printlogo


کد خبر: 290207تاریخ: 1403/5/23 00:00
محمد خزاعی در آخرین روزهای حضور در سازمان سینمایی در بازدید از مؤسسه سینماشهر مطرح کرد
پیش‌بینی 40 میلیون مخاطب تا 1404

گروه فرهنگ و هنر: رئیس سازمان سینمایی در مراسم تقدیر از مدیران و کارکنان موسسه سینماشهر با اشاره به اینکه تغییر و تحول همیشه در جریان است، اظهار کرد: مدیرعامل موسسه سینماشهر انسانی کوشا، عمل‌گرا و با پشتکار است که در تمام مناصب خود این مهم را نشان داده است؛ چه زمانی که در انجمن سینمای جوان ایران فعالیت می‌کرد و چه زمانی که مدیر عامل موسسه تصویر شهر بود.
محمد خزاعی با بیان اینکه امروز اتفاقات بزرگی در سینما افتاده است که نمی‌توان فراموش کرد، عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌ها از جمله مهم‌ترین اقداماتی بود که در سازمان سینمایی اتفاق افتاد؛ شاید با توسعه زیرساخت یاد سالن‌های سینما بیفتیم اما باید بدانیم توسعه زیرساخت‌ها فقط محدود به سالن‌های سینما نمی‌شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمان ریاستش بر سازمان سینمایی، تصریح کرد: یکی از نخستین اقداماتی که زمان استقرار در سازمان سینمایی انجام دادیم این بود که تعداد سالن‌های ایران چقدر است، چه شهرهایی فاقد سالن سینما هستند، کدام یک از شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت سالن سینما ندارند و نقشه راه سازمان سینمایی کشور به چه شکل خواهد بود. خزاعی اضافه کرد: با بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۲۲۰ سالن سینما وجود دارد. وی بیان کرد: کشورهای همسایه که به این صورت صاحب صنعت سینما نیستند، افتخارات جهانی چندانی ندارند و تا این میزان در سینمای جهان مطرح نیستند، وضعیت توسعه زیرساخت‌های آنها خیلی بهتر از ایران است.
وی ادامه داد: سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۴۰۱ به روسیه سفرهایی داشتم و متوجه شدم بین این سال‌ها تعداد سالن‌های آنها افزایش یافته و به ۳ هزار سالن رسیده است. ترکیه نیز همین گونه است اما تعداد سالن سینما در چین اصلا قابل مقایسه با ایران نیست. خزاعی به سفر رئیس سازمان سینمایی روسیه به ایران اشاره کرد و گفت: طی این سفر برای آنها این سوال ایجاد شده بود که چگونه ظرف مدت 2 سال ۳۰۰ سالن به تعداد سالن‌های سینمای ایران اضافه شده است؛ در حقیقت این میزان سرعت توسعه برای آنها جذاب بود.
رئیس سازمان سینمایی کشور اظهار کرد: افزایش تعداد سالن‌های سینمای ایران به هزار سالن پیش‌بینی شده بود که در حال حاضر در آستانه ۹۰۰ سالن هستیم و اگر دولت ادامه پیدا می‌کرد، سال آینده 1000 سالن به مردم تحویل می‌شد.
خزاعی با بیان اینکه وضعیت نمایش سالن‌های سینمای ایران خیلی استاندارد نبود و شیوه نمایش در سالن‌ها حتی 2k هم نیست، خاطرنشان کرد: وظیفه سازمان سینمایی این بود که سطح کیفی نمایش را ارتقا دهد؛ هاشم میرزاخانی، مدیرعامل موسسه سینماشهر طرحی ارائه کردند و مذاکراتی نیز انجام شد. این مقام مسؤول ادامه داد: مصوبه ارتقای سطح کیفی نمایش در سالن‌های کشور نیز پیشنهاد شد و قرار بود حداقل سطح کیفی نمایش با تغییر سرورها به K2 برسد؛ اگر دولت سیزدهم به سال بعد می‌رسید این اتفاق ۱۰۰ درصد محقق می‌شد. 
رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان افزایش تعداد مخاطبان بود، گفت: در برنامه 4 ساله دولت سیزدهم (تا سال ۱۴۰۴) پیش‌بینی شده بود تعداد مخاطبان به ۴۰ میلیون نفر برسد که با افزایش تعداد سالن‌ها و توسعه زیرساخت‌ها این اتفاق میسر می‌شود. وی راه‌اندازی سامانه بلیت فروشی آی‌تیکت، سینماکارت و گیشه سیار را یکی دیگر از اقدامات مهم سینماشهر دانست و یادآور شد: در طرح سینماکارت تمام کارمندان و بازنشستگان کشور از سینماکارت استفاده خواهند کرد که زیرساخت‌های آن فراهم شده و صرفا نیاز به پیگیری برای اجرا دارد و می‌تواند تحولی در اقتصاد سینما ایجاد کند.

Page Generated in 0/0054 sec