printlogo


کد خبر: 288048تاریخ: 1403/5/17 00:00
مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی رسما آغاز شد
قدم در راه عاشقی

در فاصله کمتر از ۲۰ روز تا اربعین حسینی، عملیات اربعین ۱۴۰۳ به طور رسمی آغاز شد. «برنامه‌های اربعین از اول صفر/ سه‌شنبه 16 مرداد با شعار اربعین طریق‌الاقصی آغاز شد»؛ این را سیدمجید میراحمدی، دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت. همزمان با ماه صفر، ۱۸ کمیته ستاد مرکزی اربعین برنامه‌های خود را برای برپایی راهپیمایی باشکوه اربعین آغاز کردند. از سویی مجید نامجو، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین نیز با اشاره به اینکه موکب‌های مردمی به مرور فعالیت خود را آغاز می‌کنند، می‌گوید: «از دهم صفر همه موکب‌ها در ایران و عراق خدمات‌رسانی خواهند کرد». سال گذشته با وجود آغاز به کار برنامه‌های اربعین از اول صفر، بسیاری از کمیته‌ها فعالیت خود را ۱۰ روز با تأخیر آغاز کردند. امسال به دلیل افزایش دما و شلوغی مرزها در روزهای منتهی به اربعین، ستاد اربعین از زائران خواسته «سفر خود را زودتر آغاز کنند و قبل از اربعین به کشور بازگردند». عراق هم از امروز عملیات اربعین را آغاز کرده اما موکب‌های پذیرایی را یک هفته قبل از اربعین (۲۹ مرداد) برپا می‌کند.
* ایجاد موکب‌های دانش‌آموزی ویژه اربعین در شهرهای مرزی
دانش‌آموزان چه در داخل کشور و چه مرزهای جنوب و غرب کشور برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین دست به کار می‌شوند. دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان اینکه اردوهای تابستانی با عنوان طلایه‌داران در استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها باید ۶۴ اردو برگزار شود. اسماعیل جانعلی‌پور در نشستی با موضوع تبیین برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان اینکه مجموعه انجمن اسلامی دانش‌آموزان به دنبال رویداد نیست بلکه همه برنامه‌ها براساس طرحی برای پرداختن به مضمون‌ها و موضوعات قابل توجه است، افزود: اربعین یک فرصت تربیتی است؛ پیاده‌روی اربعین یک اتفاق مبارک است که در 2 دهه اخیر رخ داده است. وی با بیان اینکه موکب‌هایی برای دانش‌آموزان در مرزهایی که تردد زوار وجود دارد، در نظر گرفته شده است اظهار کرد: در این موکب‌ها به دانش‌آموزان خدمت‌رسانی می‌شود. 
جانعلی‌پور با بیان اینکه مجموعه هیات‌های انصارالمهدی ویژه دانش‌آموزان است که می‌توانند در این هیات‌ها برنامه‌هایی داشته باشند، ادامه داد: اردوهای دانش‌آموزی با رعایت همه اصول فنی و بهداشتی انجام می‌شود تا از بیماری‌هایی از جمله سرخک جلوگیری شود. وی با بیان اینکه تدارک اردوی اربعین در استان‌هایی که برنامه‌ریزی کرده‌اند با رعایت اصول فنی مناسب انجام می‌شود، گفت: اردوهای تابستانی با عنوان طلایه‌داران در استان‌ها انجام می‌شود که براساس برنامه‌ریزی‌های اتحادیه باید  ۶۴ اردو برگزار شود. دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان اینکه اردوی زیارتی اربعین برای برخی استان‌ها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این تابستان یک تابستان تشکیلاتی و معرفتی با اردوی طلایه‌داران و اردوهای مناسبتی از جمله اربعین است اما تمرکز ما بیشتر بر اردوهای تابستانی است. 
جانعلی‌پور با بیان اینکه همچنین برنامه‌هایی با عنوان «لشکر فرشتگان» و «همکلاسی آسمانی» برای دانش‌آموزان دختر و پسر درنظر گرفته شده که سالانه یک بار دانش‌آموزان را به سفر مشهد اعزام می‌کنیم و سال گذشته نیز برگزار شد، اظهار کرد: امسال با حضور هزار دانش‌آموز دختر و کمتر از هزار دانش‌آموز پسر این اردو برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0064 sec