printlogo


کد خبر: 290333تاریخ: 1403/5/25 00:00
۲۵۰۰ اتوبوس و ۵۰۰ ون در مرزهای ایران و عراق برای تردد زوار مستقر شد
ارائه وام ۵ میلیونی به زائران اربعین

زائران اربعین علاوه بر دریافت خدمات مناسب، وام 5 میلیونی می‌گیرند. پست بانک ایران به منظور تسهیل خدمات به زائران اربعین امسال، به هر زائر واجد شرایط مبلغ 5 میلیون تومان وام ارائه می‌دهد. داوود قزلباش - مدیر امور شعب استان‌های پست بانک - با اشاره به تسهیلات ارائه شده و خدمات پست بانک برای زائران اربعین ۱۴۰۳ گفت: در رابطه با ارائه خدمات ارز اربعین ۲۱۵۰ شعبه پست بانک در سرتاسر نقاط کشور آماده ارائه ارز اربعین هستند که ۶۵ درصد شعب بانکی منتخب ارائه ارز اربعین در کشور را شامل می‌شود. طبق اعلام بانک مرکزی، وی در ادامه به امکان ثبت‌نام زائران به صورت حضوری و غیرحضوری در این بانک اشاره کرد و افزود: کسانی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند به صورت غیرحضوری فرآیندهای ثبت‌نام و خرید ارز اربعین خود را انجام دهند، می‌توانند با مراجعه به شعب بانکی پست بانک، هم فرآیند ثبت‌نام خود را به صورت حضوری انجام دهند و هم ارز مورد تقاضای خود را دریافت کنند. مدیر امور شعب استان‌های پست‌بانک اظهار کرد:‌ سال گذشته ۹۸۵ باجه بانکی در پست بانک خدمات ارز اربعین ارائه دادند که امسال تعداد به بیش از 2 برابر و تعداد ۲۱۵۰ شعبه افزایش یافته و تا امروز بیش از ۳۵۰ هزار نفر برای دریافت ارز اربعین در پست‌بانک ثبت‌نام کرده و بیشتر آنها نیز ارز خود را دریافت کرده‌اند که مطابق برآورد، حدود ۹۰ میلیارد دینار ارز به متقاضیان ارائه شده است و ۷۳ درصد ثبت نام‌کنندگان از مناطق روستایی هستند که ارز مورد نیاز آنها پرداخت شده است. قزلباش در پایان اظهار کرد: پست‌بانک ایران، به منظور تسهیل حال شرایط زائران اربعین امسال، مبلغ 5 میلیون تومان وام به ازای هر زائر واجد شرایط اختصاص داده است که سرپرستان خانوار می‌توانند تا سقف ۱۵ میلیون تومان، برای خود و 2 نفر از افراد تحت پوشش خود وام اربعین دریافت کنند. همچنین سازمان‌ها و نهادهایی که شبکه کارکنان آنها حقوق خود را از طریق پست بانک دریافت می‌کنند، می‌توانند با ارائه لیست سازمانی خود، اسامی زائران مورد نظر را جهت دریافت وام اربعین امسال معرفی کنند تا فرآیند پرداخت وام اربعین آنها انجام شود.
* پیش‌بینی ۱۰ میلیون سفر رفت و برگشت اربعین
تمهیدات لازم برای تردد آسان زائران اربعین اندیشیده شده است تا مشتاقان اباعبدالله مشکلی در ایاب و ذهاب نداشته باشند. مسؤول قرارگاه حمل‌و‌نقل مرزی اربعین کشور گفت: این قرارگاه اربعین امسال با ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ دستگاه ون، خدمت‌رسانی به زوار حسینی را در ۸ مرز ایران و ۴ مرز داخل خاک عراق از پارکینگ‌ها و پایانه‌های مسافری شهرهای مقصد تا پایانه‌های مرزی منتهی به خاک عراق بر عهده دارد. مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نشست قرارگاه حمل‌و‌نقل مرزی اربعین کشور افزود: در این نشست با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، ظاهر الفرطوسی استاندار میسان عراق، علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان و سیدسجاد انوشه معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، وضعیت تردد و جابه‌جایی زوار اربعین حسینی در مرز چذابه بررسی شد. 
مسؤول قرارگاه حمل‌و‌نقل مرزی اربعین از آمادگی کامل قرارگاه برای تردد زائران خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی، هماهنگی، ایجاد قرارگاه‌های فنی، پشتیبانی و اجرایی در ۲ مرز ورودی در شرق «میرجاوه و ریمدان» و ۶ مرز خروجی به خاک عراق «باشماق، تمرچین، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه»، همچنین ۴ مرز داخل خاک عراق«منذریه، زرباطیه، چذابه و شلمچه» به منظور ارائه خدمات حمل‌ونقلی به زائران انجام شده است. وی ادامه داد: برنامه‌ریزی مناسب برای تأمین ناوگان مورد نیاز در مرزهای ورودی، خروجی و خاک عراق به منظور جابه‌جایی زائران حسینی با پیش‌بینی ۱۰ میلیون سفر در رفت و برگشت انجام شده است. ضامنی درباره تعداد ناوگان مستقر در مرز چذابه نیز گفت: مرز چذابه با ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در نقل و انتقال زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کند و ۴۰ دستگاه اتوبوس هم در خاک عراق از شیب تا العماره وظیفه انتقال زائران را بر عهده دارند. مسؤول قرارگاه حمل‌و‌نقل مرزی اربعین کشور ادامه داد: در داخل ایران نیز با ۱۸۰ دستگاه اتوبوس از پارکینگ‌ها تا پایانه مرزی زوار حسینی را جابه‌جا خواهیم کرد. وی گفت: البته از مرز چذابه علاوه بر ایرانی‌ها، اتباع خارجی نیز تردد خواهند داشت و طبیعتا در روزهای آتی شلوغ‌تر هم خواهد شد و ۵۰ دستگاه ون نیز کار انتقال اتباع خارجی از شهرهای هدف به مرز چذابه را انجام خواهند داد.

Page Generated in 0/0054 sec