printlogo


کد خبر: 290264تاریخ: 1403/5/24 00:00
دیدگاه
بسیج متحدان رژیم صهیونیستی برای مقابله با پاسخ ایران

 
مهدی گرگانی: از زمان ترور شهید دکتر اسماعیل هنیه و عزم ایران برای پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، تل‌آویو از بیم یک ضربه کاری و ناتوانی در برابر آن به تکاپو افتاده است که یا جلوی این حمله را بگیرد و یا راه‌هایی برای مقابله با آن بیابد. 
1- سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بلافاصله دست به کار شدند و شروع به ارزیابی تهدیدات و تحرکات جمهوری اسلامی ایران کردند تا میزان جدیت و اراده ایران برای پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه را بسنجند. پایگاه خبری آکسیوس اخیرا به نقل از منابع اطلاعاتی صهیونیستی، گزارش داد ارزیابی این نهادها این است که ایران در تدارک حمله مستقیم به اهداف گسترده در اراضی اشغالی در آینده نزدیک و حتی تا روز پنجشنبه است. جان کربی، هماهنگ‌کننده شورای امنیت راهبردی ایالات‌متحده نیز گفته سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در این زمینه با اسرائیلی‌ها هم‌عقیده هستند. به دنبال آن، ارتش صهیونیستی تمام مرخصی‌های نظامیان خود از جمله خلبانان جنگنده‌ها را برای مقابله با حملات احتمالی جمهوری اسلامی لغو کرده و در سطح لجستیک در تکاپوی آماده‌سازی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این حملات است. این مساله بار روانی سنگینی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است تا جایی که برخی مقامات نظامی این رژیم آن را ویرانگر خوانده‌اند. کوبی ماروم، ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی و کارشناس امور امنیتی این رژیم به انتظار کشنده صهیونیست‌ها در مقابل حملات ایران اذعان کرده و گفته: ما در دوره انتظار اعصاب خردکن هستیم. 
2- در بعد سیاسی اسرائیلی‌ها همه متحدان و دوستان خود را برای جلوگیری از حملات ایران با رمز جلوگیری از «افزایش تنش منطقه‌ای» و یا «جلوگیری از جنگ گسترده منطقه‌ای» پای کار آورده‌اند؛ از نخست‌وزیر انگلیس‌ بگیر تا وزیر خارجه ایتالیا و حتی نخست‌وزیر واتیکان، طی روزهای گذشته با مقامات جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی رایزنی کرده‌اند تا ایران را از اقدام خود منصرف کنند یا از تهران خواهش کنند پاسخش به اسرائیل محدود باشد. پیترو پارولین، نخست‌وزیر واتیکان که نگران امنیت اسرائیل است! در تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری ایران از جمهوری اسلامی خواسته به هر طریق از تشدید درگیری در غرب آسیا خودداری کند. این در حالی است که واتیکان تاکنون برای جلوگیری از کشتار ۴۰ هزار نفر از مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه هیچ اقدام عملی انجام نداده و برای اسرائیل حق دفاع از خود نیز قائل شده است.
حتی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران در این زمینه خطاب به ایران تاکید کرد «به اسرائیل حمله نکن!» درخواستی که برخی آن را تهدید واشنگتن و برخی آن را خواهش از ایران برای عدم حمله به اسرائیل خوانده‌اند.
 3- اما در کنار تحرکات سیاسی متحدان اسرائیل، این رژیم در تلاش است بیش از حمله قبلی موشکی و پهپادی ایران از ظرفیت نظامی متحدان خود برای افزایش توان دفاعی خود بهره ببرد. لوید آستین، رئیس پنتاگون اخیرا به تل‌آویو سفر کرد و در دیدار با یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم درباره پاسخ نظامی ایران رایزنی کرد. بلافاصله پس از این سفر وزارت دفاع آمریکا از جابه‌جایی‌ها و تحرکات نظامی گسترده این کشور در جهان خبر داد. به ناوگروه ضربتی «یو‌اس‌اس» آبراهام لینکلن دستور داده شده از شرق آسیا به غرب آسیا برود و ضمنا سرعت حرکت خود را نیز افزایش دهد. همزمان زیردریایی کلاس اوهایوی نیروی دریایی آمریکا موسوم به «یواس‌اس» جورجیا که مجهز به ده‌ها موشک هدایت شونده کروز است و در آب‌های نزدیک ایتالیا بود به سمت آب‌های منطقه غرب آسیا به راه افتاده است.
همچنین سنتکام اعلام کرده هواپیماهای اف۲۲ رپتور نیروی هوایی این کشور به عنوان بخشی از رویکرد تقویت نظامی آمریکا و بازآرایی نیروها برای مقابله با تهدیدات ایران و نیروهای وابسته به آن علیه اسرائیل، وارد حوزه ماموریت خود در منطقه شده‌اند.
4- ترس و وحشت صهیونیست‌ها، بسیج نظامی و فرا خواندن متحدان این رژیم برای کمک به تقویت پدافندی آن به این دلیل است که در حملات موشکی و پهپادی ایران در ۲۶ فروردین به‌رغم اطلاع قبلی از حمله و کمک‌های نظامی انگلیس، فرانسه، آمریکا و حتی برخی کشورهای عربی، بسیاری از موشک‌های ایرانی به اهداف مورد نظر برخورد کرد و ضمن ایجاد خسارات گسترده، ابهت خیالی سپر دفاعی آنها را در هم شکست. این در حالی است که به گفته تحلیلگران، در حمله قبلی اراده ایران تحمیل تلفات نبود و هدف تنها نشان دادن یک ضرب‌ شست بود. 
5- علاوه بر آن، دور تازه حملات ایران فقط یک موج کوتاه نخواهد بود و قرار است طولانی‌تر باشد. در کنار آن پاسخ نظامی ایران در هماهنگی کامل با حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن خواهد بود که مترصد انتقام‌جویی از صهیونیست‌ها به خاطر ترور شهید سیدفؤاد شاکر و حمله جنگنده‌های این رژیم به بندر الحدیده هستند.
همین حملات گسترده و پیچیده از سوی چند جبهه که سال‌هاست کابوس صهیونیست‌ها بوده باعث رعب و وحشت رژیم صهیونیستی شده و آنها را دست به دامان این و آن برای جلوگیری از این حملات کرده است.

Page Generated in 0/0058 sec