printlogo


کد خبر: 289156تاریخ: 1403/5/21 00:00
اخبار

قیمت بلیت رفت و برگشت پرواز تهران - نجف ۱۰ میلیون
سخنگوی ایران‌ایر گفت: قیمت بلیت هواپیمای رفت و برگشت تهران - نجف برای زائران اربعین حسینی ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
حسام قربانعلی با بیان اینکه قیمت بلیت رفت و برگشت برای زائران اربعین حسینی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تا فرودگاه بین‌المللی نجف ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: تلاش کردیم حداقل قیمت را در نظر بگیریم و بخش عمده‌ای از این هزینه به فرودگاه بین‌المللی نجف ارائه می‌شود.
سخنگوی ایران‌ایر اظهار کرد: این قیمت برای بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه پروازهایی نیز از فرودگاه‌های ایلام و کرمانشاه برای سفر زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، افزود: فروش بلیت هواپیما به صورت چارتری و گروهی نخواهیم داشت و با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.
***  
رشد ۲۰ درصدی میانگین نرخ اجاره‌بها در استان تهران
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: از ابتدای امسال بازار مسکن در رکود کامل به سر می‌برد اما شاهد رشد میانگین ۱۰ تا ۲۰ درصدی نرخ اجاره‌بها در مناطق مختلف تهران بودیم.
کیانوش گودرزی گفت: از ابتدای امسال بازار خرید و فروش ملک در رکود کامل قرار دارد و وضعیت این بازار نسبت به سال گذشته جوی آرام داشت اما شاهد رشد میانگین ۱۰ تا ۲۰ درصدی نرخ اجاره‌بها در مناطق مختلف تهران بودیم و بیشترین نرخ اجاره هم مربوط به منطقه ۵ بوده که رشد ۵۰ درصدی داشته است.
وی با اشاره به اینکه بازار مسکن حدود یک سال طول می‌کشد تا به وضعیت ثبات برسد و این بازار به سمت رونق هدایت شود، افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاه املاک بدون پروانه کسب در تهران وجود دارد و ۱۱ هزار و ۷۰۰ بنگاه املاک مجاز در شهر تهران در حال فعالیت است و این شناسایی از طریق ۳۰۰ بازرس این اتحادیه انجام شده است.
گودرزی درباره کد فروشی گفت: این کار خلاف قانون است و برای افراد و مشاوران املاکی که این اقدام را انجام می‌دهند، اتفاق خوبی رقم نخواهد خورد.
این مقام صنفی با بیان اینکه تعیین سقف اجاره مسکن به کنترل بازار اجاره مسکن کمک می‌کند، گفت: زیرساخت‌های اجرایی این سامانه هنوز تکمیل نشده و مشاوران املاک به هیچ عنوان به اطلاعات 2 سال گذشته و قراردادهای که منعقد شده، دسترسی ندارند.
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به تأثیر عرضه واحدهای نهضت ملی مسکن بر بازار مسکن افزود: اگر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به بازار مسکن عرضه شود، بی‌شک موجب کاهش قیمت می‌شود و از سوی دیگر مسیر خانه‌دار شدن مستأجران هموار خواهد شد.
***
تأیید طرح اصلاح قانون نظام صنفی در شورای نگهبان
سخنگوی اتاق اصناف ایران از تأیید طرح اصلاح قانون نظام صنفی در شورای نگهبان خبر داد.
مهدی امیدوار از تأیید طرح اصلاح قانون نظام صنفی خبر داد و گفت: امروز پس از ۱۰ سال، طرح اصلاح قانون نظام صنفی در شورای نگهبان تأیید شد.
امیدوار افزود: اصلاح تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی یکی از ماده‌های بسیار مهمی بود که در قالب طرح دو فوریتی به مجلس رفته بود که به این ترتیب نگرانی از حذف بزرگان و پیشکسوتان اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف از ترکیب هیات مدیره / هیات رئیسه اتحادیه‌ها و اتاق‌ها پس از 2 دوره متوالی و 4 دوره متناوب رفع شد.
وی گفت: به عنوان بزرگ‌ترین تشکل بخش خصوصی باید این حق را می‌داشتیم که مثل نمایندگان مجلس و سایر انجمن‌های خصوصی در انتخاباتی آزاد شرکت کنیم، لذا از این پس افراد پس از 2 دوره متوالی می‌توانند با کسب دوسوم آرا دوباره در ترکیب هیات مدیره / رئیسه اتحادیه‌ها و اتاق‌ها فعالیت داشته باشند.
***
پرداخت ۴۹ درصد مطالبات گندم‌کاران
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید ۱۱ میلیون تن گندم داخلی از کشاورزان ۳۱ استان کشور به ارزش ۱۹۳ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: بیش از ۹۴ هزار میلیارد تومان و به عبارتی ۴۹ درصد از مطالبات گندم‌کاران به حساب کشاورزان واریز شده است.
سیدسعید راد اظهار کرد: تاکنون خرید گندم از کشاورزان در هر یک از استان‌های خوزستان، گلستان و کردستان از مرز یک میلیون تن و خرید گندم از کشاورزان در هر یک از 5 استان فارس، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی از مرز نیم میلیون تن عبور کرده است.
وی افزود: در ۲۲ استان کشور، خرید گندم نسبت به سال گذشته روند صعودی داشته است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: ۲ استان گلستان و اصفهان با ۱۰۰ درصد رشد و استان‌های خراسان شمالی، مرکزی و همدان با بیش از ۷۰ درصد رشد، بیشترین افزایش خرید گندم را داشته‌اند.

Page Generated in 0/0058 sec