printlogo


کد خبر: 289136تاریخ: 1403/5/21 00:00
اخبار

تعطیلی سالن‌های نمایش در سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)
شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اعلام کرد: همزمان با شهادت امام حسن مجتبی(ع)، نمایش‌های سراسر کشور از اذان مغرب یکشنبه (٢١ مرداد) تا اذان مغرب دوشنبه (٢٢ مرداد) روی صحنه نخواهند رفت. شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اعلام کرد: از عصر روز یکشنبه فقط نمایش‌های مناسبتی و دینی با رعایت مقررات سالن‌های اجرا و قوانین شورای ارزشیابی و نظارت، روی صحنه خواهند رفت. از سرگیری اجرای نمایش‌ها، بعد از اذان مغرب روز دوشنبه ٢٢ مرداد بلامانع است.
***
«در جهنم باران نمی‌بارد» به «هنر و تجربه» می‌آید
فیلم سینمایی «در جهنم باران نمی‌بارد» به تهیه‌کنندگی علی شاه‌حاتمی و کارگردانی زهرا شاه‌حاتمی از ۲۴ مرداد در سینماهای گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران می‌شود. در فیلم «در جهنم باران نمی‌بارد» بازیگرانی همچون نادر فلاح، علیرضا کمالی، پانته‌آ سیروس، عرفان ابراهیمی، آرام خادم، علیرضا مهران، ایلیا دهقان، فاطمه مرتاضی و اسماعیل خلج ایفای نقش کرده‌اند. در خلاصه داستانی این فیلم آمده است: «در جهنم باران نمی‌بارد قصه‌ای بی‌زمان و مکان از جنگی آخرالزمانی است. آخرین بازمانده‌های آخرین شهری که در حال فروپاشی است که مردمش هیچ سهمی جز درد از جنگ ندارند». «در جهنم باران نمی‌بارد» تاکنون در جشنواره‌های مختلفی همچون جشنواره فیلم سینه‌کوئست شهر سن‌خوزه در ایالت کالیفرنیای آمریکا، جشنواره فیلم شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا، جشنواره فیلم شهر ریچموند در ایالت ویرجینیا و دانشگاه جورج واشنگتن به نمایش درآمده و جوایزی را کسب کرده است. زهرا شاه‌حاتمی ساخت ۴ فیلم کوتاه و نگارش فیلمنامه «پرواز مرغابی» را در کارنامه خود دارد که جوایز مختلفی را از جشنواره داخلی و خارجی به دست آورده و فیلم سینمایی «در جهنم باران نمی‌بارد» نخستین تجربه وی در مقام کارگردانی فیلم بلند است.
***
«منوچهر تهرانچی» راوی تهران قدیم می‌شود
منوچهر تهرانچی پیرمرد اصیل تهرانی است که خاطرات بسیاری از تهران قدیم دارد و ادعا می‌کند همه جای تهران را می‌شناسد.‌ او در حیاط ساختمانی که همه واحد‌های آن را به دیگران فروخته است هر روز با صاحبه عظیمی و هومن ستوده همراه شده تا روایت‌های جذاب و طنزی را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد. در حیاط این خانه همسایه‌ها که هر کدام‌شان از دوستان تهرانچی هستند نیز میهمان می‌شوند تا در حوزه روانشناسی حال خوب، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، ورزش و سلامت، کسب و کار‌های نوین، تهرانگردی و سواد رسانه‌ای صحبت کنند. برنامه صبحگاهی شبکه تهران از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ دقیقه تا ساعت ۸ صبح به تهیه‌کنندگی مجتبی احمدی تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود و اجرای این برنامه برعهده فریبا باقری و محمدرضا سلمانی است. بخش ایستگاه خبرنگاران با رویکرد مروری بر اخبار روز و مهم تهران و دهکده المپیک با محوریت مرور اخبار ورزشی از دیگر بخش‌های این برنامه است.
