printlogo


کد خبر: 290334تاریخ: 1403/5/25 00:00
اخبار

آغاز بهسازی خط یک متروی تهران
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: به دلیل بهسازی و ایمن‌سازی بخشی از مسیر نیمه‌جنوبی خط یک، سرویس‌دهی به مسافران حدفاصل ایستگاه علی‌آباد تا ایستگاه جوانمرد قصاب در روز جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ انجام نخواهد شد و عملیات بهسازی این خط تا پایان شهریور در روزهای جمعه ادامه خواهد داشت. 
رضا محمدنژاد در توضیح بیشتر افزود: بهسازی خط یک مترو پس از ۲۳ سال بهره‌برداری، ضروری است و فاز نخست این پروژه از آخر این هفته آغاز می‌شود. 
وی افزود: عملیات بهسازی خطوط باید مطابق با استانداردها برای حفظ و ارتقای شرایط مطلوب‌ و ایمن‌ انجام شود که با توجه به تعداد بالای مسافران در این مسیر، تلاش شده است تا این کار با کمترین محدودیت در خدمات‌رسانی انجام شود. 
محمدنژاد با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده، عملیات بهسازی این خط تا پایان شهریور در روزهای جمعه انجام می‌شود، گفت: در جمعه این هفته و همزمان با انجام عملیات بهسازی، حرکت قطارها در خط یک متروی تهران به 2 بخش تقسیم می‌شود و سرویس‌دهی از ایستگاه تجریش تا ایستگاه علی‌آباد و بالعکس و همچنین از ایستگاه جوانمرد قصاب تا کهریزک و شهر پرند بدون محدودیت ادامه خواهد داشت و تنها در حدفاصل ایستگاه علی‌آباد تا ایستگاه جوانمرد قصاب خدمات‌رسانی انجام نمی‌شود.
***
مسعود درستی برکنار شد
بنابه گزارش دیده‌بان ایران، «مسعود درستی» از مدیریت شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) کنار گذاشته شد و «نعمت‌الله فرزان‌پور» که سابقه فعالیت در قرارگاه خاتم را دارد سرپرست مترو شد. 
درستی در سال گذشته، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بود که بعد از خرابی مکرر قطارهای مترو و پله‌برقی‌ها، در روزهای پایانی اسفندماه از سمت خود استعفا کرد و سپس با حکم زاکانی به سرپرستی شرکت راه‌آهن شهری که مسؤولیت احداث تونل‌ها و تامین قطارها و تجهیزات متروی تهران را برعهده دارد، گمارده 
شد.
درستی در ماه پایانی سال ۱۴۰2، در حالی وارد فهرست تحریم کانادا قرار گرفت که به دنبال خروج خانواده‌اش از ایران بود و بعد از این تحریم، مشکلاتی برای این مساله بر سر راه مسعود درستی پیش آمد.
***
تهران کاملا هوشمند می‌شود
رئیس مرکز مطالعات شهر تهران از مراجعه مستقیم به رأی مردم جهت اجرای پروژه‌های شهری خبر داد و گفت: شهر تهران کاملاً هوشمند خواهد شد. عطاءالله رفیعی‌آتانی، در گفت‌وگو با مهر، درباره فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: ابزارهای گوناگون داریم که انباشت پژوهش نداشته باشیم. پژوهش‌های ما مورد محور است و کتابخانه‌ای نیست. 
وی درباره اینکه درباره حمل‌و‌نقل عمومی، آلودگی هوا و مشکل مسکن چه پژوهش‌هایی انجام شده است، گفت: مرکز مطالعات، باید به مغز متفکر شهرداری تهران تبدیل شود و حتی این مرکز فراتر از شهرداری در نظر گرفته شده و با همین مبنا تأسیس شده است. البته مسکن موضوع شهرداری و وظیفه ذاتی آن نیست ولی لبه‌ای از کار با شهرداری است.
وی بیان داشت: حمل‌و‌نقل مهم‌ترین مساله شهر است و ترافیک و آلودگی با توجه به آن رفع می‌شود که پژوهش‌های خوبی در این راستا انجام شده است، سیاست‌هایی در این راستا اجرا شده است و تدبیرها در حال انجام توسط شورای شهر و شهرداری تهران است. بر همین اساس هم بودجه خوبی به حمل‌و‌نقل اختصاص داده شده است. 
رئیس مرکز مطالعات شهر تهران گفت: درصدد هستیم تصویری از ۵۰ سال آینده تهران داشته باشیم. هوشمند‌سازی شهر تهران به‌شدت مورد توجه است و تا می‌توانیم شهر تهران را می‌خواهیم هوشمند کنیم و تهران آینده کاملا هوشمند است.
***
بیش از 7 میلیون مددجو در کشور تحت پوشش بهزیستی هستند
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 7 میلیون نفر جامعه آماری بهزیستی کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: بودجه این سازمان در مدت 3 سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۲۴۰ درصد افزایش یافت. 
علی‌محمد قادری در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه طی 3 سال گذشته جهش بهزیستی کشور در زمینه اشتغال مددجویان چشمگیر بوده است، افزود: با این اقدامات، بهزیستی به عنوان دستگاه‌های برتر در جشنواره شهید رجایی تجلیل شد. به گفته وی، در حوزه مسکن نیز در مدت 3 سال گذشته، ۳۰ درصد آمار ساخت مسکن گروه‌های هدف طی ۱۸ سال گذشته محقق شد و به نوعی تسهیلگری در حوزه مسکن مددجویان انجام شد. قادری گفت: در این بخش از مرز احداث ۵۰ هزار واحد عبور کرده‌ایم و بیش از ۴۵ هزار واحد مددجویان نیز آماده تحویل است. 
رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با کارهای انجام شده، پشت نوبتی در اقلام توانبخشی از قبیل کاشت حلزون به حداقل رسید و ارتباط موثری با شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ هوش تجاری و مصنوعی برقرار شد. وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی با این اقدامات به سمت سازمان نسل نو پیش خواهد رفت، اظهار داشت: این خدمات صورت گرفته برای گره‌گشایی از مشکلات گروه‌های هدف بوده است. 
قادری افزود: در حوزه اشتغال مددجویان نیز طبق آمارها از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به طور میانگین ۱۶۰ درصد رشد اشتغال‌زایی ثبت شده است.

Page Generated in 0/0056 sec