printlogo


کد خبر: 290319تاریخ: 1403/5/25 00:00
انتظار کابوس‌وار صهیونیست‌ها!

[ شهاب خادم ]
 
ترور مجاهد شهید «اسماعیل هنیه» رهبر جنبش مقاومت حماس شاید خوشحالی موقت را در کوتاه‌مدت برای صهیونیست‌ها در پی داشت اما قطعا این اقدام تروریستی در میان‌مدت و درازمدت تبعات سنگینی برای رژیم صهیونیستی به ارمغان خواهد آورد. هدف صهیونیست‌ها از این ترور ایجاد خلل در سطح رهبری جنبش حماس در داخل و بیرون غزه بود اما انتخاب فوری شهید زنده «یحیی سنوار» به عنوان رهبر جدید این جنبش همه را غافلگیر کرد و نشان داد قدرت حماس نه‌تنها تضعیف نخواهد شد بلکه تقویت نیز می‌شود.  
اما فارغ از اثرات سیاسی این ترور بر تحولات داخلی حماس و به طور کلی مقاومت در منطقه، صهیونیست‌ها ساعاتی پس از ترور که رهبر اندیشمند انقلاب فرمودند قاطعانه به این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم داد، خواب و خوراک ندارند و در سایه‌ ترس و هراس به سر می‌برند.  
1- حملات موشکی و پهپادی ایران در بامداد ۲۶ فروردین که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق در ۱۳ فروردین انجام شده از یک سو طعم قدرت موشکی و پهپادی ایران را به صهیونیست‌ها چشاند و از سوی دیگر پرده جنگ نیابتی را برانداخت. تجربه این اقدام نظامی مستقیم ایران علیه صهیونیست‌ها نشان داد جمهوری اسلامی ایران زین پس هر وقت اراده کند دیگر نه از طریق متحدان خود در جبهه مقاومت بلکه به طور مستقیم به اقدامات رژیم صهیونیستی قاطعانه پاسخ خواهد داد. این در حالی است که به گفته تحلیلگران نظامی، قصد ایران در حملات ۲۶ فروردین تحمیل تلفات به صهیونیست‌ها نبود و جمهوری اسلامی ایران با حملات هدفمند از جمله به پایگاه استراتژیک نواتیم تنها به دنبال اثبات توان نظامی خود و آشکار کردن ضعف دفاعی رژیم صهیونیستی در برابر قدرت نظامی ایران بود.   
2- تجربه حملات موشکی ـ پهپادی ایران در فروردین‌ اکنون مقامات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان را بیش از پیش در ترس و وحشت فرو برده است. روزنامه عبری‌زبان اسرائیل هیوم با اشاره به این موضوع که حمله بعدی ایران بزرگ‌تر و پیچیده‌تر است نوشته: ایران دارای موشک‌های بالستیک بسیار پیشرفته‌ از جمله شهاب 3 و خیبرشکن است که ممکن است با آن به اسرائیل حمله کند. اسرائیل هیوم و دیگر رسانه‌های صهیونیستی همچنین از آماده‌سازی پناهگاه‌های زیرزمینی برای در امان نگه داشتن سران این رژیم در برابر حملات ایران خبر داده‌اند.  
3- کابوس پاسخ مستقیم نظامی ایران، خواب را هم از مقامات رژیم صهیونیستی و هم از شهرک‌‌نشینان گرفته است. بسیاری از شهرک‌نشینان برای نجات خود به دنبال خارج شدن از اراضی اشغالی هستند و فرودگاه‌های اصلی اسرائیل روزهای بسیار شلوغی را سپری می‌کنند. مقامات شهری و خدماتی اسرائیل در حال آماده‌سازی برای حملات ایران هستند و روزانه به شهرک‌نشینان در این زمینه توصیه‌ها و هشدارهایی می‌دهند. شهردار کریات شمونه در حیفا گفته ۹ میلیون اسرائیلی در ترس و وحشت به سر می‌برند و از مقامات این رژیم خواسته برای جلوگیری از حملات ایران دست به حملات پیش‌دستانه بزند! 
4- بی‌اطلاعی از نحوه و زمان پاسخ ایران بر ترس و وحشت صهیونیست‌ها افزوده است! صهیونیست‌ها طی ۲ هفته گذشته از ترس پاسخ ایران در وضعیت انتظار و وحشت به سر می‌برند و به‌رغم تلاش‌های فراوان و حمایت‌های نامحدود سرویس‌های اطلاعاتی غرب و آمریکا، هنوز نتوانسته‌اند بفهمند زمان و نوع این پاسخ چگونه خواهد بود. «اسرائیل زیو» فرمانده سابق شعبه عملیاتی ارتش رژیم اشغالگر و ژنرال ذخیره در این ارتش با اشاره به همین مساله می‌گوید اسرائیل در سایه انتظار برای پاسخ ایران، روزهای بسیار پرتنشی را می‌گذراند.
5- غیر از جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله لبنان به خاطر ترور شهید سیدفؤاد شکر و انصارالله یمن در پاسخ به حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده در صف انتقام از اسرائیل قرار دارند. با توجه به همزمانی این رویدادها، برخی تحلیلگران نظامی می‌گویند ایران، حزب‌الله و انصارالله قصد دارند حملات هماهنگ‌شده‌ای را علیه رژیم صهیونیستی انجام دهند و یکی از دلایل طولانی شدن پاسخ ایران به اسرائیل همین است، چرا که برنامه‌ریزی برای حملات گسترده هماهنگ به زمان بیشتری نیاز دارد. ضربات جداگانه انصارالله و حزب‌الله به رژیم صهیونیستی از زمان جنگ غزه وحشت صهیونیست‌ها را دوچندان کرده است و چگونگی تقابل با این حملات یکپارچه چندجانبه خواب را از مقامات اسرائیلی و آمریکایی ربوده است. در همین راستا آمریکا طی چند روز گذشته تجهیزات پیشرفته‌ای را به فلسطین اشغالی اعزام کرده است، از جمله ۲ جنگنده اف ۲۲، یک ناوگروه ضربتی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و یک زیردریایی مجهز به موشک‌های کروز به نام یو اس اس جرجیا. به‌رغم همه اینها صهیونیست‌ها از قدرت موشکی ایران برای عبور از پدافند این رژیم و متحدانش آگاه هستند و همین باعث شده است روزهای کابوس‌واری را از سر بگذرانند.

Page Generated in 0/0051 sec