printlogo


کد خبر: 290294تاریخ: 1403/5/25 00:00
اخبار

نشست کتاب‌های تصویری خردسال در انجمن تصویرگران ایران
نشست مرداد انجمن تصویرگران ایران با موضوع «کتاب‌های تصویری خردسال» دوشنبه (٢٩ مرداد) در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.
این نشست با عنوان «کتاب‌های تصویری خردسال» با حضور لاله جعفری، نویسنده؛ حدیثه قربان، تصویرگر و پدرام کازرونی،  تصویرگر برگزار خواهد شد. شادی هاشمی، تصویرگر  نیز اجرای این نشست را برعهده خواهد داشت.
نشست‌های ماهانه انجمن تصویرگران ایران با رویکرد بررسی همه‌جانبه مسائل مربوط به تصویرگری و کتاب‌های تصویری از ابتدای سال ١۴٠٢ در حال برگزاری است. این نشست روز ٢٩ مرداد ساعت 17:19 در خانه هنرمندان ایران، سالن استاد جلیل شهناز برگزار خواهد شد.
***
حسن معجونی «لیلی با من است» را توضیح‌دار کرد
گروه سوینا نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «لیلی با من است» ساخته کمال تبریزی را امروز پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ در چارچوب برنامه «فیلمخانه» منتشر می‌کند. این فیلم روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از طریق سایت سوینا در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.
این برنامه قسمت ۳۲ از «فیلمخانه» سوینا است که زیرنظر گلاره عباسی تولید می‌شود. نظارت متن و ضبط این برنامه بر عهده کیوان کثیریان بوده و متن روایت آن را شیدا محمدطاهر نوشته است. این برنامه در استودیوی شهر صدای پارسیان با صدابرداری رامتین ناهید ضبط شده و مرجان طبسی آن را میکس و تدوین کرده است.
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به نشانی www.sevinagroup.com یا از طریق پادگیرها و کانال تلگرام رادیو سوینا به فایل صوتی فیلم‌های توضیح‌دار دسترسی داشته باشند.
***
آغاز ویژه‌برنامه‌های‌ کاروان اربعینی تماشاخانه‌های سیار کانون
3 تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری همزمان با نزدیک‌شدن به اربعین حسینی، از ۲۳ مرداد برنامه‌های متنوعی را در استان‌های مختلف اجرا می‌کنند.
تماشاخانه سیار شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در استان‌های مرکزی، زنجان، همدان و با اجرای نمایش «مشک‌های خالی» به کارگردانی زهرا مریدی از ۲۵ مرداد تا ۴ شهریور ۱۴۰۳ به اجرای برنامه می‌پردازد.
همچنین تماشاخانه سیار شماره ۲ کانون با اجرای نمایش «بیرق سرخ» به کارگردانی صادق کیانی‌مقدم از ۲۴ مرداد تا ۴ شهریور به استان‌های گلستان، خراسان جنوبی و قم سفر می‌کند.
تماشاخانه سیار شماره ۳ کانون نیز از استان خراسان رضوی به استان سیستان‌وبلوچستان می‌رود. این تماشاخانه از ۲۳ مرداد تا ۴ شهریور به دلیل حضور زائران پاکستانی در این مناطق و عدم تسلط آنها به زبان فارسی، بیشتر از ظرفیت صوتی و بصری تماشاخانه استفاده خواهد کرد. علاوه بر اجرای نمایش‌های آیینی ویژه اربعین، برنامه‌های فرهنگی - هنری از جمله قصه‌گویی، نقالی، پرده‌خوانی، مسابقه، معرفی کتاب و دل‌نوشته‌های حسینی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های تماشاخانه‌های سیار است.
گفتنی است پیش‌تر تماشاخانه سیار کانون با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد با اجرای نمایش «مشک‌های خالی» ویژه‌برنامه مناسبتی اربعین را آغاز کرده بود.
***
 لغو یک کنسرت در پی حمایت از خبرنگاران غزه
ارکستر سمفونیک ملبورن اجرای آتی یک پیانیست تحسین‌شده را پس از اجرای نخستین قطعه موسیقی و تقدیم آن به خبرنگاران قربانی در غزه لغو کرد.
جیسون گیلهام، پیانیست استرالیایی - بریتانیایی قرار بود روز پنجشنبه همراه با ارکستر سمفونیک در تالار شهر ملبورن قطعاتی از موتزارت و برامس را اجرا کند اما نام این نوازنده از وبسایت ارکستر سمفونیک ملبورن حذف شده است.
بلیت‌های این اجرا هنوز در دسترس بودند اما یادداشتی با عنوان «به‌روزرسانی جدیدی از این برنامه به‌زودی اعلام خواهد شد»، در وبسایت ارکستر سمونیک ملبورن ظاهر شده، ضمن اینکه حساب این ارکستر در شبکه اجتماعی «X» خصوصی و همچنین بخش نظرات در برخی از پست‌های فیس بوک محدود شده است.
ارکستر سمفونیک ملبورن در ایمیلی که برای مخاطبان ارسال شده اعلام کرد گیلهام به دلیل یک‌سری سخنان مقدماتی که در کنسرت قبلی در روز یکشنبه بیان کرده است، دیگر اجرا نخواهد 
داشت.
گیلهام در کنسرت قبلی خود تعدادی آهنگ از جمله نخستین اجرای جهانی قطعه 5 دقیقه‌ای «Witness» را به روزنامه‌نگاران غزه تقدیم و در جمع حاضران در سالن عنوان کرد: «در ۱۰ ماه گذشته، اسرائیل بیش از 100 خبرنگار فلسطینی را به شهادت رسانده است. تعدادی از این روزنامه‌نگاران برجسته در حالی که با وسایل نقلیه مطبوعاتی مشخص در حال حرکت بودند یا ژاکت‌های مطبوعاتی خود را پوشیده بودند، هدف ترور قرار گرفتند. کشتن خبرنگاران در حقوق بین‌الملل یک جنایت جنگی است و به منظور جلوگیری از مستندسازی و پخش جنایات جنگی در جهان انجام می‌شود».

Page Generated in 0/0047 sec