printlogo


کد خبر: 288067تاریخ: 1403/5/17 00:00
ورزش ایران با عنوان سومی میرزازاده وارد جدول توزیع مدال‌ها شد
تانک برنزی بختیاری

روز دوم رقابت‌های کشتی سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در شرایطی پشت سر گذاشته شد که مطابق پیش‌بینی‌ها ملی‌پوش فرنگی ایران موفق شد نخستین مدال کاروان ورزش کشور را به ارمغان بیاورد.
مبارزه رده‌بندی وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی بین امین میرزازاده از ایران و صباح شریعتی از جمهوری آذربایجان برگزار شد و طی آن ملی‌پوش کشورمان با پیروزی ۴ بر صفر برابر این حریف عنوان سوم المپیک سی‌وسوم و مدال برنز را از آن خود کرد. این نخستین مدال کاروان ورزش ایران در این دوره از بازی‌ها و نخستین مدال کشتی فرنگی ایران بود.
* «محمد ساروی» به یک قدمی طلا رسید 
روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در شرایطی پشت سر گذاشته شد که ورزش ایران نخستین مدال خود را در این دوره از بازی‌ها قطعی کرد.
در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر یک جوزف راو از آمریکا را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر محمد جبر از مصر را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. ساروی امشب در دیدار پایانی به مصاف آرتور الکسانیان دارنده 10 مدال جهانی و المپیک می‌رود.
* محسن‌نژاد به مدال برنز نرسید
فرنگی‌کار ۶۰ کیلوگرم کشورمان در بازی‌های المپیک پاریس از کسب مدال بازماند و پنجم شد. مهدی محسن‌نژاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر  عبدالکریم فرگات از الجزایر را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر مغلوب کنیچیرو فومیتا دارنده مدال‌های نقره المپیک و جهان از ژاپن شد. با صعود کشتی‌گیر ژاپنی به فینال، محسن‌نژاد به جدول شانس مجدد راه یافت که در نهایت در رده‌بندی مقابل ژولامان شارشنبکوف قرار گرفت که با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و دستش از مدال کوتاه ماند تا با عنوان پنجمی به کار خود پایان دهد.

Page Generated in 0/0055 sec