printlogo


کد خبر: 288138تاریخ: 1403/5/20 00:00
حزب‌الله لبنان در دور جدید عملیات خود چندین مقر فرماندهی و پرسنلی و تأسیسات نظامی رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد
مرگ فرسایشی اسرائیل

وضعیت وخیم رژیم صهیونیستی زیر سایه عملیات موعود انتقام‌آمیز ایران و محور مقاومت، باعث شد فرمانده سنتکام - مقر فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در خاورمیانه - برای سومین بار پیاپی طی یک هفته از واشنگتن راهی فلسطین اشغالی شود.
در حالی که تارنمای آکسیوس روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود ژنرال مایکل کوریلا، برای دومین بار پیاپی به قدس اشغالی رفته اما خبرنگار شبکه عبری کان ادعای جالبی مطرح کرد. آمیخای استین، خبرنگار امنیتی نوشت فرمانده سنتکام برای سومین بار طی یک هفته به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده تا با مقامات برای گفت‌وگو درباره تنش منطقه‌ای دیدار کند. برخی رسانه‌های غربی مدعی شدند مقامات آمریکایی در پیامی به همتایان اروپایی خود از آنها خواسته‌اند با میانجی‌گری میان واشنگتن و تهران مانع از پاسخ ایران به عملیات تروریستی اخیر اسرائیل در ترور رئیس دفتر سیاسی حماس شوند.
روزنامه هاآرتص دیروز گزارش داد با نزدیک شدن به پایان هفته یهودی (شنبه)، جاده‌های منتهی به تل‌آویو خالی از خودرو است و این به دلیل وحشت اسرائیلی‌ها از تهدید حملات موشکی و پهپادی ایران و حزب‌الله است. در چنین شرایطی یونا یاهاو، شهردار بندر حیفا از ساکنان خواسته است مواد غذایی و آب که برای 6 روز کافی باشد ذخیره کنند. او قبلا گفته بود این شهر در معرض شلیک روزانه 4 هزار موشک قرار خواهد گرفت و شلیک این تعداد موشک ویرانی عظیمی به بار خواهد آورد. در این راستا هاآرتص دیروز با اشاره به اینکه ساکنان حیفا همانند دیگر شهرک‌نشینان اعتمادی به کابینه نتانیاهو برای مدیریت بحران ندارند، نوشت آنها بشدت نگران وقوع فاجعه‌ای بزرگ در صورت حمله حزب‌الله به این بندر که مملو از مواد منفجره خطرناک است، هستند.
* حزب‌الله کماکان صهیونیست‌ها را درو می‌کند
حزب‌الله لبنان دیروز در دور جدید عملیات خود علیه رژیم منحوس صهیونیستی، چند مقر فرماندهی و محل استقرار نظامیان این رژیم را در شمال فلسطین اشغالی با پهپاد و موشک هدف قرار داد. روز جمعه مقاومت عملیاتی گسترده را در 7 مرحله علیه اهداف نظامی اسرائیلی به موازات مرز لبنان، از ارتفاعات مجاور جولان اشغالی تا ساحل مدیترانه انجام داد. حزب‌الله طی 7 بیانیه پی‌درپی در این مورد اطلاع‌رسانی کرد. حزب‌الله دیروز عملیاتش را با منهدم کردن محل تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف پایگاه نظامی المطله با موشک آغاز کرد. حمله دوم در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها در غزه و در پاسخ به حملات دشمن صهیونیستی به روستاها و خانه‌های امن بویژه در شهرک حناویه در جنوب لبنان انجام و مقر تیپ ۷۶۹ ارتش کودک‌کش در پادگان کریات شمونه با موشک کاتیوشا هدف قرار گرفته شد. طبق بیانیه سوم، در پاسخ به جنایت‌ها و ترورهای رژیمی صهیونیستی در شهرک‌های حناویه و الناقوره، رزمندگان مقاومت مقر گردان ساحلی لیمان وابسته به تیپ غربی ارتش کودک‌کش در مجاورت مدیترانه را با اسکادرانی از پهپادهای مسلح مورد اصابت قرار دادند که برآورد می‌شود در این حمله افسران و نظامیان اسرائیلی کشته و زخمی شده باشند. بیانیه چهارم حاکی از آن بود که ساختمان‌های محل استقرار نظامیان دشمن را در شهرک کریات شمونه هدف قرار گرفته است. حزب‌الله  سپس برای دومین بار طی یک روز با موشک فلق  به مقر تیپ ۷۶۹ ارتش کودک‌کش در پادگان کریات شمونه شلیک کرد.   