***
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «بدون تعویق»
ساخت فیلم کوتاه «بدون تعویق» به کارگردانی پروانه خسروی و تهیه‌کنندگی سیدصابر امامی و حسن محمدی، به‌تازگی به پایان رسید و با پشت سر گذاشتن مراحل فنی، آماده حضور در فستیوال‌های داخلی و خارجی می‌شود. این فیلم با بازی صحرا اسداللهی و با مضمونی اجتماعی روایت‌گر زندگی یک زن باردار است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «زنی جوان پس از سال‌ها زندگی مشترک و در اوج موفقیت‌های کاری و شغلی‌اش، متوجه می‌شود باردار است». صحرا اسداللهی،کبری گودرزی و عباس زرگر در فیلم کوتاه «بدون تعویق» بازی کرده‌اند و دیگر عوامل فیلم عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه‌ر‌یز: مرضیه اکبرنژاد؛ دستیار دوم کارگردان: سعید رسولی؛ منشی صحنه: نازلی محمدی؛ عکاس: فرهاد همتی؛ مدیر فیلمبرداری: احمد طاهر؛ دستیار اول فیلمبردار: محمدعلی خدابخشی؛ گروه فیلمبرداری: نوید پناهی، علیرضا کریمی و امیرحسین شایان‌نژاد؛ سینه موبیل: حمید مهتاب؛ صدابردار: سامان شهامت؛ دستیار صدابردار: جابر انصاریان؛ طراح صحنه و لباس: نسیم ملکی؛ گروه چهره‌پردازی: رامین ظهوری و رها جلالی؛ گروه صداگذاری، طراحی و ترکیب صدا: امید محمدی‌پور و حسین مشعلی؛ امور فنی صدا: استودیو بسامد؛ تدوینگر: امید میرزایی؛ دستیار تدوینگر: جعفر مطلبی‌پور؛ آهنگساز: مهدی‌ کرمی؛ لابراتوار: استودیو روشنا؛ اصلاح‌رنگ: کامران سحرخیز؛ مسترینگ: مجتبی سحر‌خیز؛ مدیر تولید: مهرداد نظری؛ مشاور رسانه‌ای: فاطمه آذری؛ تیتراژ: میثم میرزایی؛ مترجم: سپیده خلیلی؛ زیرنویس: رضا تاری‌وردی؛ گروه تدارکات: محمود نظری و سعید جاوید.
***
نمایش «خانه خدا» با حضور محمود کلاری
مستند «خانه‌ خدا» محصول ۱۳۴۵ است که به عنوان نخستین مستند جدی ایران و به باور برخی، کامل‌ترین سند سینمایی جهان درباره‌ مناسک حج - تا زمان ساخت فیلم - شناخته می‌شود. این فیلم مستند که به عنوان یک گنجینه سینمایی معرفی می‌شود از جمله آثار مستندی است که در همان زمان ساخت، اکران عمومی شد و با نمایش در سینماهای متعدد در تهران و خارج از پایتخت، تماشاگران زیادی را جذب کرد. یکی از دلایل این استقبال در سال ۱۳۴۵، محتوای مذهبی فیلم و همزمانی اکران با ماه مبارک رمضان عنوان می‌شود. از این فیلم نگاتیوی باقی نمانده و چند سال قبل از روی پزیتیوهای به‌جامانده، نسخه‌ای از «خانه خدا» به سفارش فیلمخانه ملی ایران در «شرکت پیشگامان سینمای آریا» ترمیم و بازسازی شد که در بهار سال ۱۳۹۶ در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد. یکی از بحث‌های مهم درباره این فیلم، فارغ از ارزش تاریخی و سندگونه آن، به قطعی نبودن نام فیلم‌سازش برمی‌گردد، چرا که در منابع زیادی نام جلال مقدم به عنوان کارگردان مستند «خانه خدا» ذکر شده، در حالی که به گواه برخی اسناد دیگر ابوالقاسم رضایی کارگردان اصلی شناخته می‌شود.

Page Generated in 0/0052 sec