printlogo


کد خبر: 288036تاریخ: 1403/5/17 00:00
اخبار

اوضاع وخیم باشگاه لیگ برتری خروج از هتل با وساطت
یکی از باشگاه‌های لیگ برتری بعد از پایان اردوی آماده‌سازی‌اش برای خروج از هتل با مشکل مواجه شد. یک تیم لیگ برتری که برای برگزاری اردو در یکی از هتل‌های تهران مستقر شده بود. بعد از پایان اردو در حالی که اعضای این تیم قصد خروج از هتل را داشتند، به دلیل مساله مالی و عدم تسویه حساب با مشکل مواجه شدند. در حالی که مبلغ بدهی این تیم به هتل مذکور، 200 تا 300 میلیون تومان ارزیابی شده بود، اعضای آن با وساطت افراد آشنا، اجازه خروج یافتند. 
***
قایقرانان چینی رکورد المپیک را شکستند
هائو لیو و بوون جی 2 قایقران چینی در بخش ۵۰۰ متر در المپیک رکوردشکنی کردند. به گزارش ایسنا، هائو لیو و بوون جی، 2 قایقران چینی رکورد المپیک را در مسابقات ۵۰۰ متر در المپیک پاریس شکستند. ورزشکاران این مسافت را در یک دقیقه و ۳۷ ثانیه و ۴۰ صدم ثانیه طی کردند. بر این اساس با توجه به رکوردهای ثبت‌شده این 2 چینی رکورد المپیک را که در اختیار الکسی کورواشکوف و زاخار پتروف روس بود، شکستند. 
***
افتخار‌آفرینی در پاریس نامگذاری خیابان در بافق
شهردار بافق گفت: به افتخار مبینا فلاح تنها بانوی کماندار المپیک پاریس، خیابان ورودی شهرک امام حسین، به نام المپیک در بافق نامگذاری شد. سیدعلی نوروززاده شهردار بافق با اعلام این خبر گفت: با پیشنهاد شهرداری و موافقت شورای شهر به افتخار مبینا فلاح بافقی تنها بانوی کماندار المپیک ۲۰۲۴ پاریس که برای نخستین بار در تاریخ ایران به جمع ۳۲ نفر برتر رشته تیراندازی با کمان المپیک راه یافت، خیابان منتهی به شهرک امام حسین(ع) در بافق به نام المپیک نامگذاری شد. 
وی هدف از انجام این کار را تقدیر و تشکر از این بانوی پرافتخار، همچنین ترغیب جوانان به ورزش عنوان کرد و افزود: رویکرد شهرداری و شورای شهر حمایت از ورزش و ورزشکاران است و امیدواریم این موفقیت‌ها ادامه یابد. 
***
فینال فوتبال المپیک جنگ خروس‌ها و ماتادورها!
تیم ملی فوتبال فرانسه در مرحله نیمه نهایی المپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق شد حریف خود را شکست دهد. 
دو تیم فرانسه و مصر در نیمه‌نهایی المپیک پاریس به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با برتری 3-1 خروس‌ها همراه شد. در روزی که فرانسه در ابتدا بازی را به مصر تحویل داده بود، شاگردان تیری آنری در اواخر نیمه خودشان را پیدا کردند. در نیمه دوم، فرانسه مالکیت خود را افزایش داد و به واسطه در اختیار داشتن توپ، چند موقعیت جدی ایجاد کرد. با این حال در دقیقه 62 بازی، محمود صابر روی حرکت تیمی مصر که منجر به آشفتگی خط دفاعی خروس‌ها شده بود، با یک ضربه قدرتمندانه گل اول بازی را به ثمر رساند. آنری حدود دقیقه 80 بالاخره تصمیم گرفت تعویض انجام دهد و دزیره دوئه وارد زمین شد تا تعدد بازیکنان تهاجمی فرانسه زمینه‌ساز گل تساوی شود. در دقیقه 83 باز هم نوبت به هنرنمایی بازیکنان فصل گذشته کریستال پالاس رسید. ژان فیلیپ ماتتا با دریافت پاس‌ گل مایکل اولیسه، در صحنه‌ای تکراری در المپیک 2024، به کمک تیری آنری آمد. در دقیقه 93، خطای هند مشکوک به پنالتی برای فرانسه رقم خورد و پس از 4 دقیقه بازبینی توسط VAR، داور تصمیم گرفت بازی ادامه داشته باشد. مصر در دقیقه 92 وقت‌های اضافه به دردسر افتاد. عمر فاید با یک خطای بد کارت زرد دومش را دریافت کرد تا هم‌تیمی‌هایش 10 نفره شوند. دقایقی بعد، مایکل اولیسه و ژان فیلیپ ماتتا باز هم زهر خود را ریختند. اولیسه با پای چپ توپ را به داخل محوطه ارسال کرد، کیلیان سیلدیلیا توپ را برای ماتتا کاشت تا مهاجم 27 ساله به راحتی بریس کند. در دقیقه 108 نوبت گلزنی مایکل اولیسه شد تا دیگر جواهر فرانسه نقشش را پرنگ‌تر کند. روی سماجت جالب دزیره دوئه، دفع توپ مصری‌ها پس از برخورد به او، مقابل اولیسه نشست تا وینگر آبی‌ها عملکردش را تکمیل کند. یک گل و 3 پاس گل برای او و 4 گل برای ژان فیلیپ ماتتا. 
***
بادامکی راهی اردوی پرسپولیس در ترکیه شد
معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس برای حضور کنار این تیم در اردوی ترکیه راهی این کشور شد. 
حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس صبح روز سه‌شنبه برای حضور کنار این تیم در اردوی ترکیه، راهی استانبول شد. تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته در اتفاقی عجیب در دیداری تدارکاتی به مصاف یک تیم گمنام رفت. در حالی که باشگاه پرسپولیس این تیم را «بیکوز اسپور» ترکیه معرفی کرده بود، این باشگاه در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد به هیچ عنوان بازی دوستانه‌ای با پرسپولیس انجام نداده است! پس از این اتفاق، باشگاه پرسپولیس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ناهماهنگی از سوی مسؤول برگزاری اردو بوده و نام تیمی که با پرسپولیس بازی تدارکاتی برگزار کرده، «جی‌کی آکادمی» بوده است!
اردوی 10 روزه پرسپولیس در استانبول روز جمعه به پایان خواهد رسید. 

Page Generated in 0/0105 sec