printlogo


کد خبر: 288142تاریخ: 1403/5/20 00:00
اخبار

طلای تاریخی پاکستان در دوومیدانی المپیک
ورزشکار پرتاب نیزه پاکستان توانست این کشور را بعد از 40 سال به طلای المپیک برساند. ارشد ندیم پاکستانی با شکستن رکورد المپیک با پرتاب  92.97 متری در فینال پرتاب نیزه مردان در پاریس ۲۰۲۴، مدال طلا را برای این کشور پس از ۴۰ سال به دست آورد. ندیم که پرتاب اولش خطا اعلام شد، در دومین تلاش خود بهترین عملکرد دوران حرفه‌ای‌اش را ارائه داد. پاکستان آخرین بار در المپیک ۱۹۸۴ لس‌آنجلس با شکست آلمان غربی در فینال هاکی مردان مدال طلا کسب کرده بود. 
***
تیرانداز معروف کره‌ای از حال رفت
کیم یه‌چی، تیرانداز کره‌جنوبی که در المپیک به شهرت رسید، در یک نشست خبری در کشورش بیهوش شد. این ورزشکار در یک نشست خبری در کره‌جنوبی شرکت کرد و به دلیل استرس و خستگی از حال رفت. او در حال حاضر در بیمارستان بستری بوده و به هوش آمده است. کیم یه‌چی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در تیراندازی با تپانچه بادی ۱۰ متر نقره گرفت. در طول مسابقه این ورزشکار به دلیل ظاهر خونسردش معروف شد.
***
مهدی طارمی پیش‌بینی‌ها را به‌هم زد
رسانه‌های نزدیک به باشگاه اینتر خبر دادند مهدی طارمی به دیدار هفته اول سری آ برابر جنوا خواهد رسید. مهدی طارمی لژیونر ایرانی که به تازگی به تیم فوتبال اینتر در «سری آ» ایتالیا پیوسته است هفته گذشته در جریان تمرینات این تیم دچار مصدومیت شد. باشگاه اینتر در این باره اعلام کرده بود آزمایش‌های مهدی طارمی حاکی از آن است که او از ناحیه عضله دوسر ران پای چپ دچار کشیدگی شده است و به همین دلیل این احتمال وجود داشت که این بازیکن هفته‌های اول سری آ را از دست بدهد اما در جدیدترین خبر پایگاه خبری «fcinter1908» که نزدیک به باشگاه اینتر است جمعه 19 مرداد خبر داد روند بهبودی مهدی طارمی پیشرفت قابل توجهی داشته است و به نظر می‌رسد این بازیکن برای دیدار نخست اینتر در سری آ مقابل جنوا آماده خواهد بود.
«مارکو آرناتوویچ» دیگر مهاجم مصدوم اینتر هم که در شرایط مشابه با طارمی قرار دارد احتمالا به دیدار هفته اول می‌رسد. به گفته این رسانه، بازگشت این مهاجم کلیدی برای سیمونه اینزاگی، سرمربی اینتر بسیار مهم است، چرا که «لائوتارو مارتینز» هم به تازگی از تعطیلات تابستانی برگشته و در آمادگی کامل قرار ندارد. از زمانی که طارمی دچار مصدومیت شده است اینتر در گلزنی در دیدارهای تدارکاتی پیش‌فصل با مشکل مواجه شد. طارمی در ۳ بازی تدارکاتی پیش‌فصل برای اینتر ۵ گل به ثمر رساند اما این تیم در ۲ دیداری که طارمی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت برابر پیزا به تساوی یک - یک رسید و از الاتحاد عربستان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد.
***
۲ شوک به کاروان ورزش مصر در المپیک
یک کشتی‌گیر کاروان المپیک مصر در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل اقدام غیراخلاقی توسط پلیس فرانسه بازداشت شد. کاروان ورزشی کشور مصر با ۲ خبر شوکه‌کننده مواجه شد. نخست آنکه تیم فوتبال این کشور در دیدار رده‌بندی المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نتیجه پر‌گل ۶ بر صفر مغلوب مراکش شد اما کمی بعد از این نتیجه شوکه‌کننده، اخباری مبنی بر بازداشت یکی از کشتی‌گیران کاروان ورزشی این کشور توسط پلیس فرانسه به گوش رسید. طبق گزارش رسانه فرانسوی «لو پاریزین»، یکی از ورزشکاران کاروان المپیک مصر از صبح دیروز در بازداشت پلیس پاریس به سر می‌برد. طبق اعلام «لوپاریزین»، این کشتی‌گیر پس از نوشیدن مشروبات الکلی، شامگاه پنجشنبه را در وضعیت غیرعادی در خیابان‌های پاریس گذرانده است و به دلیل رفتار غیراخلاقی نسبت به یک زن، توسط پلیس دستگیر می‌شود. دادستانی پاریس تحقیقات خود را برای این پرونده آغاز کرده است. این نخستین بار نیست که اتهام آزار جنسی در جریان بازی‌های المپیک پاریس مطرح می‌شود. پیش‌تر، در ۳۱ ژوئیه، پدر باربارا ماتیک، جودوکار کروات به اتهام آزار جنسی بازداشت شده بود.
***
رونمایی باشگاه استقلال از خرید جدیدش
بازیکنی که سابقه بازی در تیم‌های مختلف فرانسه را دارد اما برای تیم ‌ملی کنگو به میدان رفته به تیم فوتبال استقلال پیوست. باشگاه استقلال اعلام کرد: «گائل رومئو کاکوتا وینگر ۳۳ ساله فرانسوی به استقلال پیوست. وی محصول آکادمی لانس و چلسی است و در رده بزرگسالان، در تیم‌های مختلفی از جمله چلسی، فولام، بولتون، لاتزیو، رایو وایکانو، سویا، دیپورتیوو لاکرونیا، لانس، آمیان و... به میدان رفته است. کاکوتا سابقه بازی در همه رده‌های ملی پایه فرانسه را دارد اما در رده بزرگسالان برای تیم ‌ملی کنگو به میدان رفته است.

Page Generated in 0/0057 sec