printlogo


کد خبر: 288120تاریخ: 1403/5/18 00:00
سرلشکر موسوی در دیدار فرمانده نیروی هوایی بلاروس:
دفاع از ایران را به قدرت‌های بیرونی وابسته نکرده‌ایم

گروه سیاسی: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحریم‌های یک‌جانبه استکبار جهانی علیه کشورمان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما سعی کردیم از این تهدید نهایت بهره را ببریم و دفاع از کشورمان را وابسته به قدرت‌های بیرونی نکنیم. سرلشکر «آندری یولانوویچ لوکانوویچ» فرمانده نیروی هوایی و پدافند هوایی جمهوری بلاروس که به ایران سفر کرده است با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش، با امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
امیر سرلشکر موسوی در این دیدار، ۲ کشور ایران و بلاروس  را دارای تهدیدات و منافع مشترک، تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب و دارای استقلال و عدم وابستگی دانست. وی ضمن قدردانی از موضع جوانمردانه و حاکی از استقلال بلاروس در موضوع ترور شهید اسماعیل هنیه، اظهار کرد: بلاروس دارای موقعیت راهبردی ویژه و سد محکمی در برابر گسترش ناتو است؛ ما و کشورهای منطقه نیز با گسترش ناتو مخالف هستیم. 
فرمانده کل ارتش با اشاره به تحریم‌های یک‌جانبه استکبار جهانی علیه کشورمان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: ما سعی کردیم از این تهدید نهایت بهره را ببریم و دفاع از کشورمان را وابسته به قدرت‌های بیرونی نکنیم. وی خاطرنشان کرد: البته مطمئن هستیم شرایط مشابه در جمهوری بلاروس نیز وجود دارد. مردم، دولت و ارتش بلاروس نیز تحت تحریم قرار دارند ولی می‌دانیم که آنها نیز ابتکارات و روش‌های مختص خود را برای برون‌رفت از شرایط موجود و مقابله با نفوذ ناتو و رویکرد یک‌جانبه‌گرایی آمریکا دارند. امیر سرلشکر موسوی تأکید کرد: اراده مقامات سیاسی، نظامی و دفاعی ۲ کشور بر توسعه و تعمیق همکاری‌هاست و نمونه بارز آن سفر رئیس‌جمهور بلاروس لوکاشنکو به ایران و دیدار با شهید رئیسی عزیز بود که پایه‌گذار روابط و کمیسیون‌های مشترک شد. 
وی با بیان اینکه من عقیده دارم یکی از وظایف اصلی کمیسیون‌های ۲ کشور، پیدا کردن راهکار مناسب برای مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکاست، گفت: نیروهای مسلح ما تجربیات ارزشمندی از دوران دفاع‌مقدس که به ‌تنهایی در برابر قدرت‌های جهانی ایستادگی کرد و نیز مبارزه با تروریسم و رسیدن به خودکفایی و استقلال دارند. می‌دانیم که جمهوری بلاروس نیز تجربیات گرانبهایی دارد، بویژه در جنگ اوکراین که تبادل تجربیات باعث تقویت طرفین خواهد شد. 
فرمانده نیروی هوایی و پدافند جمهوری بلاروس نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را کشوری زیبا، تاریخی، با فرهنگ غنی و مردم بسیار میهمان‌نواز دانست. 
وی گفت: ما هم خواهان گسترش و تعمیق روابط نظامی و تبادل و بهره‌مندی از تجارب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران هستیم. فرمانده نیروی هوایی و پدافند هوایی بلاروس افزود: ما با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا و گسترش ناتو مخالف هستیم.  سرلشکر لوکانوویچ با اشاره به توانمندی پدافندی کشورمان در دفاع از تهدیدات دشمنان علیه ایران، از فرمانده کل ارتش برای سفر به بلاروس و بازدید از توانمندی‌های  نظامی این کشور دعوت کرد.

Page Generated in 0/0087 sec