printlogo


کد خبر: 289211تاریخ: 1403/5/22 00:00
اخبار

تولید «روزهای روشن» با حال و هوای دهه ۷۰
نخستین تصویر از حسن پورشیرازی در سریال «روزهای روشن» به کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه‌کنندگی حسین پاینده منتشر شد. سریال «روزهای روشن» با حال و هوای دهه 70، در ۶۵ قسمت تولید می‌شود. نویسندگی این سریال را علی رمضان بر عهده دارد. او پیش از این نویسنده آثار مختلفی از جمله انیمیشن سینمایی «فیلشاه» بوده است. «روزهای روشن» محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که در استودیو بادبان در حال تولید است.
***
شهره سلطانی بعد از 8 سال در تئاتر کارگردانی می‌کند
«من و گربه پری» عنوان یکی از تازه‌ترین نمایش‌هایی است که شهریور ۱۴۰۳ به نویسندگی سیمین امیریان و کارگردانی شهره سلطانی روی صحنه خواهد رفت. شهره سلطانی طی سال‌های گذشته علاوه بر بازی در آثار نمایشی متعدد، به عنوان کارگردان نیز در حوزه تئاتر فعالیت‌هایی داشته که تازه‌ترین این تجربه‌ها مربوط به کارگردانی نمایش «پینوکیا - سال ۱۳۹۴» در تالار ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر و «شعبده و طلسم - ۱۳۷۶» در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر است. نمایش «من و گربه پری» از جمله آثار جدید شهره سلطانی در عرصه کارگردانی تئاتر است که به گفته او قرار است در قالب یک روایت متفاوت و کمتر پرداخته‌شده در تئاتر پیش روی مخاطبان قرار گیرد.
***
آغاز اکران فیلم «قلب رقه»  در سینماها
اکران «قلب رقه» نخستین ساخته سینمایی خیرالله تقیانی‌پور، از چهارشنبه ۲۴ مرداد در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌شود. این فیلم اکشن و جاسوسی، یک عاشقانه در دل التهاب را روایت می‌کند. شهرام حقیقت‌دوست، شادی مختاری، عبدالرضا نصاری، فرهاد قائمیان، هدایت هاشمی، محمدرضا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، عامر علی، مهدی شیخ‌عیسی و محمدعلی موسوی در این اثر ایفای نقش می‌کنند. عوامل فیلم سینمایی «قلب رقه» عبارتند از تهیه‌کننده: سعید پروینی، نویسنده و کارگردان: خیرالله تقیانی‌پور، مدیر فیلمبرداری: داوود محمدی، تدوین: مهدی سعدی، موسیقی: کارن همایونفر، طراح صحنه: بهنام جعفری‌طادی، جلوه‌های بصری: حسن ایزدی، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، مدیر صدابرداری: امیر عاشق‌حسینی، طراحی و ترکیب صدا: امین شریفی، مدیر تولید: وحید مرادی، طراح چهره‌پردازی: احسان رناسی، طراحان لباس: امیر ملک‌پور و محمود بیاتی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: امید همتی‌فراز، مدیر هماهنگی تهیه: امیرحسین جان‌پناه، دستیار تهیه‌کننده: پرستو سادات‌مهاجرانی، اصلاح رنگ: نوید قناعی، عکاس: مهدی جودی، منشی صحنه: هدیه عباسی، مدیر تدارکات: مهدی نصراللهی، طراح بدلکاری: امیرحسین خنجری و مدیر پس‌تولید: حسام‌الدین پوراسماعیلی، مجری طرح: موسسه فرهنگی - هنری امام روح‌الله. این فیلم محصول بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد رسانه‌ای بیان است و پخش آن را دفتر شهر فرهنگ بر عهده دارد.
***
نگارش اثری جدید توسط نویسنده «مجنون آن لیلی»
محمود توسلیان، نویسنده نمایشنامه «مجنون آن لیلی» که چندی پیش روی صحنه رفت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، در حال نگارش اثری جدید درباره ۲ چهره شاخص ادبیات عرفانی است. قصه نمایشنامه جدید توسلیان در قرون ۶ و ۷ هجری قمری اتفاق افتاده که گویای دیدار و آشنایی ۲ عارف بزرگ است.
وی معتقد است فرهنگ ایران با وجود زبان و ادبیات فارسی نباید در حوزه متن دچار فقر باشد اما هرچه بیشتر درگیر دنیای جدید و ویژگی‌های دروغین آن می‌شویم از اصل انسانی خود فاصله می‌گیریم و نسبت ما با هنر هم کمتر می‌شود. توسلیان که هنوز نامی برای اثر جدید خود انتخاب نکرده است، این اثر را که تمی عرفانی دارد و با مقتضیات و نیازهای انسانی معاصر طراحی شده است، برای علاقه‌مندان به تئاترهای موزیکال بسیار لذتبخش دانست. وی قصد دارد کارگردانی نمایشنامه جدید خود را عهده‌دار شود و در نزدیک‌ترین زمان ممکن آن را روی صحنه ببرد.
***
«ورق الخیال» و «ترور» روی صحنه می‌روند
نمایش «ورق الخیال» نوشته‌ محمدصادق گلچین‌عارفی، به کارگردانی اساعیلی گرجی و تهیه‌کنندگی آزاده صمدی از یکشنبه ۲۸ مرداد ساعت ۱۹ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر و نمایش «ترور» نوشته‌ فردیناند فون‌شیراخ، به کارگردانی ابراهیم امینی و تهیه‌کنندگی علی‌محمد حسام‌فر از ۲۸ مرداد ساعت ۲۱:۱۵ در سالن ناظرزاده‌‌کرمانی روی صحنه می‌روند. بازیگران نمایش «ورق الخیال‌» عبارتند از عبدالحمید گودرزی، علی محمودی، اسماعیل گرجی، محمدصادق گلچین‌‌عارفی و ایمان صیادبرهانی. بازیگران نمایش «ترور» (به ترتیب‌ ورود به صحنه‌) نیز عبارتند: از مهدی پاکدل، وحید رهبانی، مینو شریفی، علی‌محمد حسام‌فر، علی باقری و الهام نامی. علاقه‌مندان به تهیه‌ اینترنتی بلیت‌های نمایش «ورق الخیال» می‌توانند به سایت تیوال و برای تهیه‌ اینترنتی بلیت‌های نمایش «ترور» به سایت ایران‌ کنسرت (ایران نمایش) مراجعه کنند.
***
«نور» به آمریکا رفت
فیلم کوتاه «نور» به کارگردانی علیرضا سعدی و تهیه‌کنندگی همایون فرساد در ادامه حضور جهانی خود، در بخش رقابتی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فلت‌لند آمریکا حضور پیدا می‌کند. در جشنواره بین‌المللی فلت‌لند آمریکا، فیلم‌ها در بخش‌های کوتاه، بلند و مستند به رقابت می‌پردازند و بیست‌ویکمین دوره این جشنواره ۵ تا ۷ مهر برابر با ۲۶ تا ۲۸ سپتامبر در تگزاس آمریکا برگزار می‌شود. در خلاصه داستان «نور» آمده است: «و شبی که ماه کامل شد...» المیرا دهقانی، پریسا علیزاده، کمال کلانتر، طناز بیده، آرزو مجیدی و با پدرام آذرباد بازیگرانی هستند که در فیلم کوتاه «نور» ایفای نقش داشته‌اند.

Page Generated in 0/0061 sec