printlogo


کد خبر: 288058تاریخ: 1403/5/17 00:00
اخبار

تأکید پزشکیان بر سامان ‌دادن مبادلات مرزی علیه تحریم‌ها
رئیس‌جمهور در دیدار نمایندگان اهل ‌سنت مجلس شورای اسلامی گفت: باور ما این است که سامان ‌دادن مبادلات مرزی و استفاده از مرز به ‌عنوان یک فرصت، یکی از راه‌های مؤثر برون‌رفت و بی‌اثر کردن تحریم‌ها علیه کشور است.
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور پیش‌ازظهر دیروز در دیدار نمایندگان اهل ‌تسنن مجلس شورای اسلامی انسجام، وحدت و هم‌افزایی همه ظرفیت‌ها را لازمه حکمرانی مطلوب و پیشبرد امور کشور دانست و با تأکید بر اهمیت هماهنگی با رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر ارکان نظام، تلاش برای اصلاح و ارتقای کارآمدی برنامه‌ها و اسناد بالادستی را اولویت دولت چهاردهم دانست. 
وی ناکارآمدی و شایسته‌محور نبودن را از معضلات ساختار نظام اداری کشور برشمرد و اظهار داشت: راه‌حل غلبه بر این مشکل در وهله اول تلاش برای ایجاد انسجام، همدلی و وحدت و در مرحله بعد ارتقای کارآمدی نظام اداری کشور با روش‌های علمی و تجربه‌شده است.
رئیس‌جمهور با اشاره به انبوه نظرات متفاوت، مختلف و حتی متضادی که از طیف‌های مختلف کشور به وی ارجاع می‌شود، گفت: درباره رسیدگی به مسائل کشور بنای ما بر مشورت و استفاده از نظر جمعی کارشناسان و نخبگان هر حوزه است و در چینش کابینه نیز در وهله اول افرادی را که قائل به انسجام و هم‌افزایی در بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های کشور هستند، در اولویت قرار داده‌ایم و در مرحله بعد از نظر جمعی شورای راهبری تمکین خواهم کرد، چراکه معتقد به مشورت و بهره‌گیری از نظر جمعی هستم.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت مساله ساماندهی مبادلات مرزی، به‌عنوان یکی از محورهای اصلی سخنان مطرح‌شده در این جلسه از سوی حاضران، اظهار داشت: باور ما این است که سامان دادن مبادلات مرزی و استفاده از مرز به‌ عنوان یک فرصت یکی از راه‌های مؤثر برون‌رفت و بی‌اثر کردن تحریم‌ها علیه کشور است.
***
الحاق تجهیزات جدید به نیروی پدافند هوایی ارتش
جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تجهیزات بسیار زیادی آماده پیوستن به سازمان رزم نیروی پدافند هوایی است و ان‌شاءالله برای هفته پدافند هوایی مراسم الحاق تجهیزات جدید را خواهیم داشت.
امیر سرتیپ علیرضا الهامی، جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به مأموریت‌های این نیرو اظهار داشت: مأموریت نیروی پدافند هوایی ارتش با حوزه‌های کشف و شناسایی اهداف هوایی آغاز می‌شود؛ سپس این اهداف طبقه‌بندی و دسته‌بندی می‌شوند و به نوعی در حوزه تجزیه و تجلیل، پردازش و حوزه فرماندهی و کنترل کارها ادامه می‌یابد و در صورت لزوم اگر نیاز به اقدام تاکتیکی، مقابله و برخورد قاطع باشد به مرحله رهگیری، درگیری و انهدام می‌رود.
امیر سرتیپ الهامی با بیان اینکه این 4 گام در مأموریت و فرآیند عملیاتی پدافند هوایی در همه جا یکسان است، ادامه داد: طبیعتا تمام تمرکز خود را برای به‌روز‌رسانی تجهیزات در این 4 حوزه قرار می‌دهیم.
جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: امروز لحظه به لحظه برای تجهیزات راداری فعال و تجهیزاتی که در فرکانس‌های مختلف سیگنال منتشر می‌کنند و به صورت مستمر در حال به‌روز‌رسانی هستند، در فعالیت هستیم و برای کشف رادارگریزها و ریزپرنده‌ها با سرعت‌های متفاوت در ماورای افق، بردهای طولانی و طیف‌های مختلف تلاش می‌کنیم.
جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: موضوع ارتقای سامانه فرماندهی و کنترل پیامبر اعظم(ص) نیز در دستور کار است و به‌زودی خبرهای خوبی در این حوزه به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.
***
وزارت خارجه از تمام ظرفیت‌ها برای پیگیری ترور شهید هنیه استفاده می‌کند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون امنیت ملی، آقای باقری در ارتباط با موضوع ترور و شهادت دکتر اسماعیل هنیه تاکید کرد دستگاه سیاست خارجی ضمن تاکید بر حق پاسخگویی به تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی، از همه ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماسی عمومی برای پیگیری این موضوع استفاده می‌کند.
ابراهیم رضایی در توضیح جلسه عصر دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور باقری، سرپرست وزارت امور خارجه و تعدادی از مسؤولان این وزارتخانه در محل این کمیسیون برگزار شد. 
وی توضیح داد: در این جلسه آقای باقری گزارشی از اقدامات، فعالیت‌ها و رویکردهای وزارت امور خارجه در دولت شهید رئیسی ارائه داد؛ بنا بر گزارش آقای باقری، از جمله مولفه‌های مهم سیاست خارجی دولت شهید رئیسی، سیاست حسن همسایگی، تقویت مقاومت، چندجانبه‌گرایی و عبور از یک‌جانبه‌گرایی و مدیریت تعاملات با غرب بود.
رضایی ادامه داد: آقای باقری با اشاره به ظرفیت‌های همسایگان تاکید کرد ظرفیت‌های بی‌نظیری در کشورهای همسایه وجود دارد و سیاست حسن همسایگی در رأس سیاست خارجی دولت شهید رئیسی قرار داشت و تلاش شد تا بیشترین تعاملات و روابط با کشورهای همسایه برقرار شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: در ارتباط با یکجانبه‌گرایی نیز بیان شد که یکجانبه‌گرایی به بن‌بست رسیده و باید الگوی جدید حکمرانی در دنیا اجرا شود. عضویت ایران در بریکس و شانگهای از جمله دستاوردهای سیاست خارجی در چند سال اخیر بود.
وی بیان کرد: در ارتباط با موضوع ترور و شهادت دکتر اسماعیل هنیه نیز آقای باقری گفت دستگاه سیاست خارجی ضمن تاکید بر حق پاسخگویی به تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی، از همه ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماسی عمومی برای پیگیری این موضوع استفاده می‌کند.

Page Generated in 0/0050 sec