printlogo


کد خبر: 288112تاریخ: 1403/5/18 00:00
اخبار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد
سامانه خرید بلیت گروهی پروازهای اربعین راه‌اندازی شد
وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی سامانه خرید بلیت گروهی پروازهای اربعین حسینی در سال جاری خبر داد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری بر بازار فروش بلیت نظارت دارد.
مهرداد بذرپاش افزود: با توجه به آمار، پروازهای اربعین نسبت به سال گذشته رشد داشته و چند پرواز نیز در قالب پروازهای فوق‌العاده به تعداد پروازها اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه نرخ بلیت پروازهای اربعین مصوب شده و ایرلاین‌ها و آژانس‌ها بدون مجوز سازمان هواپیمایی امکان فروش بلیت ندارند، گفت: سازمان هواپیمایی و تعزیرات بر بازار فروش بلیت نظارت کامل دارند و با سوداگران برخورد جدی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بلیت‌های هواپیما به صورت تدریجی فروخته می‌شود، اضافه کرد: سامانه خرید بلیت کاروانی و هیاتی در سازمان هواپیمایی راه‌اندازی شده و متقاضیان امکان خرید بلیت گروهی را از طریق این سامانه خواهند داشت.
***
اعلام بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه اربعین ۱۴۰۳
بسته‌های رومینگ ویژه اربعین ۱۴۰۳ توسط 2 اپراتور تلفن همراه اعلام شد.
بسته‌های رومینگ اپراتورهای تلفن همراه ویژه اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد.
بر این اساس از روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد (اول صفر)، تعرفه هر دقیقه مکالمه خروجی ۱۸۰۰۰ تومان، هر دقیقه مکالمه دریافتی ۱۵۰۰۰ تومان، ارسال هر عدد پیامک به شماره‌های ایرانی ۳۰۰۰ تومان و هر مگابایت استفاده از اینترنت همراه ۳۰۰ تومان محاسبه می‌شود که در تمام موارد نسبت به متوسط تعرفه کمپین عرفه تا اربعین با کشور عراق تخفیف داده شده است.
وزارت ارتباطات به تمام مشترکان خود که قصد عزیمت به کشور عراق در بازه زمانی مذکور را دارند، توصیه کرده از بسته‌های ویژه اربعین که مقرون به صرفه‌تر از تعرفه‌های عادی و خرید سیمکارت‌های عراقی که به مناسبت این ایام است، استفاده کنند.
در بخش بسته‌های کم‌حجم، 4 بسته «۳۰۰ مگابایت اینترنت ۷ روزه»، «یک گیگابایت اینترنت ۷ روزه»، «۲ گیگابایت اینترنت ۱۴ روزه به همراه ۲۰ دقیقه مکالمه و ۲۰ پیامک هدیه» و «۱۵ دقیقه مکالمه ۷ روزه به همراه ۴۵ پیامک هدیه» در نظر گرفته شده است.
***
فروش بلیت اربعین در فرودگاه نداریم
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تاکید بر ممنوعیت‌های عراق برای حمل دارو از سوی زائران با اشاره به اینکه کسی بدون بلیت به فرودگاه‌های کشور و فرودگاه نجف مراجعه نکند، عنوان کرد: سیستم فروش بلیت در فرودگاه نداریم و زائران حتماً بلیت را از قبل تهیه کنند.
محمد محمدی‌بخش در نشست خبری هماهنگی عملیات اربعین با ایرلاین‌ها با بیان اینکه در ایام اربعین در فرودگاه امام‌(ره) و باقی فرودگاه‌های کشور شیفت دائمی داریم و قطعا به تخلفات رسیدگی خواهد شد، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی نیز می‌توانند هرگونه تخلف در بلیت‌های اربعین را گزارش دهند که قطعاً و بدون تعارف با متخلفان برخورد خواهد شد چون در اینجا بحث مردم است.
وی افزود: سیستم فروش بلیت در فرودگاه نداریم. کسی بدون بلیت به فرودگاه‌های کشور و فرودگاه نجف مراجعه نکند و زائران حتماً بلیت را از قبل تهیه کنند. ترجیح ایرلاین‌ها این است که زائران بلیت رفت و برگشت را برای سهولت در تردد یکجا خریداری کنند زیرا بلیت یکسره مسافر را دچار مشکل خواهد کرد. مگر اینکه مسافر ترجیح بدهد در مسیر برگشت از ناوگان دیگری استفاده کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور در ادامه تصریح کرد: مردم زمان سفر را هم مدیریت کنند.
وی همچنین به تأکید کشور عراق برای حمل دارو و مواد ممنوعه اشاره کرد و گفت: امسال عراق درباره مواد ممنوعه، داروهای ممنوعه یا داروهایی که نیاز به نسخه با دز مشخص دارد تأکیدات بسیاری کرده است که باید در این باره اطلاع‌رسانی‌های لازم به زائران انجام شود تا زائران در فرودگاه دچار مشکل نشوند.
وی افزود: از ظرفیت شرکت‌های عراقی بدون محدودیت استفاده خواهیم کرد.
***
اخذ مالیات از تسهیلات بانکی تکذیب شد
سخنگوی سازمان مالیاتی اخذ هرگونه مالیات از تسهیلات بانکی یا دیون مالی (قرض گرفتن) افراد را غیرواقعی اعلام کرد و گفت: حرکت نظام مالیاتی کشور در جهت اشراف اطلاعاتی و یکپارچه‌سازی داده‌ها، در نهایت به قوی‌تر شدن این نهاد و عدالت مالیاتی منجر خواهد شد.
مهدی موحدی بک‌نظر، اخذ مالیات از دیون مالی (قرض گرفتن) یا تسهیلات مالی را نادرست دانست و گفت: مطلب فوق توسط یکی از اساتید اقتصاد در همایشی پیرامون مالیات بر عایدی سرمایه عنوان شد، البته رسانه منتشرکننده نیز به‌ صورت کامل این همایش را مورد پوشش قرار نداده و همین امر سبب شکل‌گیری برخی شبهات درباره اخذ مالیات از قرض گرفتن یا وام شده است.
وی ادامه داد: در واقع مباحث مطرح‌شده در این همایش حول مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر جمع درآمد بوده که در حال حاضر عملا اجرایی نشده و برنامه‌هایی برای تحقق آن در سال‌های آینده در نظر گرفته شده است. موحدی بک‌نظر، با رد ادعای ضعیف‌ بودن قانون جامع مالیاتی کشور و اصلاحات آن گفت: احتمال وجود اشکال در زمان تصویب هر قانونی وجود دارد اما بحث اصلی این بوده که آیا در جهت اصلاح و رفع آن اقدام خواهد شد؟ سخنگوی سازمان امور مالیاتی در انتها بیان داشت: وجود ضعف در یک قانون، نافی کلیت و رد آن نیست، اگر واجد اشکال باشد، باید بررسی و جهت اصلاح آن باید قوانین کمکی و تکمیلی ارائه شود.

Page Generated in 0/0056 sec