printlogo


کد خبر: 288030تاریخ: 1403/5/17 00:00
گفت‌وگوی «وطن امروز» با کارگردان نمایش شالهنگ که این روزها در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفته است
روایتی از تلاش تئاتر برای زندگی بهتر

زینب درخشان: نمایش شالهنگ را که این روزها در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفته باید سومین نمایش از سری نمایش‌های اجتماعی به کارگردانی بابک قادری دانست؛ هنرمندی که پیش‌تر با آثاری چون «تولدت مبارک» و «خانه روشنی» نشان داد اهتمام ویژه‌ای نسبت به تولید تئاتر در حوزه اجتماعی با رویکرد طنز تلخ دارد. شالهنگ با طرحی از نوشین تبریزی و نویسندگی آرزو خانجانی، نگاهی ویژه دارد به روابط پیچیده انسان‌های امروز جامعه که در ۷۰ دقیقه روایت می‌شود.
شالهنگ در ژانر کمدی - اجتماعی، با متنی حاوی طنز تلخ و ملموس و کاملا پخته و بدون اضافه‌کاری، با در نظر گرفتن مسائل روز جامعه و خانواده به رشته تحریر درآمده است. از جمله ویژگی‌های مثبت این نمایش، بازی بازیگران است که به سبب تجربه بازیگری کارگردان و البته منوچهر هادی به عنوان تهیه‌کننده می‌توان اذعان داشت حرکات بازیگران کاملا فکر شده و به دور از بداهه‌پردازی است که این روزها به آفتی برای آثار نمایشی بدل شده است.
مرضیه ‌صدرایی، حامد ‌رحیمی‌‌نصر، آیلار ‌نوشهری، عقیل ‌بهرامی، بهداد ‌قادری، بهزاد ‌کریمی، محمدرضا ‌حسنی، مهناز ‌نوروزی، شهناز ‌نوروزی و مبینا ‌هادی در «شالهنگ» ایفای نقش می‌کنند.
بابک قادری کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما در گفت‌وگو با «وطن امروز» به علت انتخاب این نمایش اشاره کرد و گفت: علت انتخاب این موضوع زندگی امروز است که باعث شده طلاق در جامعه زیاد شود. وی افزود: هنر نمایش بویژه صحنه تئاتر بهترین مکان برای انتقال مفاهیم اجتماعی است و زمانی که تصمیم گرفتم «شالهنگ» را روی صحنه ببرم، با این نیت بود که شاید این اثر بتواند بر جامعه تأثیرگذار باشد و این روایت را به تصویر کشیدم.
وی افزود: «شالهنگ» سومین نمایش از سری نمایش‌های اجتماعی من است که با طرحی از نوشین تبریزی و نویسندگی آرزو خانجانی، با نگاهی به روابط پیچیده انسان‌های امروز جامعه در ۷۰ دقیقه روایت می‌شود.
قادری در ادامه با اشاره به مشکلات امروز تئاتر کشور گفت: چند مشکل بزرگ در تئاتر وجود دارد که یکی مساله مالی و حمایتی است، به طوری که تئاتر مستقل از سوی هیچ نهادی حمایت نمی‌شود و همه بودجه‌ها شخصی تأمین می‌شود، به همین دلیل انتظار از مسؤولان آینده تئاتر کشور توجه و حمایت بیشتر از هنرمندان مستقل است.
این بازیگر سینما و تئاتر ادامه داد: انتظار از مسؤولان این است که حداقل به جوانانی که وارد عرصه تئاتر شده‌اند در چارچوب و مقررات خاصی کمک کنند اما نه‌تنها حمایت جدی نمی‌شود، بلکه برای خلق اثر هنری با مشکلات فراوانی مواجه هستیم. کارگردان تئاتر کشورمان در پایان تاکید کرد: با توجه به مساعد نبودن وضعیت تئاتر، نگاه مسؤولانه و پدرانه یه این حرفه باید وجود داشته باشد و به دلیل بی‌توجهی و مشکلات اقتصادی، اکثر هنرمندان به شغل‌های دیگری روی آورده‌اند که این موضوع عرصه هنر را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است.
شهناز ‌نوروزی مجری طرح، زهرا ‌رشنین دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، المیرا شفیعی‌کرباسدهی دستیار دوم کارگردان، زهرا ‌رشنین منشی صحنه، مهناز ‌نوروزی طراح گریم، مونا رمضانی طراح پوستر، سعید ‌یزدانی طراح صحنه، نسیم ‌ملکی طراح لباس، المیرا شفیعی‌کرباسدهی و سوگند ‌نوری مجری گریم، فرزین ‌شکاری و جاوید ‌علیپور تیزر، امیرعباس حیدری مدیر روابط عمومی، زهره صفی‌نوری عکاس و محمد ‌لهاک نماینده اجرایی از دیگر عوامل این نمایش هستند. این نمایش ۷ مرداد تا ۷ شهریور ساعت ۱۹:۳۰ در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

Page Generated in 0/0051 sec