printlogo


کد خبر: 288091تاریخ: 1403/5/18 00:00
اخبار

تکلیف یزدانی و بروکس مشخص شد
به نظر می‌رسد حسن یزدانی مسیر همواری تا رسیدن به فینال وزن 86 کیلوگرم المپیک خواهد داشت. قرعه‌کشی وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک برگزار شد و حسن یزدانی باید در دور نخست با کشتی‌گیری از استرالیا به نام لارنس کشتی بگیرد. نکته مهمی که همه در انتظارش بودند، روبه‌رو نشدن حسن یزدانی و آرون بروکس تا فینال بود. این در حالی است که قرعه آرون بروکس آمریکایی چندان راحت نیست. او در همان دور اول با یکی از سخت‌ترین رقبای خود یعنی عظمت دولتبکوف از قزاقستان مواجه می‌شود که دارای عناوین جهانی است. در صورتی که بروکس از سد این کشتی‌گیر قزاق بگذرد، احتمالا باید برخورد او در فینال را با حسن یزدانی متصور بود. حسن یزدانی که با جراحی کتف بعد از مسابقات جهانی 2023 خودش را وارد چالشی جدی در ماه‌های اخیر کرده بود، در دور دوم باید با برنده کشتی‌گیران یونان و پورتوریکو کشتی بگیرد. به نظر می‌رسد حریف احتمالی حسن یزدانی در نیمه‌نهایی امینه از سن‌مارینو خواهد بود که قبلا سابقه رویارویی با یزدانی و کسب مدال جهانی را هم دارد. به هر حال چیزی که مشخص است، مسیر برای حضور حسن یزدانی در فینال هموار است و او از امروز ظهر کار خود را در مسابقات مقدماتی وزن 86 کیلوگرم آغاز خواهد کرد. قطعا در غیاب دیوید تیلور می‌توان حسن یزدانی را شانس اصلی طلای وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد دانست؛ کشتی‌گیری که یک طلا و یک نقره از 2 دوره قبلی المپیک در کارنامه دارد و به دنبال کسب عنوان پرافتخارترین ورزشکار ایرانی تاریخ المپیک است. 
***
علی آقامیرزایی از کایاک المپیک پاریس حذف شد
ملی‌پوش قایقرانی ایران از صعود به مرحله نیمه‌نهایی المپیک ۲۰۲۴ پاریس بازماند و حذف شد. مرحله یک‌چهارم نهایی قایقرانی کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد و نماینده ایران موفق نشد به دور نیمه‌نهایی صعود کند و به کارش در المپیک پایان داد. علی آقامیرزایی با زمان ۳ دقیقه و ۳۳ ثانیه و ۷۸ صدم ثانیه با وجود تلاشی که داشت، سوم شد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند و حذف شد. او در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شده بود. در مرحله یک‌چهارم نهایی قایقرانان فرانسه و اروگوئه به عنوان 2 قایق اول به نیمه‌نهایی رفتند و بقیه حذف شدند. مرحله یک چهارم نهایی کایاک ‌یک‌نفره در 3 گروه برگزار شد و ملی‌پوش ایران در گروه اول با نمایندگان ساموآ، برزیل، فرانسه، آلمان، چین و اروگوئه به رقابت پرداخت. 
***
عطیه‌الله به پرسپولیس پیوست
مدافع مراکشی به ‌طور رسمی به عضویت تیم پرسپولیس درآمد. سرانجام پس از کش و‌ قوس‌های فراوان، باشگاه سوچی روسیه رضایتنامه یحیی عطیه‌الله برای حضور در پرسپولیس را به‌ طور رسمی صادر کرد تا این بازیکن به‌ صورت قرضی و یک ساله به جمع سرخپوشان اضافه شود. باشگاه پرسپولیس که از مدت‌ها پیش مذاکرات خود برای انتقال این بازیکن را آغاز کرده بود، با پرداخت 250 هزار دلار رضایت این بازیکن برای انتقال یک ساله قرضی را دریافت کرد. 
***
اولین میزبانی استقلال و پرسپولیس در مشهد و اراک
مدیران عامل ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس گزینه‌های خود را برای نخستین میزبانی در لیگ برتر معرفی کردند. به گزارش فارس، رضا درویش در جلسه  استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر فوتبال کشور که با حضور مسؤولان فدراسیون و همچنین رئیس اداره ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: ما در انتخاب زمین اختیار نداریم که بگوییم تهران 4 مجموعه ورزشی دارد و یک ورزشگاه را انتخاب کنیم. هیچ انتخابی نداریم. فقط باید مسؤولان سازمان لیگ به ما بگویند کجا بازی کنیم. با اطلاعات و آمار داوود رفعتی برای به روز‌رسانی استادیوم‌ها باید از او تشکر کنم ولی تهران هیچ ورزشگاه آماده‌ای ندارد. مدیرعامل پرسپولیس افزود: علی‌الظاهر در تهران امکان استفاده از مجموعه‌ای را نداریم. بهاروند و کشوری‌فرد باید بگویند کدام ورزشگاه در هفته اول میزبان نیست تا بازی خود را همانجا برگزار کنیم. منتظر فدراسیون می‌مانیم. در نظر داریم ورزشگاه امام‌خمینی اراک را برای میزبانی هفته اول لیگ برتر معرفی کنیم. همچنین فرشید سمیعی در این جلسه اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های موجود و مسائلی که رخ داده، امکان تصمیم‌گیری برای ما سلب شده است. یک بازی بیرون از خانه داریم‌ که پیشنهاد دادیم بازی‌های استقلال در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شود. مدیرعامل استقلال گفت: آخرین اطلاعاتی که به ما داده شد، این بود که فقط بازی‌های بزرگ و دیدارهای تیم‌ ملی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. استادیوم دوم ما هم تختی است. امیدواریم تک‌بازی ما در استادیوم امام رضا(ع) برگزار شود تا از هفته چهارم مشکلی نداشته باشیم. 

Page Generated in 0/0060 sec