printlogo


کد خبر: 288044تاریخ: 1403/5/17 00:00
اخبار

یگان ویژه جلب محکومان و متهمان متواری تشکیل شود
دادستان تهران گفت: مساله جلب متهمان و محکومان متواری باید در حوزه انتظامی تهران بزرگ، به عنوان یک موضوع اولویت‌دار مورد توجه قرار گیرد. علی صالحی در دومین جلسه کمیته استانی نظارت مقامات قضایی بر ضابطان دادگستری، با اشاره به اینکه اجرای احکام محکومان، ثمره فرآیند دادرسی و از موجبات صیانت از حقوق شهروندان و جامعه است، بر ضرورت تسریع در تشکیل یگان ویژه جلب محکومان و متهمان متواری در سطح تهران تأکید کرد. دادستان تهران ضمن تأکید بر اینکه موضوع اجرای احکام جلب صادر شده از نواحی دادسرای تهران باید در جلسات هفتگی کمیته‌های فرعی، مستمرا از ضابطان خاص و عام پیگیری شود، دستور داد: با اجرای طرح جلب محکومان و متهمان متواری در تهران، باید هر ماه ۲ طرح، فقط به جلب این قبیل متهمان و محکومان اختصاص یابد و نتیجه اقدامات انجام شده به دادستانی گزارش شود. دادستان تهران همچنین بر اهمیت مطالبه‌گری از دستگاه‌های متولی به عنوان یک رویکرد مؤثر در کاهش جرائم تأکید کرد و افزود: شورای پیشگیری از وقوع جرائم دادستانی تهران موظف است تکالیف دستگاه‌های متولی در زمینه کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی را بر اساس قوانین و مقررات موجود، استخراج و به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ و اجرای آن را مستمرا پیگیری کند. وی همچنین بر اهمیت تسریع در رسیدگی‌های قضایی، برخورد‌های بازدارنده، اجرای احکام و ضبط اموال ناشی از جرم قاچاقچیان مواد مخدر تأکید کرد و افزود: باند‌های کلان مواد مخدر باید با ایراد ضربه اساسی به بنیان مالی آنها، متلاشی شده و با شناسایی اموال، مستندسازی دقیق و صدور احکام مناسب، بسزای اعمال خود برسند. 
***
ساقی آنلاین مواد مخدر دستگیر شد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری یک فروشنده آنلاین گل با ۵ کیلوگرم مواد مخدر خبر داد. سرهنگ حسین باباپور در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ پس از کسب خبری مبنی بر توزیع مواد روانگردان گل از سوی فردی در فضای مجازی، رسیدگی به موضوع به‌سرعت در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفت و آنان با انجام تحقیقات خود متوجه شدند متهم جزو فروشندگان سابقه‌دار است که اقدام به ایجاد کانالی در فضای مجازی کرده و مواد مخدر را از این طریق به فروش می‌رساند. وی ادامه داد: به دنبال این موضوع کارکنان دایره مبارزه با جرائم سایبری پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با همکاری ماموران پایگاه چهارم این پلیس با انجام اقدامات فنی و مهندسی اجتماعی موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از محلات شرق پایتخت شناسایی کنند. پس از آن موضوع به مقام قضایی منعکس و مجوزهای لازم برای انجام عملیات و دستگیری این فرد دریافت شد. باباپور افزود: در ادامه تیم‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از چند ساعت گشت‌زنی نامحسوس موفق شدند در اقدامی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهم ۵ کیلوگرم مواد روانگردان گل را کشف و ضبط کنند. ماموران متهم را نیز دستگیر و به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس انتقال دادند.  
***
ورود واگن‌های ملی جدید تا پایان سال جاری به متروی تهران
رئیس شورای شهر تهران از ورود واگن‌های ملی جدید تا پایان سال جاری به خطوط متروی تهران خبر داد. مهدی چمران در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه شهرداری جایگاه خدمت‌رسانی و کارمندی را با هم دارد، گفت: خدمت‌رسانی شهرداری همچون سایر دستگاه‌های خدماتی است و برخی بخش‌ها همواره باز است و ساعت ندارد. ممکن است در مسیر خدمت‌رسانی با تغییر ساعت کاری خلل وارد شود. این تصمیمی است که شهرداری برای ساعت کاری گرفته و ما در شورا ساعت را نزدیک به ساعت مدنظر دولت در نظر گرفتیم چون فضای شورا کارمندی‌ است. وی با بیان اینکه واگن‌های مترو باید سفارش داده شود تا ساخته شود، افزود: ساخت واگن زمان می‌برد و چیزی نیست که ما تصمیم بگیریم و ۶ ماه بعد آماده باشد. مسائل مالی، سیاسی و بین‌المللی در این زمینه اهمیت دارد. از سال ۱۳۹۶ قرارداد واگن‌ها خاک می‌خورد و ما در این دوره قرارداد را فعال کردیم. وی با اشاره به اینکه اگر مشکلی پیش نیاید تا پایان سال واگن‌های ملی جدید وارد خط خواهند شد که البته در حال حاضر نیز در خط پرند تردد می‌کنند، گفت: ساخت واگن در داخل کشور به‌صرفه نیست اما قطعاتی همچون موتور، محرک و دیگر سیستم‌ها در داخل تهیه شده و ساخت واگن ملی می‌تواند آزمایش خوبی باشد. 
***
تبریک خلاقانه روز خبرنگار در فضای شهری
سازمان زیباسازی شهرداری تهران در آستانه روز خبرنگار اقدام به نصب بنرهایی در محدوده  دفتر رسانه‌ها با موضوع تبریک این روز به اصحاب رسانه کرد؛ اقدامی قابل توجه و تحسین‌برانگیز که در راستای ارج نهادن به صاحبان قلم و مقام خبرنگار و اهالی رسانه صورت گرفته و شامل روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها مستقر در سطح شهر تهران می‌شود. 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست‌های طالبان در شهر مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

Page Generated in 0/0277 sec