printlogo


کد خبر: 288122تاریخ: 1403/5/18 00:00
روز درخشان کاروان ایران در المپیک
پرچم بالا
* محمد‌هادی ساروی اولین طلا را صید کرد/ * مبینا نعمت‌زاده به مدال برنز تکواندو رسید

بالاخره طلسم شکست و شادی به کاروان ورزش ایران در پاریس آمد. بعد از 10 روز بی‌مدالی در بازی‌های المپیک 2024، بار دیگر این کشتی بود که جور بقیه را کشید؛‌ ۲ شب قبل یک برنز به دست آمد و دیشب روز درخشش بچه‌های فرنگی ما بود. دیشب در فینال وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی محمدهادی ساروی طلسم را شکست و نخستین طلای کاروان ایران در المپیک پاریس را به‌دست آورد. قبل از این مسابقه علیرضا مهمدی و سعید اسماعیلی، ۲ فرنگی‌کار جوان ایران، توفانی در سالن کشتی پاریس به پا کردند. سعید اسماعیلی در وزنی روی تشک رفت که در المپیک توکیو طلای آن به ایران رسیده بود. محمدرضا گرایی در بازی‌های 2020 با شکست تمام رقبایش در وزن 67 کیلوگرم صاحب مدال شد و در جهانی 2021 طلایش را تکرار کرد. سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل اسحاق قایو از الجزایر به پیروزی رسید. وی‌ در دور بعد هم با نتیجه قاطع ۸ بر صفر لوئیس اورتا سانچز، قهرمان جهان و المپیک از کوبا را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. اسماعیلی در این مرحله هم در یک کشتی زیبا و پر افت و خیز با ضربه فنی مقابل اسلاویک گالستیان از ارمنستان به برتری رسید و گام به فینال گذاشت تا امشب برای کسب مدال طلا به مصاف پرویز نصیب‌اف، نایب‌قهرمان المپیک از اوکراین برود.
* علیرضا مهمدی فینالیست شد
در وزن 87 کیلوگرم علیرضا مهمدی در دور نخست در یک کشتی زیبا و یک‌طرفه با نتیجه ۹‌ بر صفر مونوز از کلمبیا را شکست داد و گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت. وی در این مرحله به مصاف کولینیچ از لهستان رفت که موفق به شکست علی چنگیز قهرمان جهان از ترکیه شده بود. وی در این مرحله هم ضمن ارائه نمایشی دلچسب، با برتری ۱۰ بر یک مقابل کولینیچ گام به نیمه‌نهایی گذاشت. مهمدی در نیمه‌نهایی با نتیجه ۳ - ۳ از سد ژان بلنیوک،‌ قهرمان جهان و المپیک از اوکراین گذاشت و فینالیست شد.
***
غوغای مبینا نعمت‌زاده با مدال برنز
دیروز روز مبینا نعمت‌زاده بود؛ تکواندوکاری که می‌توانست نخستین مدال طلای کاروان ایران و همچنین طلای تاریخ ورزش بانوان ما در همه ادوار المپیک را به نام خودش بزند اما با بدشانسی طلایش به برنز تبدیل شد. تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم تیم ‌ملی کشورمان برابر «گینگ گو» از چین با رنکینگ ۶ المپیک و نایب‌قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان، بازنده، میدان مبارزه را ترک کرد تا عوض فینال به دیدار رده‌بندی برود. وی برای کسب مدال برنز به دیدار «دنیا ابوطالب» از عربستان، دارنده مدال برنز جهان و آسیا رفت و در راند اول ۳ بر صفر به پیروزی رسید. تکواندوکار کشورمان در راند دوم ۴ بر یک به پیروزی رسید و با برتری ۲ بر صفر برابر حریف عربستانی روی سکوی سوم المپیک ایستاد.

 


Page Generated in 0/0053 sec