پایگاه السماقه در تپه‌های اشغالی کفرشوبا دیگر هدف عملیات روز جمعه بود. در آخر هم محل اختفای نظامیان اشغالگر در شهرک صهیونیست المناره با سلاح‌های مناسب منهدم شد. روز پنجشنبه نیز رادیو ارتش عبری اعلام کرده بود 15 موشک از جنوب لبنان در مناطق شلومی و الکابری واقع در غرب الجلیل فرود آمده که گفته می‌شود یکی از اهداف مقر سامانه گنبد آهنین بوده است.
* حمله از غزه به اشکلون
رسانه‌های عبری دیروز همچنین از شنیده شدن صدای آژیر در منطقه اشغالی عسقلان و در پی آن برخاستن صدای 5 انفجار در نواحی نزدیک به نوار غزه خبر دادند. ارتش اسرائیل مدعی شد سامانه هوایی‌اش موشکی را که از نوار غزه به سمت زکیم و بندر راهبردی اشکلون (واقع در شمال غزه) پرتاب شده بود، رهگیری کرده است اما به نظر می‌رسد برخی نقاط توسط حماس یا جهاد اسلامی هدف قرار گرفته باشند.
* فروپاشی کامل اسرائیل در جنگ فرسایشی
رئیس سابق اطلاعات نظامی و یکی از ژنرال‌های برجسته رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل در یک جنگ فرسایشی گرفتار شده است. عاموس یادلین پیش‌بینی کرد با این وضع اقتصاد صهیونیست‌ها دچار سقوط بیشتری می‌شود. علاوه بر این درگیری رژیم در پرونده‌های حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی باعث انزوای آن خواهد شد. به گفته او حقیقت این است که آنچه توسط نتانیاهو راهبرد پیروزی همه‌جانبه خوانده می‌شود، حال به خدمت راهبرد ایران برای سرنگونی و فروپاشی کامل اسرائیل در یک جنگ فرسایشی طولانی در چندین عرصه درآمده است.
***
رهبر انصارالله: تأخیر در پاسخ به اسرائیل تاکتیکی است
شهرهای بزرگ شمال یمن روز جمعه شاهد برگزاری راهپیمایی میلیونی برای اعلام همبستگی با مردم و مقاومت فلسطین بودند.
به گزارش شبکه المسیره، ساکنان استان‌های مختلف یمن از جمله صنعا (پایتخت) و صعده دیروز با برگزاری چهل‌ودومین راهپیمایی باشکوه هفتگی با عنوان «نبرد جهاد و محور واحد... با غزه تا پیروزی» بر ایستادگی در کنار مردم غزه تاکید کردند.
یمنی‌ها در بیانیه‌ پایانی از نیروهای مسلح یمن در نبرد خود برای پشتیبانی از ملت و مقاومت فلسطین ستایش و به سران رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌ها تاکید کردند پاسخ حتمی است و باید نگران باشند و تلخی انتظار مجازات شدن را بچشند.
این در حالی است که سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله پنجشنبه تاکید کرده بود: «دشمن صهیونیستی بعد از تنش‌زایی خطرناک در وضعیت ترس و هراس شدید قرار گرفته است. مقامات جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطوح تاکید کردند پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی حتمی است و اتفاقی که رخ داد به هیچ‌وجه قابل چشم‌پوشی نیست». 
وی همچنین تاکید کرد پاسخ به تجاوز رژیم اسرائیل به ذخایر انرژی در بندر الحدیده حتمی است و به یاری خداوند انجام خواهد شد.
به گفته رهبر مقاومت یمن، تاخیر در پاسخ از سوی محور مقاومت در مقابل تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی یک مساله کاملا تاکتیکی است و هدف این است که این پاسخ موثر باشد.

 


Page Generated in 0/0056 sec