printlogo


کد خبر: 290246تاریخ: 1403/5/23 00:00
اخبار

رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس کمیته ملی المپیک:
به خاطر شاد کردن مردم و سربلندی کشور صمیمانه سپاسگزارم
در پی نامه رئیس کمیته ملی المپیک خطاب به رهبر حکیم انقلاب اسلامی  و ارائه گزارشی از دستاوردهای ورزشی و فرهنگی اعضای کاروان ورزشی جمهوری اسلامی در بازی‌های المپیک و شاد کردن دل مردم ورزش‌دوست ایران، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای سپاسگزاری صمیمانه‌شان را از ورزشکاران خوش‌روحیه و با اراده کشورمان اعلام کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی در حاشیه نامه رئیس کمیته ملی المپیک نوشتند: «از ورزشکاران عزیز و خوش‌روحیه و با اراده و از روسای فدراسیون‌ها و مربیان و از کمیته ملی المپیک که در مسابقات اخیر مایه‌ شادی و سربلندی کشور را در صحنه‌ ورزش فراهم آوردند، صمیمانه سپاسگزارم. موفق باشید ان‌شاءالله».
آقای محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک در نامه خود در ارتباط با موفقیت‌های کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «خادم الرضا(ع)» به برخی دستاوردهای ورزشی و فرهنگی ورزشکاران کشورمان از جمله کسب بالاترین تعداد مدال در المپیک پاریس پس از المپیک لندن در سال ۱۳۹۱، حضور بی‌سابقه بانوان در کاروان ورزشی ایران و درخشش فوق‌العاده این بانوان و کسب عناوین مهم در برخی رشته‌ها برای نخستین بار در رقابت‌های المپیک، اشاره کرده بود.
***
جزئیات جدید از نحوه ترور شهید هنیه
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با العالم گفت: ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با موشک حامل مواد منفجره شدید، با همکاری آمریکا و با سوءاستفاده از فضای یک کشور منطقه انجام شده است.
این منبع آگاه به العالم اظهار داشت: ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران بر اثر انفجار بمب انجام نشده، بلکه با موشک حامل مواد منفجره شدید رخ داده است.
وی تصریح کرد: ترور هنیه با استفاده از یک موشک سبک وزن با کلاهک انفجاری قوی انجام شد، بدنه این موشک نیز از مواد غیرفلزی بوده است.
این منبع افزود: شلیک موشک از بیرون ایران و از یک کشور دیگر بوده است. موشک از یکی از کشورهای منطقه شلیک شده و در واقع در این ترور از فضای یکی از کشورهای منطقه سوءاستفاده شده است.
این منبع آگاه خاطرنشان کرد: آمریکا در طراحی و اجرای این عملیات با رژیم صهیونیستی مشارکت داشته است. وی افزود: بحث نفوذ امنیتی و بمب‌گذاری مطرح نبوده و هیچ‌کس در این رابطه دستگیر نشده است، این مباحث ساخته و پرداخته دشمن است و صحت ندارد.
این منبع مطلع گفت: دشمن با این عملیات می‌خواست از طریق ترور یک رهبر سنی‌مذهب، رابطه بین شیعه و اهل سنت را تخریب و بین ایران و محور مقاومت شکاف ایجاد کند.
وی اظهار داشت: ایران قطعا پاسخ این ترور را خواهد داد. پاسخ ایران امنیتی نخواهد بود، بلکه پاسخ نظامی، متناسب، موثر و غافلگیرانه خواهد بود.
این منبع آگاه درباره پاسخ انتقامی ایران گفت: هنگام اجرای عملیات، هر کشوری که در دفاع از رژیم صهیونیستی جلوی این عملیات را بگیرد، به مثابه مشارکت در هجوم علیه ایران تلقی می‌شود.
***
قالیباف خطاب به سنوار:
آزادی قدس آرمان نخست امت اسلامی است
رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تبریک گفت.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی انتخاب یحیی ‌ابراهیم سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس  را تبریک گفت. در این پیام آمده است: برادر مجاهد جناب آقای یحیی ابراهیم سنوار. سلام ‌علیکم. انتخاب شایسته جنابعالی را به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. بی‌تردید حضور جنابعالی به عنوان شخصیتی مجاهد و مبارزی قهرمان در میدان‌های مقاومت ثابت کرد که مسیر پرافتخار شهدای راه قدس، با مجاهدت‌های برادران عزیز ما در حماس و محور مقاومت، همواره ادامه خواهد داشت. در ادامه این پیام می‌خوانیم: همچنین یاد و خاطره شهید والامقام اسماعیل هنیه، رهبر محور مقاومت که در راه قدس و تحقق آرمان‌ فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، دلیرانه جهاد نمود را گرامی می‌دارم. شهادت این رادمرد بزرگ تاریخ مقاومت، نمی‌تواند در انگیزه و اراده جوانان مؤمن و مبارز فلسطینی خللی وارد نماید. آزادی قدس شریف، آرمان نخست امت اسلامی است که ان‌شاءالله، به مدد الهی در آینده نزدیک محقق خواهد شد. فرصت را مغتنم شمرده، از خداوند منان برای شهدای مقاومت علو درجات، برای جنابعالی سلامتی و توفیق روزافزون و برای مردم مقاوم فلسطین سعادت و سربلندی مسالت می‌نمایم.
***
محسن رضایی: 
همه به پزشکیان کمک کنیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه به رئیس‌جمهوری کمک کنیم تا راهبرد کارآمدی با ایثار، برادری و به‌کارگیری کارآمدترین افراد پیاده‌سازی شود.
محسن رضایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «‏وفاق و اجماع، 2 راهبرد و مسیر متفاوت دارد: 1- سهم‌خواهی 2- هم‌افزایی برای کارآمدی. همه به آقای پزشکیان کمک کنیم تا راهبرد دوم یعنی کارآمدی با ایثار، برادری و به‌کارگیری کارآمدترین افراد پیاده‌سازی شود. مشکل اصلی کشور ناکارآمدی ناشی از سهم‌خواهی است». روز یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ با پایان گمانه‌زنی‌ها درباره فهرست وزرای پیشنهادی، ترکیب ۱۹ نفره مدنظر مسعود پزشکیان با ارسال نامه رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

Page Generated in 0/0062 sec