printlogo


کد خبر: 288115تاریخ: 1403/5/18 00:00
اخبار

رئیس قوه قضائیه:
روش کار مرکز حفاظت اطلاعات صیانتی است نه مچ‌گیری!
رئیس قوه‌ قضائیه گفت: تاکید می‌کنم روش کار مرکز حفاظت اطلاعات قوه ‌قضائیه باید صیانتی و طبیب‌گونه باشد، نه مچ‌گیری!
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای طی سخنانی ضمن تبیین و تشریح ساختار و کارکرد مرکز حفاظت اطلاعات قوه‌ قضائیه، اظهار کرد: مرکز حفاظت اطلاعات قوه‌ قضائیه باید متناسب با اقتضائات روز و مبتنی بر تحولات و تطوّراتی که در دوره‌های مختلف ایجاد می‌شود و متغیرهایی که پدید می‌آید، در ساختار، تاکتیک‌ها، روش‌ها، ابزار، نیروی انسانی و بودجه خود انعطاف و تحول ایجاد کند. رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: قطعاً نمی‌توان با تاکتیک‌ها و ابزارهای یک دهه پیش با مسائل و موضوعات عصر جدید مواجه شد، بلکه نیاز به روزآمدسازی در تاکتیک‌ها و ابزارهاست. برای نمونه، مقوله‌ «هوش مصنوعی» ممکن است در حوزه‌ها و ساحت‌های مختلف، معادلات جدیدی را حاکم کند؛ در اینجا مرکز حفاظت اطلاعات ما باید این معادلات جدید و تبعات و آسیب‌های آن را پیش‌بینی کند تا بتواند در عرصه پیشگیری و مواجهه و مقابله، توانمند باشد. رئیس عدلیه خاطرنشان کرد: البته این نکته را هم باید در نظر داشت که مواجهه ما و مرکز حفاظت اطلاعات ما با معادلات و مناسبات عصر جدید که ناشی از پیشرفت‌های فناورانه است، مبتنی و منطبق با اصول اعتقادی و انسانی و اسناد بالادستی کشور و نظام است؛ ممکن است کشورها و نظامات دیگر، به انحای مختلف با پدیده‌های عصر جدید مواجه شوند و برنامه‌ریزی‌های‌شان برای مواجهه و مقابله با تبعات و آسیب‌های این پدیده‌های نوظهور به اشکال دیگری باشد اما آنچه برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار است آن است که در عین پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای مواجهه با تبعات پدیده‌های نوظهور، به اصول اعتقادی و انسانی خود نیز التفات داریم و برنامه‌ریزی‌های ما مبتنی بر این اصول است. قاضی‌القضات در ادامه با اشاره به اهمیت بالای نیروی انسانی در هر مجموعه‌ای بویژه مجموعه مهم حفاظت و اطلاعات، گفت: نیروی انسانی شاغل و به کارگرفته شده در مرکز حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه علاوه بر بهره‌مندی از هوش و ذکاوت بالا در امور فنی و تخصصی، باید مزین به گوهر تقوا و اخلاص و انگیزه هم باشد، البته وجودِ این مهم، برای همه نیروهای شاغل در عدلیه صادق است اما ضرورت وجود آن در نیروهای مرکز حفاظت اطلاعات شاید مضاعف باشد. 
***
حضور فتاح در کابینه پزشکیان منتفی شد
در پی انتشار اخباری مبنی بر دعوت رئیس‌جمهور از سیدپرویز فتاح برای حضور در دولت، وی در پیامی گفت در ستاد اجرایی خواهد ماند. در پی انتشار اخباری مبنی بر دعوت رئیس‌جمهور از سیدپرویز فتاح برای حضور در دولت، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در پیامی بر حمایت خود از دولت چهاردهم تأکید کرد.  متن پیام فتاح بدین شرح است: «از حسن نظر و اعتماد رئیس‌جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان قدردانی می‌کنم، اذن ادامه خدمت در سنگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) موجب افتخار است. با عزمی راسخ و با تمام توان در راستای اجرای منویات مقام‌ معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همچنین حمایت مؤثر از دولت چهاردهم، خدمتگزار مخلص مردم خواهم ماند».
***
مراسم تودیع و معارفه معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شد
مراسم تودیع محسن منصوری، معاون اجرایی دولت سیزدهم و معارفه محمدجعفر قائم‌پناه، معاون اجرایی دولت چهاردهم برگزار شد. در این مراسم که با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهوری و محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهوری برگزار شد، محمدجعفر قائم‌پناه جایگزین محسن منصوری در سمت معاون اجرایی رئیس‌جمهوری شد. عارف در این مراسم بر ضرورت رسیدگی به مطالبات همه مردم از جمله مردمی که در انتخابات رای ندادند تاکید کرد و گفت: راهبرد دولت چهاردهم در مرحله اول «اقدام» و بعد از آن «ارائه گزارش» است و تا کاری به نتیجه نرسیده باشد آن را بیان نمی‌کنیم. قائم‌پناه نیز در این مراسم با بیان اینکه دولت وفاق ملی یعنی بازگشت صادقانه به مردم که رویکردی علمی و خردمندانه در حکمرانی است، گفت: گفتمانی که امروز همراه با التزام عملی دکتر پزشکیان با آن مطرح شده، یعنی بازگشت به عدالت در همه ابعاد و حکمرانی بر اساس وفاق ملی و عشق به مردم، می‌تواند افق‌گشا باشد و باید به زبان و برنامه اجرایی ترجمه شود.
***
باقری: اجازه نمی‌دهیم امنیت، بازیچه اهداف باند تروریستی تل‌آویو شود
سرپرست وزارت امور خارجه ایران در رایزنی تلفنی با وزیر خارجه سوریه گفت تهران اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی ثبات و امنیت منطقه را بازیچه اهداف و منافع نامشروع باند تروریستی حاکم در تل‌آویو کند. علی باقری در گفت‌وگوی تلفنی «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه با وی، درباره اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس رایزنی و تبادل نظر کرد. سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: رژیم صهیونیستی با اقدامات جنایتکارانه خود در یمن، تهران و بیروت، به تولیدکننده بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا بدل شده و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با حمایت از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، موجب بی‌ثباتی در منطقه شده‌اند. باقری با اشاره به تصمیم ایران برای اقدام مشروع و قاطع و بازدارنده علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی ثبات و امنیت منطقه را بازیچه اهداف و منافع نامشروع باند تروریستی حاکم در تل‌آویو کند. فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را شدیدا محکوم و بر حمایت همه‌جانبه و پایدار سوریه از جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

Page Generated in 0/0079 sec