printlogo


کد خبر: 290213تاریخ: 1403/5/23 00:00
اخبار

دکتر شادگان: شانه یزدانی را ۴ بار جا انداختم
رئیس ایرانی کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی از وقایع دیدار فینال حسن یزدانی در المپیک پاریس پرده برداشت. دکتر بابک شادگان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دررفتگی مداوم کتف حسن یزدانی در جریان دیدار نهایی المپیک پاریس، اظهار کرد: یزدانی در جریان مبارزه دچار دررفتگی قدامی مفصل شانه به صورت مکرر شد. نخستین بار که شانه ایشان دررفت روی تشک رفتم و شانه براحتی جا رفت که نشانه خوبی نبود و نشان می‌داد آسیب شانه و ناپایداری آن زیاد است که براحتی جا می‌افتد. رئیس کمیسیون‌ پزشکی اتحادیه جهانی کشتی در ادامه‌ افزود: ۴ مرتبه این اتفاق تکرار شد و همین امر نشان داد که شانه دارای پایداری مناسب نیست و از داخل آسیب جدی دارد. احتمالا جراحی او برای پایداری مفصل دچار پارگی دوباره شده و این شانه باید مجددا درمان شود. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد و ورزشکاری دچار دررفتگی شانه در جریان مسابقه می‌شود، سعی می‌کنیم شانه را جا بیندازیم، بعد از آن حین جا انداختن متوجه می‌شویم وضعیت مفصل ورزشکار به چه شکلی است. در ۹۹ درصد مواقع مبارزه قطع می‌شود و ورزشکار به بیمارستان منتقل می‌شود تا بررسی دقیق انجام شود. وی خاطرنشان کرد: اگر همکاران دیگر من بودند، در همان مرتبه اول که شانه درمی‌رفت مبارزه را قطع می‌کردند و ورزشکار مصدوم بازنده اعلام می‌شد اما من طی صحبتی که با یزدانی داشتم احساس کردم می‌شود شانس مبارزه را به او داد. البته ششدانگ بودم تا هر وقت نیاز شد برای حفظ سلامتی‌اش مبارزه را قطع کنم. دکتر شادگان در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: یزدانی در مبارزه فینال ۴ مرتبه دچار دررفتگی شد و مفصل او دررفت و من هر بار جا ‌انداختم. هر مرتبه هم با او صحبت می‌کردم او اصرار داشت که مبارزه را ادامه بدهد و من هم ممانعتی نمی‌کردم، چرا که خطر بیشتری نداشت. واقعیت این است در چنین شرایطی با هیچ کار دیگری مثل تیپینگ، بانداژ یا رعایت کردن برخی مسائل، نمی‌توان جلوی دررفتگی مجدد را گرفت. به همین دلیل است که در چنین شرایطی پزشکان دستور به توقف مبارزه می‌دهند. شادگان با اشاره به شرایط سخت حسن یزدانی برای ادامه مبارزه، گفت:  وی ۵ دقیقه با یک دست کشتی گرفت و سعی می‌کرد مراقبت کند اما چون مفصل او ناپایدار بود با کوچک‌ترین حرکتی باز هم دچار دررفتگی می‌شد. وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا احسان امینی، مربی تیم‌ ملی کشتی آزاد پس از پایان مبارزه با او درگیری لفظی داشت، خاطرنشان کرد: مرتبه اول که من روی تشک رفتم مفصل شانه یزدانی را جا انداختم و پایین آمدم. سپس آقای امینی و کاوه از من پرسیدند آیا می‌شود شانه یزدانی را تیپ یا بانداژ کرد که من گفتم امکان این کار نیست و از سوی دیگر هیچ فایده‌ای هم ندارد، چراکه نمی‌توان جلوی دررفتگی مفصلی که دچار پارگی است را حین مبارزه گرفت. این موضوع با شرایط عادی که می‌توان از شخص خواست فشاری به مفصل خود وارد نکند تفاوت زیادی دارد و حین مسابقات عملا این امکان وجود ندارد. رئیس کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کشتی ادامه داد: در این حین آقای امینی که آنجا بود اظهار نظرهایی با لفظ نامناسبی داشت که باید بانداژ می‌کردم تا دست یزدانی در نرود. من هم به ایشان توضیح دادم که چون تخصص و صلاحیت پزشکی ندارند این مبحث را ادامه ندهند. به هر حال با رفتار نامناسب ایشان مواجه شدم. البته عصبانیت آقای امینی با توجه به مصدومیت و نتیجه یزدانی برایم قابل درک بود و همین باعث واکنش نامناسب ایشان شد اما به عنوان مربی باتجربه از او انتظار داشتم بر خودش مسلط باشد. 
***
ادامه استانداردسازی فولادشهر برای بازی تیم‌ ملی ایران و قرقیزستان
بازدید روزانه از ورزشگاه فولادشهر جهت به‌روز‌رسانی این مجموعه مطابق استانداردهای مسابقات بین‌المللی دیروز نیز ادامه یافت. 
به گزارش  سایت فدراسیون فوتبال، بازدید روزانه از ورزشگاه فولادشهر اصفهان برای به‌روزرسانی این مجموعه مطابق استانداردهای مسابقات بین‌المللی همچنان ادامه دارد. 
بر این اساس، تمام دسترسی‌ها، ورودی‌ها و همچنین فضاهای مهم مورد کاربرد در رقابت‌های بین‌المللی، بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت و آخرین نکات برای به‌روزرسانی و اصلاحات مهم مطابق با آیین‌نامه‌ها با مهندسان و مسؤولان ورزشگاه فولادشهر و باشگاه ذوب‌آهن به اشتراک گذاشته شد. 
در این بازدید و بر اساس نامه ۱۱‌بندی دبیرکل فدراسیون مبنی بر به‌روزرسانی ورزشگاه فولادشهر جهت میزبانی مسابقه ایران - قرقیزستان، برنامه‌های آماده‌سازی ورزشگاه مرور شد. قرار است سه‌شنبه نیز نمایندگان بخش تجاری و پخش تلویزیونی AFC از ورزشگاه فولادشهر بازدید کنند تا نحوه برندینگ این ورزشگاه بررسی شود. 

Page Generated in 0/0046 sec