printlogo


کد خبر: 288002تاریخ: 1403/5/16 00:00
اخبار

مشمولان غایب نمی‌توانند به سفر اربعین بروند
سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد مجوز خروج از کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی برای مشمولان غیرغایب صادر می‌شود و مشمولان غایب نمی‌توانند مجوز خروج از کشور دریافت کنند. این سازمان اعلام کرد:‌ مجوز خروج از کشور برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی برای مشمولان غیرغایب صادر می‌شود و مشمولان غایب حتی در صورت داشتن گذرنامه، ممنوع‌الخروج بوده و به هیچ عنوان مجوز خروج از کشور برای آنان صادر نمی‌شود. سازمان وظیفه عمومی فراجا همچنین اعلام کرد برای رفاه حال سایر زائران و سرعت در ارائه خدمات به عزیزان متقاضی شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، لازم است مشمولان غایب از مراجعه به سامانه‌های خدماتی پلیس یا مراکز وظیفه عمومی و ادارات گذرنامه سراسر کشور و پایانه‌های مرزی برای دریافت مجوز خروج از کشور اکیدا خودداری کنند.
***
صدور گواهی انحصار وراثت توسط سازمان ثبت احوال از سال آینده
معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور از اجرای طرح صدور گواهی انحصار وراثت از سال آینده از طریق سازمان ثبت احوال کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، هاشم کارگر در توضیح بیشتر افزود: طبق قانون برنامه هفتم توسعه، سازمان ثبت احوال کشور مکلف به صدور گواهی انحصار وراثت بدون نیاز به درخواست وراث و ذی‌نفعان ظرف ۲۰ روز پس از ثبت واقعه وفات از سال آینده خواهد بود. رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: با تکمیل پروژه بزرگ سببی و نسبی و اتصال اسناد سجلی خانواده به یکدیگر این امر هر چه سریع‌تر محقق خواهد شد و باید هر چه سریع‌تر آیین‌نامه این امر تدوین و در هیات دولت تصویب شود. وی افزود: صدور گواهی حصر وراثت به صورت الکترونیک، موجب تسریع و تسهیل در امر خدمت‌رسانی به مردم خواهد شد. بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، جلسات تدوین آیین‌نامه این گواهی به صورت فشرده در سازمان ثبت احوال کشور در حال برگزاری است.
***
ثبت حضور یک قلاده یوز به همراه ۴ توله در منطقه توران
حضور یک قلاده یوزپلنگ ماده همراه ۴ توله در مجموعه حفاظتی توران در استان سمنان توسط دوربین‌های تله‌ای ثبت شد. این نخستین ثبت توله‌های متولد شده در سال‌جاری در مجموعه حفاظتی توران است. تاکنون حضور ۲ خانواده (یک مادر و ۲ توله حدود یک سال و نیمه و یک مادر و ۴ توله چند ماهه) یک قلاده یوز نر و ۲ قلاده یوز ماده بالغ توسط دوربین‌های تله‌ای ثبت شده است. پایش مجموعه حفاظتی توران در سال جاری توسط دوربین‌های تله‌ای «گروه پایدار» از فعالان محیط‌ زیست با همکاری مسؤول و محیط‌بانان مجموعه حفاظتی توران از اواسط اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و حداقل یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت. به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، گزارش کامل دوربین‌گذاری بعد از پایان دوره پایش اطلاع‌رسانی خواهد شد.
***
اکران ستارگان حرم در پایتخت
در آستانه ۱۸ مرداد سالروز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، «ستارگان حرم» در پایتخت اکران شد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، در آستانه ۱۸ مردادماه سالروز شهادت محسن حججی که به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نامگذاری شده‌، اکران فرهنگی «ستارگان حرم» در پایتخت اجرا شد. بر اساس این گزارش، در این اکران فرهنگی که با تصویری از حرم مطهر حضرت زینب(س) به نمایش در آمده است، تصاویری از شهدای مدافع حرم همچون حاج‌قاسم سلیمانی، شهید حسین همدانی، شهیدمحمد حجازی، شهید محمدرضا زاهدی، شهید محمدهادی حاجی‌رحیمی‌، شهید حججی و شهید رضی نیز اکران شده‌ است.
***
مختومه شدن هزار و ۲۰۰ پرونده با اقدامات دستگاه قضا به نفع شستا
مدیرعامل شستا با اشاره به اقدامات دستگاه قضا و پیگیری پرونده‌های مفتوح گفت: هزار و ۲۰۰ پرونده با آثار مالی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان به نفع شستا مختومه شده است. عارف نوروزی در نشست خبری اظهار کرد: از تعداد ۳ هزار و ۶۰۰ پرونده حقوقی مفتوح در مراجع قضایی با آثار مالی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومانی له یا علیه شرکت‌های تابعه شستا، هزار و ۲۰۰ پرونده با آثار مالی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان ظرف ۷ ماه اخیر به نفع شستا مختومه شد و ۲ هزار‌ ۴۰۰ پرونده با آثار مالی ۳۹ هزار میلیارد تومانی با جدیت در حال پیگیری است. وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم انجام‌ شده در شستا، پذیرفته شدن شرکت ستاره خلیج‌فارس در بورس است و این شرکت از بزرگ‌ترین دارایی‌هایی است که وارد بازار سرمایه می‌شود. وی افزود: امروز محصولات راهبردی مهمی از جمله ۴۰ درصد بنزین کشور که شامل روزانه ۴۵ میلیون لیتر بنزین، ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل و گوگرد و سوخت جت است، توسط شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس تولید می‌شود که سالانه بیش از ۱۴ میلیارد دلار صرفه‌جویی برای کشور دارد. وی افزود: امروز حدود ۴۰۰۰ نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و چندین هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند. به گفته مدیر عامل شستا، سال گذشته تحقق درآمد‌های عملیاتی شستا ۲۷۹ همت بود که برای سال جاری ۵۷۰ همت هدف‌گذاری شده است. یعنی ۱۰۴ درصد افزایش برای سال جاری مدنظر قرار گرفته است.

Page Generated in 0/0055 sec