printlogo


کد خبر: 288149تاریخ: 1403/5/20 00:00
اخبار

کشف پرونده ۶ هزار میلیاردی زمین‌خواری در تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف پرونده ۶ هزار میلیاردی زمین‌خواری در تهران خبر داد و گفت: در این پرونده غصب زمین و فروش آن به ۲۰۰ نفر انجام شده بود. سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه تصرف عدوانی زمین و جرائمی همچون کوه‌خواری و ساحل و جنگل‌خواری و... با توجه به سودهای سرشاری که دارند از جمله موضوعاتی است که مورد توجه برخی مجرمان قرار می‌گیرد، گفت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد در یکی از روستاهای اسلامشهر فردی با اطلاع از غیبت صاحب یک قطعه زمین به مساحت ۳۹ هکتار ضمن تبانی با چند نفر از کارمندان یکی از سازمان‌های این شهرستان به دنبال تنظیم صلح‌نامه و صدور سند جعلی برای تصرف این زمین بودند که موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی قرار داده شد. رحیمی با اشاره به اینکه متهمان این پرونده با تبانی‌های انجام شده اقدام به سندسازی و جعل اسناد کرده بودند، اظهار کرد: در اجرای این پرونده ۳۹ هکتار زمین‌خواری به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان کشف شد. رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه متهمان این پرونده اقدام به فروش غیرقانونی این زمین در متراژهای مختلف به ۲۰۰ نفر کرده بودند، گفت: ۶ نفر از متهمان حقیقی و حقوقی این پرونده پس از تحقیقات انجام شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
***
رشد اقتصادی کشور با تقویت گردشگری سلامت
مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا گفت: تقویت صنعت گردشگری سلامت به رشد اقتصادی کشور و معرفی ظرفیت‌های درمانی و پزشکی ایران به جهانیان کمک خواهد کرد. مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا وابسته به جهاد دانشگاهی، پس از اخذ مجوز رسمی از وزارت بهداشت، آماده پذیرش بیماران بین‌المللی از سراسر جهان است. این مجوز به عنوان یک گام کلیدی در ارتقای کیفیت خدمات بین‌المللی این مرکز و ارتقای جایگاه کشور در حوزه درمان‌های تخصصی محسوب می‌شود. علی صادقی‌تبار، مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، گفت: برای اخذ مجوز واحد بیماران بین‌الملل از وزارت بهداشت، ما تمام مراحل استاندارد و مقررات مربوط را با دقت انجام دادیم و موفق شدیم با رعایت تمام شاخص‌های مورد نیاز، امتیاز بالایی کسب کنیم. این مجوز به ما امکان می‌دهد خدمات درمانی خود را با استانداردهای بین‌المللی به بیماران نابارور از سراسر جهان ارائه دهیم. وی افزود: با توجه به این مجوز، بیماران بین‌الملل می‌توانند با اعتماد کامل به کیفیت خدمات مرکز ابن‌سینا، از تمام امکانات و خدمات درمانی با استانداردهای جهانی بهره‌مند شوند. کنند. صادقی‌تبار همچنین به تأثیر این مجوز بر ارتقای جایگاه کشورمان در حوزه درمان‌های فوق‌تخصصی ناباروری اشاره کرد و گفت: دریافت این مجوز نه‌تنها به ما کمک می‌کند تا به عنوان یک مقصد معتبر درمانی در سطح بین‌المللی شناخته شویم، بلکه باعث جذب بیماران بین‌المللی و تقویت صنعت گردشگری درمانی کشور می‌شود. این موضوع به رشد اقتصادی کشور و معرفی ظرفیت‌های درمانی و پزشکی ایران به جهانیان کمک خواهد کرد.
***
عدم درگیری زندانیان اوین با نیروهای یگان حفاظت
سازمان زندان‌ها در رابطه با ناآرامی رخ داده در بند زنان زندان اوین در ۱۶ مردادماه اعلام کرد: هیچ درگیری‌ای بین زندانیان و نیروهای یگان حفاظت رخ نداده است. به گزارش مهر، در پی انتشار برخی ادعاها در فضای مجازی مبنی بر ضرب و جرح زندانیان بند زنان زندان اوین توسط گارد و یگان حفاظت، روابط عمومی سازمان زندان‌ها توضیحاتی در این رابطه ارائه داد. طبق اعلام سازمان زندان‌ها، ۱۶ مرداد تعدادی از زندانیان بند زنان با تحریک نرگس محمدی به سمت افسر نگهبانی هجوم آورده و قفل در منتهی به حیاط بیرونی را شکسته و قصد خروج از بند را داشتند. با حضور به‌موقع پرسنل حفاظت بازداشتگاه و مدیر بازداشتگاه، به‌رغم ضرب و جرح پرسنل توسط زندانی‌های معترض، بدون اینکه هیچ‌کدام از مددجویان مورد ضرب و شتم قرار بگیرند، به داخل بند عودت داده شدند. بر اساس این گزارش، ۲ نفر از زندانیان به دلیل استرس ناشی از سروصدا و هیاهوی سایر همبندیان خود دچار تپش قلب و استرس شده بودند که پس از چکاپ اولیه بهداری بازداشتگاه یکی از آنان به داخل بند عودت و زندانی دیگر جهت اطمینان به مراکز درمانی بیرون زندان اعزام شد که با معاینات انجام شده مشخص شد مشکل خاصی ندارد و به زندان بازگشت و حال عمومی هر ۲ زندانی مساعد است.

Page Generated in 0/0054 sec