printlogo


کد خبر: 290251تاریخ: 1403/5/24 00:00
اخبار

«ایران‌‌مال» پرفروش‌ترین سینمای کشور شد
3 پردیس سینمایی «ایران‌‌مال» و «مگامال» در غرب تهران و «هدیش‌مال» در شمال شرق تهران رکورددار پرفروش‌ترین‌های سینما در سال گذشته پایتخت بودند.
پردیس ایران‌مال در یک سال گذشته بیش از ۷۲ میلیارد تومان فروش داشته که ۵۴ میلیاردتومان از این مبلغ مربوط به سامانه‌های فروش آنلاین است. بیش از ۵۰ میلیارد و ۹۶۱ میلیون تومان از مبلغ گفته شده هم مربوط به فروش سامانه سینماتیکت در این سینما است، به عبارتی این سامانه با سهمی ۹۴ درصدی از فروش بلیت‌های سینما در صدر است. سامانه‌های فروش بلیت آنلاین سینما با سهم ۳۵ میلیارد تومانی، فروش ۴۴ میلیاردی پردیس مگامال را در یک سال گذشته رقم زده‌اند. همچنین سینماتیکت با سهم ۹۲ درصدی، فروش بیش از ۳۲ میلیارد تومان از این مبلغ را به عهده داشته است. پردیس هدیش‌مال نیز در یک سال اخیر موفق به فروش ۳۰ میلیاردی شده است. سامانه‌های فروش آنلاین بلیت سینما در این سینما نیز نقش داشته‌اند، مبلغ فروش سامانه‌ها بیش از ۲۵ میلیارد تومان بوده که ۲۳ میلیارد تومان آن در سامانه سینماتیکت قرار دارد.
***
سروش صحت با «اکنون» به نمایش خانگی می‌آید
سروش صحت در تازه‌ترین فعالیت خود با «اکنون» میزبان اهالی فرهنگ و هنر می‌شود. سروش صحت با اجرای یک برنامه‌ جدید به نام «اکنون» دوباره میزبان اهالی فرهنگ، هنر و علم خواهد بود. «اکنون»، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان، یک تاک‌شوی هفتگی است که با همان حس و حال و نگاهی که از تیم سازنده برنامه کتاب باز انتظار می‌رود طراحی شده و در حال ساخت است. صحت این بار و در بستر نمایش خانگی گفت‌وگوهایی جذاب و دلنشین با هدف گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی با میهمانان و کارشناسان شناخته‌شده خواهد داشت. «اکنون» در حال تولید است و بزودی به صورت هفتگی در شبکه نمایش خانگی فیلیمو  پخش خواهد شد.
***
صدور احکام جدید جشنواره‌ تئاتر فجر
با حکم خیرالله تقیانی‌پور، دبیر چهل‌وسومین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر، مدیر بخش مسابقه پوستر و عکس تئاتر، مدیر بخش پژوهش، مدیر بخش بین‌الملل، مدیر هنری و مدیر بخش نمایش‌های خیابانی این دوره از جشنواره معرفی شدند. خیرالله تقیانی‌پور، دبیر چهل‌وسومین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر طی احکامی جداگانه‌ مهدی آشنا را به ‌عنوان مدیر بخش مسابقه پوستر و عکس تئاتر، سیدجواد روشن را به ‌عنوان مدیر بخش پژوهش، مژگان وکیلی را به ‌عنوان مدیر بخش بین‌الملل، مهدی دوایی را به ‌عنوان مدیر هنری و داریوش نصیری را به ‌عنوان مدیر بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره‌ تئاتر فجر منصوب کرد. چهل‌وسومین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری خیرالله تقیانی‌پور بهمن‌ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد.
***
انتشار رمان «دیوید کاپرفیلد» با ترجمه احد علیقلیان
رمان «دیوید کاپرفیلد» نوشته چارلز دیکنز با ترجمه احد علیقلیان توسط نشر مرکز منتشر و راهی بازار نشر شد. 
«آلیور تویست» دیگر رمان دیکنز است که احد علیقلیان آن را ترجمه و نشر مرکز نیز سال ۱۴۰۰ آن را منتشر کرده است. هر ۲ کتاب ازجمله آثار مهم چارلز دیکنز، نویسنده واقع‌گرای انگلیسی هستند و قهرمان هر ۲ داستان هم ۲ پسر جوان هستند. «دیوید کاپرفیلد»‌ سال ۱۸۵۰ منتشر شد و خیلی از مطالبش منطبق با کودکی خود دیکنز بود. او نیز خود این‌ رمان را مهم‌تر از دیگر آثارش می‌دانست. شخصیت دیوید کاپرفیلد هم محبوب‌ترین کاراکتر مخلوق دیکنز نزد خودش بود و به ‌نوعی، می‌توان آن را اتوبیوگرافی و روایت‌کننده زندگی دیکنز در سال‌های کودکی دانست. او این ‌رمان را در ۲۷ سالگی و طی ۱۹ ماه نوشت و راوی داستانش را نیز به ‌طور اول‌شخص مفرد انتخاب کرد. شخصیت اصلی این‌ رمان که از نظر رفاهی زندگی تامین و خوبی دارد، به ‌دلیل ناملایمات زندگی و گریز از نزد ناپدری‌اش از لندن فرار می‌کند و مانند الیور تویست فراز و فرودها و سختی‌های زیادی را پشت سر می‌گذارد...
***
سوژه فیلم جدید بهروز افخمی یک زن ۸۰ ساله یهودی است
بهروز افخمی، کارگردان سینمای ایران فیلمنامه «فرمان هانیبال» را درباره یک زن یهودی می‌نویسد. بهروز افخمی، کارگردان سینمای ایران، درباره فیلمنامه جدید خود گفت: نام فیلمنامه جدیدی که در حال نگارش آن هستم «فرمان هانیبال» است. ابتدا فکر می‌کردم می‌توانم امسال این فیلم را بسازم اما اکنون تصورم این است که نوشتن فیلمنامه طول می‌کشد، زیرا قرار است به زبان عبری، عربی و انگلیسی هم نوشته شود و تحقیق و پژوهش زیادی نیاز دارد. وی درباره داستان این فیلم توضیح داد: این فیلمنامه درباره یک پیرزن ۸۰ ساله یهودی است که همان اوایل توفان‌الاقصی دستگیر شد. ۱۵ روز پس از دستگیری نیروهای حماس او را تحویل صلیب سرخ داده بودند. او در این مدت 15 روزه بسیار درگیر فلسطینی‌هایی بود که در تونل‌ها مشغول مقاومت بودند. رفتارهای او در همان زمان نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت، زیرا زمانی که بازمی‌گشت خیلی گرم با اعضای حماس که داشتند او را به صلیب سرخ تحویل می‌دادند، خداحافظی کرد و همچنین پس از آن حملات شدیدی به دولت نتانیاهو داشت. افخمی که نگارش این فیلمنامه را از سال گذشته آغاز کرده، معتقد است «فرمان هانیبال» پرداختی واقعی و بر اساس تحقیق نسبت به سوژه خود دارد. کارگردان «عروس» در پاسخ به این احتمال که قرار است این فیلم به صورت محصول مشترک ساخته شود، گفت: این فیلم محصول مشترک نیست و فقط از زبان عبری، عربی و انگلیسی در این فیلمنامه استفاده می‌شود.

Page Generated in 0/0053 sec