printlogo


کد خبر: 289204تاریخ: 1403/5/22 00:00
نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی جنایت رژیم صهیونیستی در مدرسه تابعین
حماس: اعراب با اسرائیل قطع رابطه کنند
رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا‌- مدیترانه ادعاهای تل‌آویو درباره حضور مجاهدان فلسطینی در مدرسه بمباران شده را دروغین دانست

گروه بین‌الملل: فردا نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای  بررسی جنایت جدید رژیم صهیونیستی در حمله به مدرسه تابعین در غزه برگزار می‌شود. این در حالی است که همچنان سیل واکنش‌های خشمگینانه یا حاکی از ابراز انزجار از قتل‌عام حدود 120 آواره فلسطینی در این مدرسه دینی توسط ارتش کودک‌کش اسرائیل ادامه دارد. با این حال واشنگتن و لندن صرفا از این کشتار وحشیانه ابراز نگرانی کردند. در این حمله جنایتکارانه که بامداد شنبه هنگام اقامه نماز جماعت صبح توسط تعداد زیادی نمازگزار فلسطینی در مدرسه تابعین رخ داد، شمار زیادی از آوارگان فلسطینی از جمله کودکان و زنان که به این محل پناه آورده بودند، به شهادت رسیده و بسیاری دیگر مجروح شدند. طبق اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، این بیست و یکمین حمله اسرائیل به مدارس از ۴ ژوئیه تا روز شنبه بوده است و تا به‌ حال دست‌کم ۲۷۴ نفر در چنین حملاتی کشته شده‌اند. این دفتر، حملات مکرر رژیم صهیونیستی به مکان‌هایی را که آوارگان فلسطینی در آنها ساکن شده‌اند، محکوم و خاطرنشان کرده است این رژیم به تعهدات خود در قبال قوانین بین‌المللی بشردوستانه عمل‌نکرده است. حمله بی‌رحمانه اسرائیل به مدرسه تابعین واکنش‌های بسیاری را در سطح جهان به دنبال داشته و تعداد زیادی از کشورها این اقدام را محکوم کرده‌اند. 
* دیده بان حقوق بشر: فهرست ادعایی اسرائیل کذایی است
رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه ادعاهای اسرائیل درباره حضور نیروهای حماس و جهاد اسلامی در مدرسه بمباران شده تابعین در محله الدرج در مرکز نوار غزه را کاملا دروغ خواند. رامی عبده گفت: «فهرستی که ارتش اسرائیل شنبه شب از 19 شهید مدرسه تابعین منتشر کرد و مدعی شد آنها از نیروهای حماس و جنبش جهاد اسلامی هستند، جعلی بوده و بعد از بررسی‌های اولیه مشخص شد این فهرست شامل اطلاعات گمراه‌کننده است. بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد بیش از نیمی از کسانی که نام آنها در این لیست ارتش اسرائیل ذکر شده بود، افراد دانشگاهی، متخصصان و همچنین کودکان هستند که هیچ ارتباطی با فعالیت‌های سیاسی ندارند. به عنوان مثال نام «منتصر ضاهر» در این فهرست به چشم می‌خورد که جمعه گذشته به همراه خواهرش در آپارتمان‌شان به شهادت رسید؛ یعنی یک روز قبل از حمله ارتش اسرائیل به مدرسه تابعین».
پیش از این جنبش حماس نیز در  بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «از میان بیش از 100 غیرنظامی که در کمال خونسردی اشغالگران در مدرسه تابعین قتل‌عام شدند، ارتش اشغالگر فهرستی از 19 شهید را منتشر و ادعا کرد آنها از نیروهای مقاومت هستند تا به این ترتیب جنایت فجیع خود را در سایه انتقادات گسترده بین‌المللی توجیه کند. این ادعاهای ارتش اشغالگر تماماً نادرست و بی‌اساس است. میان همه کسانی که در این جنایت به شهادت رسیدند، حتی یک فرد مسلح هم نبود و همه قربانیان، غیرنظامی بودند که هنگام خواندن نماز صبح توسط ارتش تروریست صهیونیستی هدف قرار گرفته شدند. فهرست شهدای این جنایت شنیع صهیونیست‌ها شامل کودکان، کارمندان دولت، اساتید دانشگاه و روحانیون است که هیچ ارتباطی با اقدامات سیاسی و نظامی ندارند. کشتار این غیرنظامیان بی‌دفاع در مدرسه تابعین در چارچوب هزاران قتل‌عامی است که اشغالگران جنایتکار نازی در نوار غزه مرتکب شده‌اند و عامدانه غیرنظامیان بی‌دفاع را هدف قرار می‌دهند. اشغالگران بعد از هر قتل‌عام برای توجیه جنایات شنیع خود، عامدانه چنین دروغ‌هایی را منتشر می‌کنند، در حالی که حقیقت برای هر کسی که چشم بینایی داشته باشد، کاملا روشن است». حماس در پایان خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی در مدارس و همه مراکز آوارگان نوار غزه برای بررسی جنایات صهیونیست‌ها و افشای دروغ‌های مضحک و تکراری آنها شد. 
* الحیه: اعراب با اسرائیل قطع رابطه کنند
خلیل الحیه، معاون رئیس حماس در نوار غزه طی سخنانی درباره تحولات اخیر گفت: کشتار شنیع در مدرسه تابعین بار دیگر به همه نشان می‌دهد اشغالگران صهیونیست بر ادامه کشتار، ویرانی و نسل‌کشی ملت فلسطین در برابر چشم و گوش همه جهانیان اصرار دارند و این در حالی است که جهان ساکت مانده و هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.
وی  با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر انتقام شکست‌های میدانی خود را از زنان و کودکان غزه می‌گیرد، خواستار اتخاذ یک موضع جدی عربی و اسلامی مقابل جنایات صهیونیست‌ها شد و از کشورهای عربی خواست هرگونه رابطه‌ای با اشغالگران را قطع کنند.
* وزیر خارجه انگلیس حامی نسل‌کشی در غزه!
کمیته‌های مقاومت فلسطین، همسویی و همزاد‌پنداری وزیر خارجه انگلیس با رژیم صهیونیستی در جنایت مدرسه تابعین را محکوم کرد. در این  بیانیه آمده است. «اظهارات لامی، مؤید این است که غرب ظالم، حامی جنگ نسل‌کشی صهیونیست‌ها علیه مردم ما، دیگر جز به چشم و زبان صهیونیستی نمی‌بیند و حرف نمی‌زند». مقاومت فلسطین همچنین مواضع انگلیس، آمریکا و غرب را همدستانه و توجیه‌کننده جنایات و نسل‌کشی در غزه و نشانه بی‌اعتنایی آشکار و اهانت به جان انسان‌ها و کل بشریت دانست  که دشمنی بزرگ صهیونیست‌ها و صلیبی‌ها با کل امت را فاش می‌کند. جنبش حماس نیز اظهارات وزیر خارجه انگلیس را مبتنی بر روایت جعلی بی‌شرمانه و دروغ اشغالگران خواند. 
 
