کرده در پی افزایش نگرانی صهیونیست‌ها از پاسخ ایران به اقدامات تروریستی این رژیم، نخست‌وزیر اسرائیل باید در زیر زمین پناه بگیرد. بر اساس این گزارش، شاباک در حال آماده‌سازی یک مخفیگاه زیرزمینی در قدس اشغالی برای نخست‌وزیر و فرماندهان ارتش است تا در زمان حمله احتمالی ایران، بتوانند در آنجا پناه بگیرند. پناهگاه در نظر گرفته شده برای مدت‌ زمان طولانی قابل استفاده بوده و مجهز به دستگاه‌های مدیریتی و کنترلی مرتبط با وزارت جنگ اسرائیل در تل‌آویو است و در مقابل انواع تسلیحات از جمله تسلیحات شیمیایی مصون است. همچنین به گزارش خبرنگار الجزیره، نتانیاهو با همه اختلافاتش با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، یوآو گالانت، درباره پاسخ سخت ایران رایزنی امنیتی کرده‌ است. بر اساس این گزارش، فرمانده جناح داخلی اسرائیل رایزنی‌هایی را درباره اوضاع فعلی انجام داده که شامل ارزیابی خطرات و آمادگی‌های لازم می‌شود. از طرف دیگر، وزیر حمل‌ونقل اسرائیل «میری رگو» اعلام کرده در صورتی که این رژیم مورد حمله قرار گیرد، احتمالا از کمک هواپیماهای نیروی دریایی و اتوبوس‌های دریایی یونان استفاده کند. از دیگر اقداماتی که رژیم از ترس حمله ایران و گروه‌های مقاومت انجام داده، می‌توان به تصمیم وزیر انرژی اسرائیل «الی کوهن» اشاره کرد که در صدد رساندن ذخایر زغال‌سنگ و سوخت به حداکثر است. تارنمای بلومبرگ به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی گزارش داد هرگونه حمله در آینده‌ای نزدیک احتمالا به صورت همزمان و از سوی حزب‌الله، انصارالله و ایران انجام خواهد شد. روزنامه اسرائیل هیوم اما برآورد کرده احتمالا جمهوری اسلامی با موشک‌های بالستیک از جمله شهاب 3 و خیبرشکن به فلسطین اشغالی حمله خواهد کرد. طبق این گزارش، برخی موشک‌های بالستیک ایران که در عملیات «وعده صادق» نیز مورد استفاده قرار گرفت، به سختی قابل شناسایی است و قادر به عبور و دور زدن سامانه‌های دفاعی است.
* معاریو: اسرائیلی‌ها وحشت‌زده‌اند!
روزنامه عبری معاریو، با اشاره به وحشت گسترده حاکم بر جامعه صهیونیست‌ها و نگرانی مداوم از پاسخ مورد انتظار ایران و حزب‌الله اعلام کرد اسرائیل نگران نفوذ نیروهای حزب‌الله به شمال است. این رسانه به نقل از منابع امنیتی رژیم اشغالگر گزارش داد: «در حال حاضر چشم ما به زمین است، نه به آسمان و باید برای سناریوهای غیرمنتظره و تلاش‌هایی که جهت نفوذ به مناطق شمالی انجام خواهد شد، آماده باشیم». از طرف دیگر شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد مقامات اسرائیلی در قدس اشغالی به شهرک‌نشینان توصیه کردند پناهگاه‌های خود را به شکلی آماده کنند که بتوانند در عرض 90 ثانیه به آنجا برسند.
* ادامه ضربات حزب‌الله به پادگان‌های اسرائیل
دیروز آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در الجلیل و نیز حومه شهر اشغالی نهاریا در شمال فلسطین اشغالی بارها به صدا درآمد. حزب‌الله در ادامه ضرباتش بر پیکره نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس، دیروز ۲ پادگان و یک پایگاه نظامی را در این منطقه هدف قرار داد. حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با مجموعه‌ای از پهپاد‌های تهاجمی مقر فرماندهی جدید لشکر 91 اسرائیل در پادگان ایلیت را هدف حمله هوایی خود قرار داده است. مقاومت لبنان بامداد دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت‌قدم و استوار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در پاسخ به حملات و ترورهای دشمن صهیونیست در شهرک‌های البازوریه، دیرسریان  و حوله در جنوب لبنان، دوشنبه با گروهی از پهپاد‌های تهاجمی مقر تازه‌تأسیس لشکر 91 اسرائیل در پادگان ایلیت رژیم را هدف قرار دادند. در این بیانیه همچنین آمده اماکن و محل استقرار افسران و نظامیان صهیونیست هدف مستقیم قرار گرفته است که تعدادی از صهیونیست‌ها کشته و مجروح شدند. منابع عبری نیز به زخمی شدن یک افسر و یک نظامی این رژیم در جریان حمله اخیر از خاک لبنان به اراضی اشغالی اعتراف کردند. ارتش اشغالگر تاکید کرد این ۲ نظامی از نیروهای تیپ گولانی هستند که اخیرا از نوار غزه به شمال فلسطین اشغالی منتقل شدند. حزب‌الله در دومین بیانیه دیروز خود نیز اعلام کرد پایگاه نظامی المالکیه را هدف حملات پهپادی قرار داده که به دقت به اهداف اصابت کرد. مقاومت اسلامی لبنان در سومین عملیات موفق روز دوشنبه نیز پادگان رامیم اسرائیل را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد. حزب‌الله از آغاز جنگ غزه تاکنون طی 10 ماه  بیش از 2 هزار و 500 بار مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.
* سیصدوچهارمین روز جنگ غزه
در سیصدوچهارمین روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، بامداد دیروز ارتش کودک‌کش  مناطقی در مرکز نوار غزه از جمله اردوگاه النصیرات را بمباران کرد که بر اساس آخرین گزارش‌ها بر اثر آن  نزدیک به 10 نفر شهید و تعدادی نیز زخمی شده‌اند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین شهرک الفراحین در شرق و نقطه‌ای دیگر در غرب خان‌یونس واقع در جنوب غزه را هدف قرار دادند. قایق‌های جنگی رژیم نیز خانه‌های فلسطینیان را در مرکز غزه هدف قرار دادند.
* وضعیت وخیم اسرائیل، موضوع نشست تیم امنیت ملی کاخ سفید
کاخ سفید از نشست جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با تیم امنیت ملی‌اش به منظور بررسی تحولات منطقه در روز دوشنبه خبر داد و اعلام کرد بایدن همچنین با عبدالله دوم شاه اردن  نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

Page Generated in 0/0048 sec