printlogo


کد خبر: 287995تاریخ: 1403/5/16 00:00
اخبار

واکنش فرانسه به یک اتفاق جنجالی در المپیک
وزارت ورزش فرانسه به خبر بستری شدن ورزشکار سه‌گانه در بیمارستان به خاطر آلودگی آب رودخانه محل برگزاری مسابقات واکنش نشان داد. به گزارش RMC Sport، آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه گفت بیماری «کلر میشل» ورزشکار سه‌گانه بلژیکی به عملکرد او در مسابقات انفرادی المپیک پاریس مربوط نمی‌شود. به گزارش تسنیم، پیش از این اطلاعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه این ورزشکار پس از شنا در رودخانه سن به دلیل «ای. کلی» در بیمارستان بستری شده و 4 روز تحت درمان بوده است. وزیر ورزش فرانسه اظهار داشت: شایعاتی درباره یک ورزشکار بلژیکی وجود دارد اما او هرگز در بیمارستان بستری نشده و این اطلاعات نادرست است. او مریض شد اما ارتباطی با شنا در رودخانه سن پاریس نداشت. کمیته ملی المپیک بلژیک باید وضعیت را روشن کند، زیرا کیفیت آب رودخانه سن در روز مسابقه خوب بود. کمیته ملی المپیک بلژیک نیز اطلاعات مربوط به بستری شدن میشل در بیمارستان را تکذیب و اعلام کرد: این ورزشکار واقعاً به E.coli مبتلا شده بود اما در بیمارستان بستری نشد. او فقط به یک کلینیک در دهکده المپیک پاریس رفت. 
***
تکرار نایب‌قهرمانی والیبال نوجوانان ایران در آسیا
تیم والیبال نوجوانان ایران با پذیرش شکست در دیدار نهایی مسابقات زیر ۱۸ سال آسیا همانند دوره قبل به مقام نایب‌قهرمانی قاره کهن دست یافت. رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۸ سال پسر آسیا ۲۰۲۴ که از هفتم مرداد در منامه، پایتخت بحرین آغاز شده بود، یکشنبه چهاردهم مرداد با برگزاری 8 دیدار دیگر به پایان رسید. تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در دیدار نهایی این رقابت‌ها برای دومین‌بار در این مسابقات به مصاف چین رفت و 3 بر 2 مغلوب شد تا به رتبه دومی مسابقات و مدال نقره بسنده کند. شاگردان عادل غلامی در ست‌های اول و چهارم این مسابقه ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسیدند اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۹ و ۱۵ بر ۱۰ مغلوب حریف قدرتمند خود شدند تا برای سومین‌بار نایب قهرمان آسیا شوند. 2 تیم ایران و چین در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ نیز در فینال این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر رفته بودند که هر 2 بار ایران با شکست حریف قهرمان مسابقات شده بود. 
***
وزیر ورزش و جوانان وارد پاریس شد
وزیر ورزش و جوانان با استقبال سفیر ایران و رئیس کمیته ملی المپیک وارد پاریس، محل برگزاری المپیک سی‌وسوم شد. کیومرث هاشمی با استقبال محمد امین‌نژاد، سفیر ایران در فرانسه و دیگر مسؤولان کنسولگری و محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک وارد پاریس شد. وی به منظور تماشای مسابقات نمایندگان کشورمان در رشته‌های کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری، قایقرانی و صخره‌نوردی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ و افزایش انگیزه نمایندگان کشورمان وارد فرودگاه شارل دوگل پاریس شد. 
***
حسین عبدی: امیدوارم باشگاه‌ها بیشتر کمک کنند
سرمربی تیم‌ملی فوتبال جوانان ایران گفت: سرمایه و انرژی برای بعضی بازیکنان جوان از سوی فدراسیون گذاشته شده است اما گاهی نمی‌توانیم از این سرمایه‌گذاری استفاده کنیم. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، حسین عبدی در آستانه سفر تیم فوتبال جوانان ایران به چین گفت: در اردو هستیم  و بزودی به مقصد چین پرواز می‌کنیم. 2 بازی دوستانه با زیر ۲۰ سال چین باید انجام دهیم. تدارکات لازم انجام شده اما متأسفانه بسیاری از باشگاه‌ها بازیکنانی را که در عرض 2.5 تا 3 سال گذشته تربیت کردیم، اجازه ندادند برای این اردو بیایند. این در حالی است که بازی‌ها شروع نشده است و باشگاه‌ها فقط خودشان را آماده می‌کردند و بچه‌های ما آماده بودند. سرمربی تیم‌ ملی زیر ۲۰ سال فوتبال کشورمان با ابراز نارضایتی از عدم همکاری باشگاه‌ها تاکید کرد: فکر می‌کنم این دو بازی می‌توانست برای آنها بسیار مثمرثمر باشد و همین‌طور برای باشگاه‌هایی که آنها را به خدمت گرفته‌اند. وی افزود: سرمایه، انرژی و وقت برای بازیکنان توسط فدراسیون گذاشته شده اما نمی‌توانیم از سرمایه‌گذاری‌ای که انجام شده برای کشورمان تا تیم‌ ملی قوی‌ای داشته باشیم، استفاده کنیم. دلایلش را باید باشگاه‌ها اعلام کنند؛ هنوز بازی‌ها شروع نشده، البته می‌توانند بگویند در حال آماده‌سازی و ایجاد هماهنگی هستیم. امیدوارم این بازیکنان در این باشگاه‌ها بازی کنند اما اگر بازی نکنند و ما هم نتوانیم از بازیکنان‌مان استفاده کنیم و فقط در شرایط خاص آنها را به ما بدهند، مجبوریم بازیکنان دیگری را تعلیم دهیم. عبدی در پایان خاطرنشان کرد: زمان بسیار کم است و باید همه همراه شویم تا تیم‌ ملی قوی‌تری داشته باشیم. در هر صورت با ۱5- ۱4 بازیکن می‌رویم. ۴ دروازه‌بان داریم، یعنی مجموعا ۱۹ نفر هستیم در حالی که باید ۲۳ نفر می‌بودیم. در هر صورت بازیکنانی که از 3-2 سال گذشته با ما بودند، به تعداد انگشتان یک دست هم نیستند و بازیکنان جدیدی را آورده‌ایم که آنها را امتحان کنیم. 

Page Generated in 0/0057 sec