printlogo


کد خبر: 290342تاریخ: 1403/5/25 00:00
اربعین و همصدایی با فلسطین

گروه سیاسی: امسال مراسم اربعین حسینی در حالی برگزار می‌شود که بیش از 10 ماه از شروع جنگ اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع غزه می‌گذرد. تاکنون حدود 40 هزار نفر از مردم بیگناه این باریکه به شهادت رسیده‌اند و 80 درصد اهالی آن آواره شده‌اند. آنچه این روزها در غزه می‌گذرد، به طرز عجیبی یادآور وقایعی است که 1400 سال پیش در سرزمین نینوا بر امام حسین(ع) و خانواده و یارانش گذشت. به قول یکی از اهالی غزه، این روزها غزه کربلاست و هر روزش شاهد خلق عاشورایی است که یزیدیان  زمان رقم می‌زنند. 
بر همین اساس است که در ابتدای شروع مراسم پیاده‌روی اربعین، وزیر کشور اعلام کرد امسال زائران اربعین حسینی حامیان مردم فلسطین هستند. احمد وحیدی خاطرنشان کرد: «اینکه از اربعین سخن می‌گوییم و اربعین یکی از 5 نشانه مؤمن از سوی امام حسن عسکری(ع) دانسته شده، مساله ساده‌ای نیست و گردهمایی میلیونی هر ساله در کربلا یک امر عادی نیست و کربلا راه نجات قدس نیز هست. امام راحل هم اشاره داشتند که راه قدس از کربلا می‌گذرد و امروز این حقیقت را می‌بینیم. رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند کلید رمزآلود ظهور در آزادی قدس است؛ این ارتباطِ جهانی شدن اربعین و آزادی قدس و فرارسیدن ظهور است».
وی همچنین تاکید کرد: «امروز یاوران مردم فلسطین، اربعینی‌ها هستند؛ مقاومت که یک لحظه از حمایت قدس کوتاه نیامده، همین اهالی اربعین هستند، این نشان از عظمت و بزرگی اربعین برای تحقق آرمان‌های بشری و ظهور است».
هر چند از مراسم پیاده‌روی اربعین به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی فرهنگی- مذهبی جهان یاد کرده‌اند، اما همان‌طور که از مکتب اسلامی حضرت امام آموخته‌ایم، اسلام دین سیاست است و اصل و اساس حرکت تاریخی امام حسین(ع) به کربلا و شهادت‌شان در روز دهم محرم سال 61 هجری نیز یک حرکت سیاسی برای برپایی حکومت اسلامی بود. 
گردهم آمدن میلیون‌ها مسلمان از سراسر جهان در عتبات عالیات و طی کردن مسیرهای متعدد به سوی کربلای معلی و نهایتا جمع شدن و شکل‌گیری دریای خروشانی از عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در شهر مقدس کربلا و بین‌الحرمین، بهترین فرصت برای یادآوری و پرداختن به مساله مهم فلسطین است که ماه‌هاست وجدان امت اسلام و فراتر از آن تمام آزادگان جهان را درگیر خود کرده است. از این گردهمایی بزرگ می‌توان مثل رسانه‌ای برای نشر و مخابره مظلومیت مردم غزه به سراسر جهان استفاده کرد. مثل یک تظاهرات عظیم چند میلیون نفری که فریاد تظلم‌خواهی مردم غزه را به گوش خفته حکام سرسپرده منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برساند.   
امروز مساله اصلی جهان اسلام، هجوم ناجوانمردانه رژیم اشغالگر قدس به مردم بی‌دفاع غزه است و در حالی که اکثر کشورهای جهان اسلام بویژه حکام وابسته عربی منطقه چشم بر نسل‌کشی مسلمانان غزه بسته‌اند، حرکت فرهنگی، مذهبی و سیاسی اربعین می‌تواند با شعار حمایت از مردم فلسطین، بار دیگر مساله غزه و مبارزه علیه اشغالگری صهیونیست‌ها را به افکار عمومی جهان گوشزد کند.  سال گذشته بیش از ۲۲ میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان در مراسم اربعین شرکت کردند. به احتمال زیاد امسال این آمار بیشتر هم خواهد شد. اکنون میلیون‌ها آزاده از سراسر جهان در کربلا حاضر شده‌اند تا با پای پیاده خود را به حرم مولایی برسانند که جانش را در مسیر آزادی و آزادگی فدا کرد. آنها جمع می‌شوند تا یکصدا اعلام کنند مساله فلسطین هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نخواهد شد و آن که باید برود، رژیم منحوس اسرائیل است که هر چه بیشتر دست و پا می‌زند، بیشتر در باتلاقی که با خون هزاران بیگناه خلق کرده است، فرو می‌رود.    
 

Page Generated in 0/0050 sec