printlogo


کد خبر: 290332تاریخ: 1403/5/25 00:00
انهدام باند سارقان مخوف و سوداگران مرگ

با اقدامات پیچیده پلیسی اعضای باند مخوف سرقت‌های مسلحانه که به منازل مردم هجوم می‌بردند، دستگیر شدند؛ سارقانی که باعث رعب و وحشت شهروندان شده بودند و خوشبختانه به دام پلیس افتادند. 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند مخوف سرقت‌های مسلحانه از منازل در پایتخت خبر داد. سردار عباسعلی محمدیان در این ‌باره گفت:‌ در پی وقوع چندین فقره سرقت مسلحانه از منزل در شهر تهران که طی آن، سارقان با به‌کارگیری سلاح گرم جنگی اقدام به ارتکاب سرقت‌های مسلحانه کرده بودند، شناسایی و دستگیری اعضای این گروه از  سارقان مسلح در دستورکار ماموران پلیس تهران بزرگ قرار گرفت. وی ادامه داد: سرانجام با انجام اقدامات پیچیده پلیسی و بهره‌گیری از توان و دانش کارآگاهان پلیس آگاهی و پیگیری‌های شبانه‌روزی، اعضای این باند مخوف صبح دیروز در یکی از شهرستان‌های پیرامونی تهران دستگیر شدند و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ارتکاب سرقت‌های مسلحانه در تهران و همچنین استان البرز اعتراف کردند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت:‌ در حال حاضر تحقیقات پلیسی از اعضای این گروه از سارقان مسلح و خشن در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد و در چند روز آتی جزئیات جرائم ارتکابی این گروه از متهمان به صورت کامل اطلاع‌رسانی خواهد شد.
* انهدام شبکه‌های بزرگ قاچاق مواد مخدر
در پی تلاش بی‌وقفه پلیس در مقابله بی‌امان با سوداگران مرگ، اعضای اصلی شبکه‌های بزرگ قاچاق مواد مخدر در کشور دستگیر شدند. 
 رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا از دستگیری اعضای ۳ شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر و انهدام این شبکه‌ها خبر داد. سردار ایرج کاکاوند در نشست خبری در جمع خبرنگاران هشدارها و توصیه‌های مرتبط با مراسم اربعین و جزئیات دستگیری باندهای قاچاق مواد مخدر را تشریح و اعلام کرد: طی عملیات‌های اخیر، ۳ شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر که اقدام به حمل و جابه‌جایی مسلحانه از شرق به مرکز کشور می‌کردند شناسایی و منهدم شدند که بالغ بر ۲ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از آنها کشف شد و تعداد ۱۰ نفر از عناصر اصلی و مرتبطان دستگیر شدند و ۱۲ خودرو و ۲ قبضه سلاح کشف و ضبط شد. کاکاوند ادامه داد: ارزش مالی این کشفیات بیش از هزار میلیارد تومان بود. 
کاکاوند تأکید کرد: این عملیات‌ها در راستای ارتقای امنیت و آرامش جامعه و بویژه در آستانه مراسم اربعین انجام شده است. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا همچنین به اجرای «طرح آرامش» اشاره کرد و گفت: حدود یک سال است که این طرح با هدف جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر و مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر طراحی و اجرا شده است. 
سردار کاکاوند افزود: معتادانی که در این طرح جمع‌آوری می‌شوند، به کمپ‌ها و اردوگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال منتقل می‌شوند تا ضمن دریافت حمایت‌های لازم، به مسیر زندگی سالم بازگردند. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر به زائران اربعین توصیه کرد از هرگونه حمل و مصرف مواد مخدر خودداری کنند و هشدار داد پلیس با هرگونه تخلف در این زمینه بشدت برخورد خواهد کرد. 
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر بیان کرد: مرحله دهم طرح آرامش در شهر را به اجرا گذاشتیم که ماحصل این طرح جمع‌آوری ۱۰ هزار معتاد متجاهر بود و ۴ هزار و ۵۰۰ خرده‌فروش به همراه ۴ تن و ۱۵ کیلوگرم دستگیر شدند. وی در پاسخ به اینکه آیا رشد مصرف موادمخدر در کشور روند رو به رشدی دارد یا خیر گفت: خوشبختانه روند رو به رشد اعتیاد در کشور متوقف شده است. 
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر بیان کرد: اما اینکه بخواهیم گروه‌های خاص مانند بانوان یا دانش‌آموزان را به تفکیک ارائه کنیم نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر دارد. سردار کاکاوند گفت: از ابتدای سال ۱۰۳ هزار و ۸۶ معتاد متجاهر  در کشور جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند.

Page Generated in 0/0053 sec