printlogo


کد خبر: 288133تاریخ: 1403/5/20 00:00
اخبار

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت
بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون روز جمعه به دنبال بیماری گوارشی که از چندی پیش به آن مبتلا شده بود، درگذشت.
فتح‌الله طاهری به خاطر بیماری گوارشی از ۷ مرداد در بیمارستان بستری بود و از هشتم مرداد به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافت. وی اردیبهشت امسال نیز بر اثر این بیماری در منزل خود بستری شد و به همین علت از حضور در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی محروم شد؛ در حالی که هزینه‌های درمان بسیار بالاست و او بدون درآمد، توان پرداخت این هزینه درمان را هم نداشت. طاهری در آثاری چون زن‌بابا، متهم گریخت، سد معبر، محمد رسول‌الله(ص)، پرویز، یک اسم و مجموعه‌های نمایشی نوبت لیلی، سیاوش، شرایط خاص، دردسرهای عظیم و قهر و آشتی، ایفای نقش داشت.
وی سابقه ۶۰ سال اجرای تعزیه را در کارنامه هنری خود داشت، همچنین سابقه اجرای نمایش‌های تئاتر مختلفی را در کنار استاد داوود فتحعلی‌بیگی در کارنامه نمایشی خود دارد.
***
بیژن امکانیان در نقش مدیرعامل یک باشگاه فوتبال
«بیژن امکانیان» بازیگر مجموعه نمایشی «بوقچی» شد؛ مجموعه‌ای که داستانی متفاوت از یک ماجرای حاشیه‌دار فوتبال را روایت می‌کند.
مجموعه نمایشی «بوقچی» به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد و کارگردانی حسن حبیب‌زاده داستانی متفاوت از یک ماجرای پرحاشیه فوتبالی در سال‌های اخیر را روایت می‌کند. بیژن امکانیان در این مجموعه نمایشی نقش ارسلان موفق مدیر باشگاه فوتبال و مدیرعامل کارخانه چیت‌دانه را ایفا می‌کند.
«بوقچی» محصول مرکز سریال سازمان سینمایی سوره است که در باشگاه فیلم سوره تهیه و تولید می‌شود.
***
معاون فرهنگی شورای سواحل مکران مدیرعامل موزه دفینه شد
عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه موزه‌های دفینه از سوی رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی منصوب شد. در حکمی از سوی حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، حمیدرضا سلیمانی مدیرعامل و عضو هیات مدیره گروه موزه‌های دفینه شد.
پیش از این فاضل نظری، به مدت 2 سال عهده‌دار این مسؤولیت بود.
گروه موزه‌های دفینه شامل پردیس موزه‌ای دفینه، موزه زمان، موزه هنر ایران (کاخ مرمر) موزه خودروهای تاریخی ایران، موزه نور و روشنایی یزد، موزه ملی هنرهای اصفهان و پردیس موزه‌ای رامسر است. حمیدرضا سلیمانی پیش از این معاون فرهنگی و اجتماعی شورای توسعه سواحل مکران بود.
***
داوران جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران معرفی شدند
داوران بخش‌های یازده‌گانه سی‌ویکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از سوی مینا صدری، دبیر این رویداد هنری ملی به شرح زیر منصوب و معرفی شدند: تصویرسازی: پرویز اقبالی، مجید ذاکری و هاجر سلیمی‌نمین؛ خوشنویسی: علی رضاییان، حسین غلامی و عباس نوری؛ طراحی: خشایار قاضی‌زاده، مسیحا ربیعی و سیدرضا حسینی؛ عکاسی: مسعود زنده‌روح کرمانی، حسین معمری و سیدشهاب‌الدین واجدی؛ کاریکاتور: علیرضا ذاکری، عباس ناصری و مجید خسروانجم؛ گرافیک: محمدرضا دوست‌محمدی، سیدمحمدرضا میری و صابر شیخ‌رضایی؛ مجسمه‌سازی: رضا قره‌باغی، علی کاملیان و نادر قشقایی؛ نقاشی: مهرداد محبعلی، محمدرضا فیروزه و علی بحرینی؛ نگارگری: امیرحسین آقامیری، صدیقه احمدی باصیری و حسین عصمتی؛ هنر سرامیک: احدالله شکری‌پور ماسوله، احسان شیبانی و هیربد همت‌آزاد؛ رسانه‌های هنری جدید: رحمان پرچگانی، سمیه رمضان‌ماهی و نگار هاشمی. سی‌ویکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به همت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، ۱۹ تا ۲۳ شهریورماه در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد هنری می‌توانند به نشانی yafestival.ir مراجعه کنند.
یادآور می‌شود آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ خواهد بود.
***
نمایش «نامه‌هایی به تب» در خانه هنرمندان ایران
بیست‌ودومین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم‌تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم‌تئاتر «نامه‌هایی به تب» اختصاص دارد. 
فیلم‌تئاتر «نامه‌هایی به تب» به نویسندگی محمد چرم‌شیر و کارگردانی سیامک احصایی چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید. پس از نمایش این فیلم‌تئاتر، نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان)، سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) و سیامک احصایی (کارگردان) برگزار می‌شود.
پاییز ۱۳۹۰ سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر، میزبان نمایش «نامه‌هایی به تب» به کارگردانی سیامک احصایی و نویسندگی محمد چرم‌شیر بود. چرم‌شیر این نمایش را بر اساس داستانی از «ادیپ» اثر سوفوکل نمایشنامه‌نویس شهیر یونان باستان به رشته تحریر درآورده که همانند سایر آثار وی در ژانر تراژدی است.

Page Generated in 0/0051 sec