printlogo


کد خبر: 288105تاریخ: 1403/5/18 00:00
اخبار

روز ملی اورژانس در تقویم رسمی کشور ثبت شد
رئیس سازمان اورژانس کشور از ثبت روز اورژانس در تقویم رسمی کشور خبر داد و گفت: روز ۲۶ شهریور همزمان با سالگرد تاسیس اورژانس، در تقویم رسمی کشور ثبت شد. جعفر میعادفر، در نشست خبری به بیان برخی مخاطرات و نگرانی‌ها درباره سلامت زائران اربعین حسینی پرداخت و افزود: بزرگ‌ترین چالش پیش روی زائران، گرمای هوا و گرمازدگی است، چراکه پیش‌بینی  می‌شود دمای هوا در نقاط مرزی به ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد برسد، همچنین باید نکات پیشگیرانه از برخی بیماری‌های واگیردار و عفونی مانند کرونا و تب دنگی مورد توجه زائران قرار گیرد، چراکه تب دنگی در برخی کشورهای همسایه شایع است. رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در مرزهای ریمدان و میرجاوه امکانات و تست‌های سریع برای تب دنگی فراهم و مقرر شده که از تردد زائران اتباع بیگانه که علائم این بیماری را دارند، جلوگیری شود و اتباع بیگانه هیچ گونه توقفی در شهرهای کرمان، قم و مشهد مقدس نداشته و باید مستقیماً از مرز چذابه به عراق سفر کنند. میعادفر تصریح کرد: امروز خوشبختانه مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات سازمان اورژانس کشور از سوی شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر شد که با راه‌اندازی این مرکز در آینده شاهد تقویت پژوهش‌های علمی و بهره‌گیری از الگوهای جهانی هستیم و چاشنی علم و پژوهش به مأموریت‌ها و سازمان اورژانس کشور اضافه می‌شود.
***
بهیاران نمی‌توانند کمبودهای پرستاری را برطرف کنند
رئیس کل سازمان نظام پرستاری، به تشریح مهم‌ترین مسائل و مشکلات جامعه پرستاری پرداخت. احمد نجاتیان، چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳، در نشست خبری گفت: متأسفانه مشکلات معیشتی پرستاران، باعث شده سایر نقش‌های سازمان نظام پرستاری دیده نشود. وی ادامه داد: البته تأمین حداقل معیشت پرستاران در اولویت است و ما نمی‌توانیم بدون توجه به مسائل و مشکلات معیشتی، به سایر امور پرستاری بپردازیم. وی افزود: در دولت سیزدهم، یکی دو کار خوب برای پرستاری انجام شده و در عین حال، انتقاداتی نیز به عملکرد دولت در این حوزه پرستاری وارد است. نجاتیان گفت: برای نخستین بار از 3 نفر از همکاران پرستار در وزارت بهداشت دولت سیزدهم استفاده شد که امیدواریم تداوم یابد. وی افزود: در شرایط کنونی چند نگرانی در حوزه سلامت وجود دارد که اصلی‌ترین آن، کمبود شدید نیروی انسانی است که در حوزه پرستاری، این وضعیت خیلی بغرنج است. نجاتیان گفت: استخدام‌های جدید کاری برای رفع کمبود نیروی پرستاری ایجاد نکرد. وی از افزایش 2 برابری درخواست مهاجرت پرستاران خبر داد و افزود: این موضوع، زنگ خطری برای نظام سلامت کشور است. نجاتیان ادامه داد: یک بار برای همیشه موضوع تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی باید حل شود و هر سازمان و نهادی، یک عدد را نگوید. وی افزود: میزان تأخیر در پرداخت معوقات پرستاری در کشور، ۸ ماه است که باید مرتفع شود. نجاتیان گفت: بهیاران نمی‌توانند کمبودهای پرستاری را برطرف کنند، زیرا حرفه پرستاری تخصصی شده و بهیاران از آموزش‌های تخصصی برخوردار نیستند.
***
احداث ۴ خط جدید مترو در تهران
مدیرعامل شرکت متروی تهران تاکید کرد توسعه خطوط فعلی و ساخت خطوط جدید در اولویت این شرکت قرار دارد. مسعود درستی روز گذشته در حاشیه بازدید از وضعیت بهره‌برداری خط ۶ متروی تهران، با بیان اینکه امروز با حضور نمایندگان شورای عالی استان‌ها به بازدید از متروی تهران و خط ۶ پرداختیم، گفت: شبکه هفتگانه خطوط متروی تهران به جز تعدادی از ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ تکمیل شده است و برنامه داریم به شرط تامین مالی، مابقی ایستگاه‌ها را هم تکمیل کنیم. وی با بیان اینکه در شبکه متروی تهران احداث ۴ خط جدید در دستور کار قرار دارد، گفت: از این ۴ خط احداث ۳ خط شروع شده و یک خط دیگر هم امسال آغاز خواهد شد. البته در بعضی خطوط عملیات توسعه‌ای در دستور کار قرار گرفته است، به عنوان‌ مثال عملیات احداث توسعه جنوبی خط ۶  و توسعه شمالی خط ۷ شرق و توسعه غربی خط ۴ و بخش شرقی خط ۲ مترو در دست اقدام‌ است. مدیرعامل شرکت متروی تهران ادامه داد: تلاش می‌کنیم قسمت بدنه اصلی خطوط هفتگانه را به سرانجام برسانیم و از سال آینده توسعه خطوط ذکر شده و ۴ خط جدید را آغاز کرده و شبکه یازده‌گانه را تکمیل کنیم. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شد، همه ایستگاه‌های باقیمانده در دست احداث قرار دارند ولی ایستگاه ۱۷ شهریور به لحاظ موقعیت جغرافیایی که یک ایستگاه تبادل مسافر بین خطوط ۶ و ۷ در جنوب شرق شهر است اهمیت بیشتری دارد اما هیچ‌‌کدام به لحاظ تقدم و تاخر اولویتی به یکدیگر ندارند.
***
اعلام بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه اربعین
همراه اول به ‌منظور رفاه حال زائران، بسته‌های ویژه رومینگ اربعین را به شکل ۴ بسته کم حجم و ۲ بسته پرحجم ارائه کرده که قابلیت استفاده روی شبکه هر ۳ اپراتور عراقی زین، آسیاسل و کورک را دارد. بسته‌های کم حجم شامل «۳۰۰ مگابایت اینترنت ۷ روزه»، «یک گیگابایت اینترنت ۷ روزه»، «۲ گیگابایت اینترنت ۱۴ روزه، ۲۰ دقیقه مکالمه و ۲۰ پیامک هدیه» و «۱۵ دقیقه مکالمه ۷ روزه و ۴۵ پیامک هدیه» با قیمت‌های  ۴۵، ۱۰۰، ۲۹۰ و ۱۲۰ هزار تومان می‌شود. بسته‌های پرحجم نیز شامل «اینترنت نامحدود ۷ روزه به همراه ۱۵ دقیقه مکالمه هدیه» و «۵ گیگابایت اینترنت بین‌المللی ۱۴ روزه» با قیمت‌های ۴۹۰ و ۳۹۰ هزار تومان می‌شود. خرید و فعالسازی بسته‌ها از طریق مراجعه به فروشگاه همراه اول (Shop.mci.ir)، اپلیکیشن همراه من، کد «*10*40 #»، دفاتر همراه اول یا شماره‌گیری «# 1*» امکان‌پذیر است.

Page Generated in 0/0058 sec