printlogo


کد خبر: 289159تاریخ: 1403/5/21 00:00
اخبار

با صدور حکمی از سوی پزشکیان انجام شد
انتصاب محمد اسلامی به ریاست سازمان انرژی اتمی
رئیس‌جمهور با صدور حکمی مهندس محمد اسلامی را با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی به سمت «معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی» منصوب کرد. 
پزشکیان در حکم انتصاب «محمد اسلامی» به ریاست سازمان انرژی اتمی تصریح کرده: امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری مدظله العالی، با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیات محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید. محمد اسلامی متولد ۱۳۳۵ در شهر اصفهان و فوق‌لیسانس مهندسی راه و ساختمان است که ریاست سازمان انرژی اتمی در دولت سیزدهم، وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم، استانداری مازندران، معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و مدیرعاملی شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را در سوابق اجرایی خود دارد. 
در حکم رئیس‌جمهور آمده است: به استناد اصل یکصدوبیست‌وچهارم قانون اساسی و با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی، به موجب این حکم جناب‌عالی را به سمت «معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی» منصوب می‌نمایم. امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری مدظله العالی، با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیات محترم وزیران، در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید.
***
«جلسات رأی اعتماد وزرا» از شنبه هفته آینده در مجلس آغاز می‌شود
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس گفت: از شنبه هفته آینده و در چند شیفت، جلسات علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برگزار خواهد شد. 
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی طی گفت‌وگویی با اشاره به اظهارات اخیر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه یکشنبه 21 مرداد (امروز) لیست وزرای پیشنهادی تقدیم مجلس خواهد شد، گفت: با معرفی لیست وزرای پیشنهادی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، نامه رئیس‌جمهور درباره وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن مجلس اعلام وصول می‌شود. 
وی توضیح داد: بعد از آن، جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی به صورت مرتب و در 2 نوبت صبح و بعدازظهر برای بررسی برنامه وزرای پیشنهادی تشکیل خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی با حضور وزرای پیشنهادی و برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های آنان تشکیل خواهد شد. بر این اساس، مجلس شورای اسلامی در هفته جاری فقط روز یکشنبه (امروز) جلسه علنی دارد تا جلسات کمیسیون‌ها به صورت مرتب برای ارزیابی وزرای پیشنهادی برگزار شود.
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره زمان جلسات رأی اعتماد، گفت: مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از شنبه ۲۷ مرداد به صورت مرتب جلسه علنی خواهد داشت که حداقل در 2 نوبت صبح و بعدازظهر است و حتی امکان 3 ‌شیفته شدن جلسات علنی مجلس هم وجود دارد.
***
پزشکیان در واکنش به جنایت «الدرج»:
مجامع جهانی مانع تکرار جنایات ضدبشری صهیونیست‌ها شوند
رئیس‌جمهور از مجامع جهانی بویژه شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای اسلامی خواست در راستای مسؤولیت خود در حفاظت از صلح و امنیت بین‌المللی مانع تکرار جنایات ضدبشری صهیونیست‌ها شوند.
مسعود پزشکیان ضمن محکوم کردن شدید اقدام غیرانسانی و ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی در حمله بی‌رحمانه شبانگاهی به مدرسه آوارگان فلسطینی در محله «الدرج» و به شهادت رساندن بیش از ۱۰۰ نفر از پناهجویان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی تنها در سایه حمایت‌های دولت‌های مدعی حقوق بشر است که دست به این نسل‌کشی‌ها می‌زند، دولت‌ها و نهادهایی که از یک طرف دم از مذاکره برای صلح و آتش‌بس می‌زنند و از طرف دیگر، هیچ حد و مرزی در پشتیبانی و حمایت از این رژیم سفاک برای خود قائل نیستند؛ به استناد آموزه‌های حقوق بشری و فرهنگ و بینش اسلامی، قطعا با این رفتارهای دوگانه شریک جرم رژیم کودک‌کش در همه این رخدادهای تلخ هستند. در اطلاعیه رئیس‌جمهور آمده است: رژیم غاصب صهیونیستی در ادامه جنایات و نسل‌کشی خود در غزه، با حمله بی‌رحمانه شبانگاهی به مدرسه آوارگان فلسطینی در محله «الدرج» با به شهادت رساندن بیش از ۱۰۰ نفر از پناهجویان، لکه ننگ دیگری بر پرونده سیاه و پر از ظلم و جنایت خود افزود و احساسات همه وجدان‌های بیدار و آزاده جهان را جریحه‌دار کرد. بی‌تردید تکرار اینگونه جنایت‌ها برآمده از احساس حقارت و درماندگی سران ددمنش و جنایتکار این رژیم در برابر ایستادگی مردم مقاوم غزه، همچنین سرپوشی بر بحران‌ها و ناکارآمدی‌های داخلی است که سرتاسر سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته و باند جنایتکار صهیونیستی را در مسیر فروپاشی قرار داده است. در بخش دیگری از این اطلاعیه می‌خوانیم: اینجانب ضمن محکوم کردن شدید این اقدام غیرانسانی و ددمنشانه و با ابراز همدردی عمیق با خانواده‌های شهدا و آسیب‌دیدگان این فاجعه و تسلیت به ملت مقاوم فلسطین، فرماندهان و مبارزان جبهه مقاومت و خانواده‌های مکرم این شهیدان از مجامع جهانی بویژه شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای اسلامی می‌خواهم در راستای مسؤولیت خود در حفاظت از صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، با حداکثر توان ممکن مانع تکرار اینگونه جنایات ضدبشری شوند.

Page Generated in 0/0058 sec