printlogo


کد خبر: 290210تاریخ: 1403/5/23 00:00
شبکه آرتی: بیانیه ضدایرانی تروئیکا توخالی است

شبکه روسی آرتی بیانیه ضدایرانی تروئیکا (سه‌گانه) اروپایی شامل آلمان، فرانسه و انگلیس را که هیچ اشاره‌ای به نام اسرائیل به عنوان ریشه اصلی تنش‌های منطقه نمی‌کند، به سخره گرفت.
به گزارش فارس، «تو خالی و شعاری» این وصف راشاتودی از بیانیه ضد ایرانی تروئیکای اروپا درباره تنش‌های اخیر در منطقه غرب آسیا است. در شرایطی که گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت سرزمین‌های فلسطینی فرانچسکا آلبانیزه حمایت‌های تسلیحاتی غرب از نسل‌کشی اسرائیل را محکوم کرده، سران ۳ کشور اروپایی طی بیانیه مشترک درباره جنگ غزه حتی یک بار نام اسرائیل را بیان نکردند. رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل مکرون، صدراعظم آلمان اولاف شولتز و نخست‌وزیر انگلیس کی‌یر استارمر خواستار ازسرگیری فوری مذاکرات برای آتش‌بس جنگ در غزه شدند؛ جنگی که تاکنون حدود 40 هزار شهید و 92 هزار مجروح برجای گذاشته و ساکنان نوار در محاصره غزه را در آستانه قحطی کامل قرار داده است. سران تروئیکای اروپایی بدون محکوم کردن شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه در تهران و فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان، از ایران و نیروهای مقاومت منطقه خواستند به اسرائیل کاری نداشته باشند. این ۳ نفر گفتند «ما عمیقا از تشدید تنش‌ها در منطقه نگرانیم و در تعهد خود برای کاهش تنش‌ها و ثبات درمنطقه متحدیم. در این زمینه، و بویژه، ما از ایران و متحدانش می‌خواهیم از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند و فرصت توافق بر سر آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها را به خطر می‌اندازد، خودداری کنند».
حال شبکه آرتی روسیه در گزارش خود درباره این بیانیه اعلام کرد که این ۳ کشور در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، «یک بیانیه مشترک شعاری و توخالی صادر کردند». 
به نوشته این شبکه، مکرون، شولتز و استارمر در بیانیه‌ای‌ که حتی یک بار هم نام اسرائیل در آن ذکر نشده، خواستار کاهش تنش‌های «ایران و متحدانش» با ظاهرا هیچ‌کس شده‌اند.

Page Generated in 0/0049 sec