***
 
سنوار به اسرائیلی‌ها می‌خندد!
رئیس سابق شعبه اسرا و مفقودان موساد دیروز اعتراف کرد موقعیت رهبر جدید حماس بر خلاف همه ارزیابی‌ها طی بیش از 10 ماه جنگ نه ‌تنها تضعیف نشده، بلکه  بیش از پیش قدرت گرفته است. «رامی ایگرا» که سابقه مدیریت در سازمان اطلاعات و عملیات ویژه  یا همان سازمان اطلاعاتی خارجی اسرائیل را دارد، به روزنامه عبری معاریو گفت: «در ماه‌های گذشته جنگ فکر می‌کردیم یحیی سنوار تمام شده و اکنون مشخص شده او دارد به همه ما می‌خندد». ایگرا توافق تبادل اسرا را معامله‌ای وحشتناک توصیف کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار داخلی و بین‌المللی با آن موافقت کرده اما از نظر او واقعیت این است که چنین توافقی به این معناست که «ما تعداد بسیار کمی از افراد ربوده شده را پس خواهیم گرفت و حماس نیز به حاکمیت در غزه بازمی‌گردد».  رژیم صهیونیستی به دنبال بیش از 10 ماه جنگ تمام‌عیار علیه مردم تحت محاصره غزه، اعلام کرده به  هدف اصلی خود یعنی نابودی حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی دست پیدا نکرده و در مقابل با ترور  شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی پیشین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در قلب تهران، موجب شد سنوار که کابوس صهیونیست‌هاست، غزه را تبدیل به پایتخت کل جبهه مقاومت در مقابل اشغالگران کند. 
 

 


Page Generated in 0/0069 sec