printlogo


کد خبر: 290276تاریخ: 1403/5/24 00:00
اخبار

پزشکیان: صبر کنید کابینه کار کند بعد عملکردش را نقد کنید
رئیس‌جمهور درباره برخی انتقادها از کابینه اظهار داشت: صبر کنید کابینه کار کند و آن ‌را از روی عملکردش نقد کنید.
مسعود پزشکیان طی نوشتاری در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس به برخی انتقادها به چینش دولت چهاردهم واکنش نشان داد.
رئیس جمهور نوشت: «مردم عزیز! سرمایه بزرگ دولت شمایید، توجه و حساسیت شما در انتخاب اعضای کابینه ارزشمند است. بی‌تفاوتی به رفتار سیاستمداران جای خود را به انتقاد داده است. این یعنی ما یک گام به جلو رفته‌ایم. در مرحله انتخاب و بررسی کابینه از صاحبنظران متعددی مشورت گرفتیم و تلاش کردیم با رویکرد وفاق و همدلی، بهترین وضعیت ممکن را با ظرفیت‌های موجود رقم بزنیم. صبر کنید کابینه کار کند و آن ‌را از روی عملکردش نقد کنید».
طی روزهای گذشته و بعد از معرفی کابینه پیشنهادی چهاردهم برخی اصلاح‌طلبان به چینش کابینه انتقادهایی را مطرح کرده بودند و محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهور نیز استعفای خود را مطرح کرد.
***
باقری در تماس تلفنی وزیر خارجه ایتالیا:
ایران ضمن تلاش برای توقف تجاوز به غزه، حق اقدام متقابل دارد
سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به اقدامات متجاوزانه اخیر صهیونیست‌ها گفت: ایران همزمان با تداوم تلاش‌ها برای توقف تجاوز به غزه، بر حق ذاتی و مشروع خود برای انجام اقدام متقابل تاکید دارد.
آنتونیو تایانی، وزیر خارجه ایتالیا در تماس تلفنی با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان درباره مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداخت.
باقری در این گفت‌وگو با اشاره به پیشینه روابط ایران و ایتالیا، تداوم گفت‌وگوها در مسیر تقویت همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف مورد علاقه را مهم ارزیابی کرد.
وی با اشاره به تداوم 10 ماهه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و گسترش دامنه جنگ به سایر کشورهای منطقه، نسبت به رویکرد توأم با مانع‌تراشی و کارشکنی این رژیم در روند توقف جنایت و نسل‌کشی در غزه ابراز بدبینی کرد و افزود: تهاجم رژیم اسرائیل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، حمله ناجوانمردانه به یک منطقه مسکونی در بیروت و در ادامه، ترور میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران، مصادیق بارزی از تلاش صهیونیست‌ها برای گسترش دامنه جنگ به سایر کشورهای منطقه است.
باقری تاکید کرد: اقدامات متجاوزانه اخیر، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، لبنان و جمهوری اسلامی ایران است و جمهوری اسلامی ایران همزمان با تداوم تلاش‌ها برای توقف تجاوز به غزه، بر حق ذاتی و مشروع خود برای انجام اقدام متقابل تاکید دارد.
وزیر خارجه ایتالیا نیز با اشاره به اهمیت تقویت روابط دوجانبه و تداوم گفت‌وگوها در عرصه‌های مختلف بویژه در ارتباط با مسائل و تحولات منطقه، بر ضرورت پیشبرد ابتکار عمل جدید توافق‌شده از سوی مصر، قطر و آمریکا برای تحقق هر چه سریع‌تر آتش‌بس در غزه تاکید کرد.
آنتونیو تایانی ضمن ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در منطقه گفت: ایتالیا خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها برای کمک به توقف جنگ و تحقق آتش‌بس در غزه است.
***
تأکید اژه‌ای بر پیشبرد برنامه‌ها و راهکارهای ناظر بر تحقق شعار سال
رئیس قوه ‌قضائیه گفت: باید متناسب با جنگ اقتصادی دشمن که علیه ملت ایران به راه انداخته از سربازان و کنشگران و فعالان اقتصادی و تولیدی در میدان حمایت کرد.
محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور عصر دیروز با حضور در دفتر رئیس دستگاه قضا، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دیدار کرد.
رئیس قوه ‌قضائیه در این دیدار با تبریک آغاز به کار دولت چهاردهم، توفیقات این دولت را از خداوند مسألت و بر ضرورت انسجام و اتحاد هر چه بیشتر قوا برای غلبه بر مشکلات و پیشبرد امور کشور و مردم تاکید کرد.
رئیس عدلیه همچنین آمادگی همه‌جانبه قوه ‌قضائیه برای کمک به دولت چهاردهم را مورد تاکید قرار داد و با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری، موفقیت رئیس‌جمهور و دولت وی را موفقیت همه ارکان و اجزای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.
محسنی‌اژه‌ای همچنین با استماع برنامه‌ها و ‌نظرات معاون اول رئیس‌جمهور در جهت بهبود شرایط کشور و مردم، ابراز امیدواری کرد با تحقق برنامه‌های دولت چهاردهم و همت و تلاش مضاعف مسؤولان، وضع موجود به نفع مردم تغییر کند.
وی در این دیدار با اشاره به شرایط خطیر کشور، متذکر شد: در شرایط جنگ اقتصادی دشمنان، نباید از پیشبرد برنامه‌های اقتصادی و بهبود معیشت مردم غفلت ورزیم.
رئیس عدلیه در همین راستا خاطرنشان کرد: باید متناسب با جنگ اقتصادی دشمن که علیه ملت ایران به راه انداخته از سربازان و کنشگران و فعالان اقتصادی و تولیدی در میدان حمایت کرد و قطعاً دستگاه قضا، هم منطبق با وظایف ذاتی خود و هم از حیث کمک به دولت چهاردهم، سربازان و کنشگران عرصه جنگ اقتصادی را تنها نمی‌گذارد.
محسنی‌اژه‌ای همچنین در این دیدار با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مشترک قوه‌قضائیه و دولت سیزدهم در راستای همفکری و همکاری فی‌مابین جهت غلبه بر مسائل و مشکلات پیش‌ روی کشور و مردم، بر استمرار و قوت هرچه بیشتر فعالیت‌های این کارگروه‌های مشترک میان دستگاه قضا و دولت چهاردهم نیز تاکید ورزید.

Page Generated in 0/0044 sec