printlogo


کد خبر: 290356تاریخ: 1403/5/27 00:00
استقلال و پرسپولیس حریفان خود را در لیگ نخبگان آسیا شناختند
اوج هیجان و کیفیت

مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا برای تعیین حریفان 2 تیم استقلال و پرسپولیس برگزار شد و رقبای 2 نماینده فوتبال ایران در این مسابقات مشخص شدند. مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا دیروز  در هتل اینترکانتینتال کوالالامپور برگزار شد و 2 نماینده فوتبال ایران حریفان خود را شناختند. تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران 2 نماینده ایران در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا هستند که بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا پرسپولیس در سید یک و استقلال در سید 2 قرعه‌کشی مرحله گروهی قرار داشتند. 
پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی 2 نماینده ایران در گروه‌های زیر قرار گرفتند:
پرسپولیس، الشرطه، پاختاکور، السد، الهلال، النصر، الریان، الاهلی، الغرافه
استقلال، پاختاکور، الشرطه، السد، الهلال، النصر، الریان، الاهلی، الغرافه
تیم فوتبال پرسپولیس در این مرحله از پاختاکور ازبکستان، الشرطه عراق، النصر عربستان و الغرافه قطر در خانه پذیرایی خواهد کرد و برابر تیم‌های السد قطر، الهلال عربستان، الریان قطر و الاهلی عربستان هم در خارج از خانه به میدان خواهد رفت. تیم فوتبال استقلال نیز در ورزشگاه خانگی از تیم‌های پاختاکور، الشرطه، النصر و الغرافه پذیرایی خواهد کرد و با تیم‌های السد، الهلال، الریان و الاهلی در خانه حریفان رودررو خواهد شد. تیم فوتبال النصر که کریستیانو رونالدو را در اختیار دارد و یک بار برای دیدار با پرسپولیس به تهران آمده بود، برای فصل آینده هم 2 بار به تهران سفر خواهد کرد. 
* کلاف پیچیده میزبانی
بازیکنان بزرگی چون رونالدو، مانه و خوسلو در شرایطی به ایران می‌آیند که استقلال و پرسپولیس خانه به دوش هستند. 
پرسپولیس و استقلال که به نمایندگی از ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، رقبای مشترکی در این رقابت‌ها خواهند داشت.  سرخابی‌ها باید میزبان تیم‌های پاختاکور ازبکستان، الشرطه عراق، النصر عربستان و الغرافه قطر باشند و در خانه تیم‌های السد و الریان قطر و الهلال و الاهلی عربستان به میدان بروند. سرخابی‌ها در خانه خود با رقبای آسان‌تری مواجه هستند و به نظر می‌رسد می‌توانند از پس تیم‌های پاختاکور، الشرطه و الغرافه بربیایند.  قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر اما باید خارج از ایران مقابل الهلال، السد و الاهلی صف‌آرایی کنند.  النصر به‌ خاطر ستاره‌هایی که در اختیار دارد، یکی از جذاب‌ترین تیم‌های لیگ نخبگان به شمار می‌رود. کریستیانو رونالدو برنده 5 توپ طلا که فصل گذشته به همراه زردپوشان ریاض به ایران آمد و هواداران زیادی برای دیدن فوق‌ستاره فوتبال جهان به محل اسکان تیم النصر رفتند، در این فصل باید 2 بار به تهران بیاید که شور قابل توجهی میان فوتبالدوستان ایرانی ایجاد می‌کند. سرخابی‌ها در شرایطی از اواخر شهریور وارد مهم‌ترین تورنمنت فوتبال آسیا می‌شوند که ورزشگاه مشخصی ندارند و استادیوم‌های آزادی  و تختی در حال تعمیر هستند.  پرسپولیس در هفته اول در اراک میزبان ذوب‌آهن بود و مشخص نیست تنها نمایندگان کشورمان قرار است در چه ورزشگاهی پذیرای ستاره‌هایی چون رونالدو و خوسلو (ستاره اسپانیایی الغرافه) باشند. 
***
حریفان تراکتور و سپاهان در لیگ 2 فوتبال آسیا مشخص شدند
حریفان نمایندگان فوتبال ایران در فصل جدید لیگ 2 آسیا مشخص شدند. مراسم قرعه‌کشی نخستین دوره لیگ نخبگان فوتبال آسیا و لیگ 2 این قاره  جمعه در مالزی برگزار شد و طی آن نمایندگان ایران در سطح 2 حریفان خود را شناختند.
تیم‌های سپاهان و تراکتور در لیگ 2 آسیا حضور دارند که بر اساس قرعه‌کشی، گروه‌بندی این 2 تیم به شرح زیر است:
گروه یک: الوکره قطر، تراکتور ایران، موهون باگان هند، روشن تاجیکستان
گروه دوم: التعاون عربستان، نیروی هوایی عراق، الخلدیه بحرین، آلتین آسیر ترکمنستان
گروه سوم: سپاهان ایران، شارجه امارات، استقلال تاجیکستان، الوحدات اردن
گروه چهارم: شباب الاهلی امارات، نسف‌قارشی ازبکستان، الحسین اردن، الکویت کویت

 


Page Generated in 0/0048 sec