printlogo


کد خبر: 289141تاریخ: 1403/5/21 00:00
اخبار

فرانسه با قدرت قهرمان والیبال المپیک شد
تیم ملی والیبال فرانسه با برتری برابر لهستان قهرمان المپیک شد. به گزارش ایسنا، در دیدار نهایی والیبال المپیک ۲۰۲۴، فرانسه و لهستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۳ سته فرانسه به پایان رسید. فرانسه در ست نخست ۲۵ بر ۱۹ و در ادامه ۲5 بر ۲۰ به برتری رسید. در ست سوم فرانسه نمایش عالی خودش را در حضور تماشاگران ادامه داد و ۲۵ بر ۲۳ به پیروز شد تا این دیدار با برتری فرانسه به پایان برسد. فرانسه در المپیک دوره قبل نیز توانسته بود قهرمان المپیک شود و اکنون از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.
***
طلای دونده اتیوپیایی با طعم رکوردشکنی
ورزشکار اتیوپیایی، طلای ماراتن المپیک را با رکوردشکنی کسب کرد. «تامیرات تولا» مدال طلای ماراتن المپیک پاریس را به دست آورد. او مسافت ۴۲ کیلومتری را در ۲ ساعت و ۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه طی کرد و رکورد جدیدی در المپیک به نام خود ثبت کرد. مدال نقره را بشیر عبدی بلژیکی (2.06.47) به دست آورد و برنز به دونده کنیایی  یعنی بنسون کیپروتو (2.07.00) رسید. بنسون کیپروتو دارنده مدال برنز ماراتن المپیک بعد از این رقابت عنوان کرد کلوین کیپتوم، رکورددار ماراتن جهان که چند ماه پیش در یک تصادف رانندگی جان باخت، می‌توانست قهرمان المپیک پاریس شود. کیپروتو گفت: این مدال برای من یک رویاست و این مدال با هیچ ماراتنی قابل مقایسه نیست. من آن را به بهترین دوستم کلوین تقدیم می‌کنم. کیپتوم کنیایی یکی از بااستعدادترین و امیدوارکننده‌ترین دوندگان مسافت‌های طولانی در دنیا به حساب می‌آمد. او فوریه ۲۰۲۴ در ۲۴ سالگی در یک تصادف رانندگی درگذشت. این در شرایطی است که الیود کیپچوگه قهرمان ۲ دوره المپیک از کنیا در کیلومتر ۳۳ به دلیل مصدومیت از مسابقه کنار رفت.
***
آخرین رویداد المپیک پاریس کدام است؟
مسابقه بسکتبال بین آمریکا و فرانسه آخرین رویداد مدالی بازی‌های المپیک پاریس است. پس از نزدیک به ۳ هفته رقابت بین موفق‌ترین ورزشکاران جهان، بازی‌های المپیک پاریس امروز یکشنبه به پایان می‌رسد. رقابت برای کسب مدال طلای بسکتبال زنان آخرین رویدادی خواهد بود که برگزار می‌شود و بعد از آن به طور رسمی بازی‌های المپیک به پایان می‌رسد تا مراسم اختتامیه برگزار شود. در مرحله یک چهارم نهایی بسکتبال بانوان تیم‌های آمریکا، فرانسه، بلژیک و استرالیا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند و در نهایت آمریکا و فرانسه با برتری برابر حریفان‌شان به دیدار نهایی راه یافتند و برای کسب مدال طلا رقابت خواهند کرد. مراسم اختتامیه قرار است به مدت ۲ ساعت برگزار شود. این مراسم در استاد دو فرانس؛ جایی که مسابقات راگبی، فوتبال و دوومیدانی برگزار شد انجام می‌شود. کتی لدکی، پرافتخارترین زن المپیکی آمریکایی در تمام دوران و نیک مید عضو تیم قایقرانی مردان ایالات متحده به عنوان پرچمداران تیم ایالات متحده آمریکا در این مراسم انتخاب شدند. همچنین فاطمه مجلل پرچمدار کاروان ایران در اختتامیه پاریس خواهد بود. 
***
کدام دیدار هفته اول لیگ برتر با VAR برگزار می‌شود؟
پیگیری‌های ایسنا نشان می‌دهد دیدار پرسپولیس - ذوب‌آهن در هفته اول لیگ برتر با VAR برگزار می‌شود و از هفته‌های بعدی تعداد بازی‌هایی که با این تکنولوژی انجام می‌شود، افزایش خواهد یافت. پرسپولیس روز پنجشنبه ۲۵ مرداد در نخستین دیدار خود در لیگ بیست‌وچهارم در ورزشگاه امام خمینی اراک مقابل ذوب‌آهن اصفهان قرار خواهد گرفت.  با توجه به بازسازی ورزشگاه آزادی و نواقص ورزشگاه تختی، باشگاه پرسپولیس باید از میان استادیوم سردار آزادگان و امام خمینی اراک یکی را انتخاب می‌کرد و به دلیل آنکه شمس آذر قزوین در نخستین دیدار خود مقابل استقلال قرار گرفته است امکان میزبانی پرسپولیس در ورزشگاه قزوین وجود ندارد، در نتیجه این تیم استادیوم امام خمینی اراک را برای میزبانی در مسابقه ابتدایی خود انتخاب کرد. براساس پیگیری‌ها  پس از صدور مجوز میزبانی ورزشگاه امام خمینی از ستاد استانداردسازی، فدراسیون فوتبال یک دستگاه VAR به اراک می‌فرستد و با توجه به آنکه این استادیوم مجهز به دستگاه کمک‌داور ویدئویی است، دیدار دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر با VAR برگزار خواهد شد. البته دیدار پرسپولیس - ذوب‌آهن تنها دیدار هفته نخست است که با VAR برگزار می‌شود اما قرار است از هفته‌ دوم به تعداد بازی‌های مجهز به کمک داور ویدئویی افزوده شود.
***
کاپیتان تیم ‌ملی جوانان به استقلال پیوست
عباس شرفی، بازیکن سابق گل‌گهر و کاپیتان تیم‌ ملی جوانان ایران به جمع آبی‌های تهران اضافه شد. عباس شرفی، هافبک میانی فصل گذشته گل‌گهر سیرجان با عقد قراردادی ۳ ساله به استقلال پیوست و شاگرد جواد نکونام در استقلال شد. او سابقه بازی در فولاد، پیکان و گل‌گهر را در کارنامه خود دارد. بازیکن ۲۲ ساله جدید استقلال افتخار کاپیتانی تیم‌ ملی جوانان و بازی در تیم‌ ملی امید را هم دارد.
***
دیدار وزیر ورزش با رئیس اتحادیه جهانی کشتی
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان دیدار یک ساعته‌ای را با نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی داشت. به گزارش فدراسیون کشتی، در ادامه جلسه‌ قبلی کیومرث هاشمی که با حضور علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی و نناد لالوویچ در صربستان به انجام رسید، دومین جلسه وزیر ورزش و رئیس اتحادیه جهانی کشتی نیز روز شنبه در حاشیه رقابت‌های کشتی آزاد المپیک در پاریس برگزار شد. هاشمی در این دیدار درباره برنامه‌های کشتی از جمله مسابقات کشتی و آینده آن در المپیک، برنامه‌های کشتی ایران و تعاملات فی‌مابین با لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی و عضو هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک گفت‌وگو کرد.

Page Generated in 0/0065 sec