printlogo


کد خبر: 290343تاریخ: 1403/5/25 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت  همسر آیت‌الله شبیری‌زنجانی
 
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت همسر گرامی حضرت آیت‌الله آقای حاج سیدموسی شبیری‌زنجانی از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر حکیم انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت‌الله آقای حاج سیدموسی شبیری‌زنجانی دامت‌برکاته
درگذشت بانوی مکرمه، همسر گرامی جنابعالی را به آن جناب و به آقازادگان معزز تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان و سلامت و عافیت برای جنابعالی از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای - 24/۵/1403   
***
پزشکیان:
وزرا طبق نگاه دولت بر اساس خرد جمعی و تعامل انتخاب شدند
رئیس‌جمهور گفت: اگر چه ممکن است فهرست وزرای پیشنهادی برای عده‌ای ایده‌آل نباشد و انتقاداتی به آن وارد کنند اما این فهرست بر اساس اعتقاد عمیق دولت چهاردهم به خرد جمعی، همفکری و تعامل با همه جریان‌های سیاسی تهیه شده است. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور شامگاه سه‌شنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی و نیز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، وفاق ملی و پرهیز مسؤولان از اختلاف و چنددستگی را حلقه مفقوده حل مشکلات کشور دانست و بر تعامل، همفکری و هم‌افزایی دولت و مجلس برای رسیدن به راهکار علمی و اصولی حل مسائل کشور تأکید کرد. وی وفاق ملی را از مؤلفه‌های اساسی در تهیه فهرست پیشنهادی وزرای کابینه دولت چهاردهم دانست و افزود: اگرچه ممکن است فهرست وزرای پیشنهادی برای عده‌ای ایده‌آل نباشد و انتقاداتی به آن وارد کنند اما این فهرست بر اساس اعتقاد عمیق دولت چهاردهم به خرد جمعی، همفکری و تعامل با همه جریان‌های سیاسی تهیه شده است و دلیل اینکه در این فهرست حتی اسامی افرادی که در انتخابات به نامزدهای رقیب رأی داده بودند نیز دیده می‌شود، همین اعتقاد عمیق به ضرورت وفاق ملی است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه «تلاش خواهم کرد خدمتگزار صادقی برای مردم باشم و همه کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند، فارغ از جنسیت، قومیت، مذهب و فرهنگ در تصمیم‌گیری و اجرا مشارکت داشته باشند»،  اظهار داشت: از مردم بودن و با مردم بودن و حرکت در مسیر اجرای عدالت از ویژگی‌های اساسی دولت چهاردهم است. پزشکیان توسعه تعاملات با همه کشورهای دنیا بویژه همسایگان را از اولویت‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم برای پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: شرط موفقیت در تعامل با دنیا ایجاد وفاق و وحدت داخلی است.
***
روایت معاون  اجرایی رئیس‌جمهور از انتخاب گزینه وزارت کشور
مؤمنی گزینه شخص پزشکیان است
محمدجعفر قائم‌پناه، معاون  اجرایی رئیس‌جمهور درباره چگونگی انتخاب دکتر مومنی به عنوان گزینه وزارت کشور از سوی رئیس‌جمهور توضیحاتی ارائه داد. وی گفت: خدمت آقای پزشکیان رسیدم و دیدم نام 2 نفر در کابینه است؛ یکی دکتر ظفرقندی و دیگری آقای مومنی.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: دکتر پزشکیان گفتند خودم دکتر مومنی را انتخاب کردم و با جمیع جهات دیدم بهتر از گزینه‌های دیگر است. این وزیر من خواهد بود نه وزیر شخص دیگری؛ برای من کار خواهد کرد نه برای شخص دیگری این نکته خیلی مهم است برخلاف چیزی که دوستان دارند مطرح می‌کنند. وی تصریح کرد: بنابراین یکی از وزیرهایی که دکتر پزشکیان شخصاً انتخاب کرد دکتر مومنی بود. مومنی از پذیرفتن مسؤولیت اکراه داشت. از ایشان انکار و از ما اصرار که باید بیایی. گفتم بیا کمک کن پزشکیان دستش را دراز کرده است. ایشان هم قبول کرد.
***
کمیسیون شوراها صلاحیت وزرای پیشنهادی اطلاعات و کشور را تأیید کرد
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: اعضای کمیسیون با اکثریت آرا، صلاحیت اسکندر مومنی و اسماعیل خطیب، وزرای پیشنهادی کشور و اطلاعات را تایید کردند. ولی‌الله بیاتی گفت: پس از استماع و بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی کشور و اطلاعات که مرتبط با حوزه کاری کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور است، صلاحیت آنها به رأی گذاشته شد. وی اعلام کرد: اعضای کمیسیون با اکثریت آرا، صلاحیت وزرای پیشنهادی اطلاعات و کشور را تایید کردند.
*جلسه دوم خطیب با کمیسیون امنیت ملی
همچنین جلسه دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس با حجت‌الاسلام خطیب، گزینه وزارت اطلاعات برگزار شد. در این جلسه خطیب بر همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی تاکید کرد و از تعامل خوب خبر داد. طبق گفته وزیر اطلاعات افرادی که در وزارت اطلاعات کار می‌کنند، عناصر انقلابی هستند. وی همچنین بر موضوع ساماندهی اتباع خارجی، آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با فساد، تامین امنیت سرمایه‌گذاری، ارتباط با همسایگان، برخورد با رژیم صهیونیستی و رفع تعارضات با کشورهای همسایه تاکید و به برنامه‌های خود در این زمینه اشاره کرد. خطیب گفت: اگر به مساله آسیب‌های اجتماعی توجه نکنیم، لطمات بیشتری می‌خوریم.

Page Generated in 0/0057 sec