printlogo


کد خبر: 289202تاریخ: 1403/5/22 00:00
اخبار

نامه رئیس کمیته ملی المپیک به رهبر انقلاب
محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک طی نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن اشاره به موفقیت‌ها و افتخار‌آفرینی ورزشکاران کشورمان و تبریک آن، از زحمات روسای فدراسیون‌ها، کادر فنی، ورزشکاران و خانواده‌های‌شان تقدیر کرد. به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در بخشی از نامه رئیس کمیته ملی المپیک به مقام معظم رهبری آمده است:
«فرزندان شما در کاروان ورزشی اعزامی جمهوری اسلامی ایران مزین به نام امام رضا(ع) و تحت عنوان خادم‌الرضا با شعار «صلح برای کودکان» و همچنین همراهی خادم شاهچراغ به عنوان نمادی از رشادت و وفاداری برای نسل آینده ایران اسلامی، پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بارها و بارها به اهتزاز درآورده و سرود ملی کشورمان را در فضای المپیک پاریس طنین‌انداز کردند.
کسب بالاترین تعداد مدال در المپیک 2024 پاریس  پس از المپیک 2012 لندن، حضور بی‌سابقه بانوان ایران در کاروان ورزشی اعزامی کشور (11 ورزشکار) و درخشش بانوان ورزشکار ایرانی در المپیک پاریس که مورد توجه و تاکید مسؤولان کمیته بین‌المللی المپیک قرار گرفت، میانگین سنی جوان برای اکثر اعضای کاروان اعزامی، کسب سهمیه و رسیدن ژیمناستیک‌کار ایرانی به مرحله فینال این رقابت‌ها که برای نخستین بار در طول تاریخ حضور ایران در رقابت‌های المپیک شکل گرفت، رسیدن ورزشکاران  اعزامی کشورمان در رشته‌های سنگ‌نوردی، شمشیربازی و تیراندازی و چند رشته دیگر  به مرحله فینال رقابت‌ها که آینده خوبی را برای این رشته‌ها در سطوح بین‌المللی در کشورمان نوید می‌دهد و ۲ رشته کشتی و تکواندو  که با درخشش خود دل مردم عزیز را شاد کردند. این موفقیت‌های بی‌سابقه، افتخارآفرین و کسب مدال‌های مختلف در نخستین گام مرهون توجهات و اوامر پدرانه حضرت‌عالی نسبت به نسل جدید ورزش کشور بود و در وهله دوم، این پیروزی‌های افتخارآفرین نتیجه برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های روسای فدراسیون‌های ورزشی، دانش و تجربیات بالای مربیان ایرانی، تلاش فوق‌العاده ورزشکاران به همراه حمایت‌های خانواده گرامی‌شان است و فعالیت‌های خوبی نیز در بخش فرهنگی همچون تعیین شاخص خاص الگویی و فرهنگی برای ورزشکاران اعزامی و بهره‌برداری حرفه‌ای از فضای مجازی برای ارتقا و بالا بردن پوشش فرهنگی - ورزشی کاروان ورزشی ایران اسلامی انجام شد.
از اینکه این موفقیت‌های افتخارآفرین ورزشی در آستانه فعالیت دولت جدید جناب آقای دکتر پزشکیان شکل گرفته است را به فال نیک گرفته و از کمک‌ها و مساعدت‌های مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی می‌شود. در این سفر و اعزام‌ها آموختیم که در آموزه‌های اسلامی شاد کردن دل مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و خوشحالیم که این موفقیت‌های بزرگ زمینه‌ساز شادی تمام مردم ورزش‌دوست ایرانی در داخل و خارج کشور شده و ثواب آن را به روح پرشکوه رئیس‌جمهور شهید ابراهیم رئیسی و همراهان، شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا تقدیم می‌کنیم».
***
بحرین پرافتخارترین کشور عربی در المپیک با مزدبگیران خارجی!
ستارگان خارجی و پولی، مدال‌آوران اعراب در مسابقات المپیک 2024 پاریس شدند.
بحرین با 2 طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان پرافتخارترین کشور عربی در مسابقات المپیک پاریس شناخته شد. نکته جالب اینکه بحرین «کوچک‌ترین کشور عربی» به شمار می‌آید که بیشترین سهم از مدال‌ها را در میان کشورهای عربی کسب کرد.
جدول مدال‌های اعراب در المپیک پاریس 2024
به شرح زیر است:
2 طلا برای بحرین، 2 طلا برای الجزایر، یک طلا برای مصر، یک طلا برای تونس، یک طلا برای مراکش، یک نقره برای بحرین، یک نقره برای مصر، یک نقره برای تونس، یک نقره برای اردن، یک برنز برای تونس، یک برنز برای مراکش، یک برنز برای مصر، یک برنز برای الجزایر، یک برنز برای بحرین و یک برنز برای قطر.
بر این اساس مجموع مدال‌های کشورهای عربی در المپیک
17 عدد شد.
به گزارش الکوره، عربستان با وجود نفوذ و قدرت زیاد در میان کشورهای عربی «دست خالی از المپیک پاریس» برگشت. بر اساس گزارش یک رسانه عربی، هیچ‌ کدام از ورزشکاران مدال‌آور بحرین در المپیک در این کشور به دنیا نیامده‌اند و از روسیه یا قاره آفریقا هستند که با دریافت پول زیر پرچم این کشور در المپیک رقابت کردند.
***
احمد دنیامالی گزینه وزارت ورزش در دولت چهاردهم شد
احمد دنیامالی، رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی به عنوان گزینه دولت چهاردهم برای تصدی وزارت ورزش به مجلس معرفی شد. در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نامه معرفی وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم جهت بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد اعلام وصول شد. بر این اساس احمد دنیامالی به عنوان گزینه مورد نظر برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شده است. در حال حاضر کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان است. وی مرداد سال ۱۴۰۲ در پی استعفای حمید سجادی به عنوان سرپرست وزارت ورزش منصوب شد و یک ماه بعد موفق به کسب رای اعتماد مجلس برای تصدی این وزارتخانه شد. دنیامالی در شرایطی گزینه دولت چهاردهم برای تصدی وزارت ورزش شده است که در حال حاضر عضو هیات‌مدیره باشگاه فوتبال ملوان بندر انزلی است. ریاست کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی در کارنامه او دیده می‌شود. ریاست ۹ ساله فدراسیون قایقرانی مهم‌ترین و پررنگ‌ترین بخش ورزشی کارنامه فعالیت‌های احمد دنیامالی به حساب می‌آید. او در حال حاضر نایب‌رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون جهانی این رشته ‌است.

Page Generated in 0/0058 sec