printlogo


کد خبر: 289183تاریخ: 1403/5/22 00:00
اخبار

یک مقام بلندپایه نظامی:
انتقام سخت ایران از رژیم صهیونیستی در راه است
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: انتقام سخت از رژیم صهیونیستی در پی اقدام این رژیم به ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به عنوان میهمان جمهوری اسلامی در راه است.
سردار علی شادمانی در گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی درباره ابعاد انتقام سخت تهران از رژیم صهیونیستی گفت: انتقام سخت از رژیم صهیونیستی در پی اقدام این رژیم به ترور اسماعیل هنیه، رئیس شهید دفتر سیاسی حماس به عنوان میهمان جمهوری اسلامی در راه است. وی افزود: رژیم سفاک و آدمکش باند تبهکار صهیونیستی بارها از خط قرمزها عبور کرده و اخلاق و حقوق ‌بشر را بارها زیر پا گذاشته است. معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در ترور میهمان عزیز ما بدتر از دفعات قبل مرتکب جنایتی شد که رهبر عزیزمان نحوه تنبیه این رژیم سفاک را «انتقام سخت» تعیین کردند. شادمانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به خاطر این اقدام رژیم صهیونیستی، انتقام سخت خواهد گرفت. ابعاد این اقدام در دست بررسی است و حتما انجام خواهد شد.
***
کنعانی: 
شکست‌های راهبردی رژیم صهیونیستی هرگز جبران نخواهد شد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شکست‌های راهبردی رژیم صهیونیستی از زمان وقوع عملیات توفان‌ الاقصی تاکنون، هرگز جبران نخواهد شد. ناصر کنعانی با انتشار مطلبی در ایکس نوشت: کشتار دسته‌جمعی و هولناک فلسطینیان در هر مکان و زمان، ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی و چهره حقیقی حامیان ضدبشری این رژیم سفاک و دروغ بودن شعارهای حقوق بشری آمریکا و برخی مدعیان اروپایی را به همه جهانیان نشان داد. وی افزود: البته به‌رغم این جنایات و قتل‌عام فجیع فلسطینیان، شکست‌های راهبردی رژیم صهیونیستی از زمان وقوع عملیات توفان الاقصی تاکنون، هرگز جبران نخواهد شد. سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: افزایش درندگی رژیم صهیونیستی که با حمایت مستقیم و همه‌جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی است، نشانه‌های وحشت این رژیم جعلی از خطر فروپاشی و اضمحلال است. فضای تنفسی رژیم اسرائیل در منطقه و جهان روز به روز تنگ‌تر، خشم جهانی از این رژیم گسترده‌تر، ناامیدی در جامعه و نخبگان رژیم اسرائیل عمیق‌تر و ترس از آینده تیره و تاریک رژیم و ساکنان اشغالگر آن بیشتر می‌شود. وی گفت: پیروزی در این نبرد نابرابر، از آنِ ملت اصیل، تاریخی و ریشه‌دار ‎فلسطین است. به ملت رنجدیده و داغدار اما مقاوم و صبور فلسطین باید گفت؛ «اندکی صبر، سحر نزدیک است».
***
مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شد
انتخابات اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار و مرتضی آقاتهرانی به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد‌. احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس دوازدهم در نشست پیش از صحن علنی دیروز این کمیسیون گفت: در انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون، مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران به عنوان رئیس، سیدعلی یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران به عنوان نایب‌رئیس اول و امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مردم اصفهان به عنوان نایب رئیس دوم کمیسیون انتخاب شدند. طبق اعلام سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در این نشست علی شیرین‌زاد، نماینده مردم کرج به عنوان دبیر اول و اسماعیل سیاوشی، نماینده مردم چادگان به‌ عنوان دبیر دوم کمیسیون انتخاب شدند. در این نشست وی نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون از طرف نمایندگان عضو این کمیسیون انتخاب شد.
***
باقری: 
ایران از حاکمیت و تمامیت ارضی خود با قدرت دفاع می‌کند
سرپرست وزارت امور خارجه می‌گوید در رایزنی‌های تلفنی اخیر با مقام‌های کشورهای مختلف، تأکید کرده ایران با توسل به حق دفاع مشروع، ۲ هدف اصلی را دنبال می‌کند: دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود و جلوگیری از تحقق آرزوی رژیم صهیونیستی. علی باقری با اشاره به تماس‌های تلفنی اخیرش از جمله با وزرای خارجه اندونزی، بلژیک و هلند عنوان کرد: در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه اندونزی درباره آخرین تحولات منطقه و جنایات رژیم اشغالگر تبادل نظر کردیم. سرپرست دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه بلژیک تاکید کردم رژیم صهیونیستی با کشتار گسترده غیرنظامیان، کودکان و زنان، نصاب جدیدی از توحش را در جامعه بشری به نمایش گذاشت. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با توسل به حق دفاع مشروع خود در چارچوب حقوق ‌بین‌الملل و منشور ملل متحد، ۲ هدف اصلی را دنبال می‌کند: دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود و جلوگیری از تحقق آرزوی رژیم اسرائیل در ایجاد یک جنگ منطقه‌ای. باقری همچنین بیان کرد: در پاسخ به تماس تلفنی وزیر خارجه هلند بیان شد استانداردهای دوگانه غرب در ادعای حمایت از حقوق بشر به سطح منزجر‌کننده‌ای رسیده است. اگر فقط همین جنایت اخیر رژیم در حمله به غیرنظامیان در یک مدرسه از سوی هر موجودیتی غیر از اسرائیل واقع می‌شد، دولت‌های غربی مدعی حقوق بشر، در محکومیت آن با شدید‌ترین الفاظ و وضع تحریم‌ها و محدودیت‌ها گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربودند. وی اضافه کرد: همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با آقای خلیل الحیه، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس، ضمن تبریک انتخاب مجاهد شجاع یحیی سنوار به جانشینی شهید اسماعیل هنیه، مقاومت و رشادت ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت برای مبارزه با باند جنایتکار و کودک‌کش حاکم در تل‌آویو را ستودم و اطمینان دادم جمهوری اسلامی ایران همواره یار و یاور مردم مظلوم فلسطین باقی خواهد ماند.

Page Generated in 0/0057 sec