printlogo


کد خبر: 288012تاریخ: 1403/5/16 00:00
اخبار

دبیر شورای امنیت ملی روسیه وارد تهران شد
هیات بلندپایه روس به ریاست دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه وارد تهران شد.
هیات بلندپایه روسیه به ریاست «سرگئی شویگو» به دعوت «علی‌اکبر احمدیان» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در راستای تداوم همکاری‌های راهبردی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه وارد تهران شد. این سفر با هدف تقویت تعاملات و بررسی مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و روابط امنیتی - سیاسی دوجانبه انجام می‌شود.
در این سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه و هیات همراه با مقامات ارشد کشورمان ملاقات خواهند کرد.
***
پزشکیان: اگر توان حل مسأله‌ای را نداشتیم صادقانه بگوییم
رئیس‌جمهور خطاب به مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه گفت: معتقدم شما با نگاهی نو و روشی نوین خواهید توانست کشور را متحول کنید و با کار اثربخش و تأثیرگذارتان رضایت مردم را جلب کنید.
مسعود پزشکیان صبح دیروز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اهمیت جایگاه این سازمان در نظام اجرایی کشور، سازمان برنامه و بودجه را مغز متفکر نظام اجرایی کشور دانست که در صورت کارآمدی، گره‌گشای مشکلات کشور خواهد بود و در صورت ناکارآمدی، بر مشکلات کشور خواهد افزود.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تحول در روش عملکرد و فعالیت این سازمان، در توصیف چشم‌انداز کشور گفت: به دنبال شرایطی هستیم که در آن ایران رتبه برتری در میان کشورهای دیگر کسب کرده، فقر، جهل و تحقیر در جامعه نباشد و آزادگی، شرافت و انسانیت حکمفرما شود و رسیدن به این جایگاه که لیاقت آن را داریم، مستلزم تغییر نگاه‌ها و ابتکار در راه‌حل‌هاست. پزشکیان عملی نشدن وعده‌ها و یکسان نبودن قول و عمل مسؤولان را موجب نارضایتی مردم از آنان دانست و تصریح کرد: بنای دولت جدید این است که اگر توان حل مشکل و مساله‌ای در کشور را نداشته باشد، آن را صادقانه با مردم در میان بگذارد.
رئیس‌جمهور افزود: بنده به هیچ‌وجه در اظهارات و سخنانم در جریان انتخابات به مردم وعده دروغ و تعهد غیرقابل اجرا ندادم، چرا که معتقدم هیچ فریضه‌ای نزد خدای متعال از پایبندی به قول و عهد بالاتر نیست و شیرینی صداقت با مردم از رفتار و گفتار منافقانه و دروغگویانه بیشتر است، بنابراین اگر تعهد و قولی به مردم دادیم، باید تا پای جان برای عمل به آن تلاش کنیم.
***
کنعانی: کسی حق ندارد در حق قانونی ایران در تنبیه متجاوز تردید کند
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، گفت «کسی حق ندارد در حق قانونی ایران در تنبیه متجاوز و ایجاد بازدارندگی علیه رژیم غاصب صهیونیستی تردید کند».
ناصر کنعانی در آغاز نشست دیروز خود شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را تبریک و تسلیت گفت. سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی همان‌گونه که از ترور دیگر رهبران فلسطینی و مقاومت طرفی نبست، از ترور ناجوانمردانه شهید هنیه نیز طرفی نخواهد بست. خون پاک این شهید عزم و اراده ملت مظلوم فلسطین و تمام آزادی‌خواهان را در ادامه مبارزه جزم‌تر خواهد کرد. وی گفت: این اقدام رذیلانه، بزدلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی خللی در عزم و اراده بزرگ ملت فلسطین در تداوم مبارزه و جهاد برای آزادی فلسطین ایجاد نمی‌کند. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه در تهران را نقض فاحش قوانین و مقررات بین‌المللی، تمامیت ارضی ایران و عرف سیاسی جامعه بین‌الملل دانست و گفت: ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل، حق تنبیه متجاوز را دارد. ما حق خودمان برای دفاع از امنیت ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی سرزمین‌مان را حقی قاطع  و بلامنازع می‌دانیم. کسی حق ندارد در حق قانونی ایران در تنبیه متجاوز و ایجاد بازدارندگی علیه رژیم غاصب صهیونیستی تردید کند.
***
وزیر کشور: فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی اربعین امروز آغاز می‌شود
وزیر کشور با اشاره به اینکه تمام مرزهای ششگانه کشور برای اربعین آمادگی دارند، گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی اربعین امروز آغاز می‌شود.
احمد وحیدی در نشست ستاد ویژه اربعین حسینی استان ایلام در مهران اظهار کرد: آمادگی‌های لازم در مرزهای خروجی کشور بویژه در حوزه زیرساخت‌ها از جمله در مرز مهران برای تردد زوار در ایام اربعین حسینی فراهم است. وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش دمای هوا در ایام اربعین امسال، انجام اقدام‌های لازم برای جلوگیری از گرمازدگی زوار و ارائه خدمات درمانی مطلوب بسیار لازم و ضروری است. وی ادامه داد: البته در این زمینه همه مجموعه‌های درمانی و بهداشتی از جمله وزارت بهداشت، هلال‌احمر و... پای کار هستند.
وزیر کشور اضافه کرد: به دلیل گرمای هوا، باید شرایطی ایجاد شود که زوار در مرزها و هنگام خروج از کشور کمترین میزان پیاده‌روی را داشته باشند و شرایط تسهیل تردد زوار فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی اربعین از پایانه‌ها امروز (اول ماه صفر) در کشور به طور رسمی آغاز خواهد شد، گفت: خوشبختانه همه مسؤولان استان ایلام برای تسهیل تردد زوار اربعین پای کار بوده‌اند.
وحیدی عنوان کرد: کنترل‌های بهداشتی لازم درباره تب دنگی هنگام تردد زوار اربعین حسینی، تکمیل قطعات محور ایلام – مهران و گسترش و توسعه سایبان‌ها در پایانه مرزی برای تسهیل تردد زوار اربعین از مباحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

Page Generated in 0/0058 sec